5 فیلم شبیه فیلم Malcolm & Marie درباره زوج های ناموفق
رابطه بی ثبات موجود در فیلم مالکوم و ماری (Malcolm & Marie) را می توان در فیلم های دیگری درباره عشق های پرشوری که بین هر زوج به سردی می گرایند ، نیز پیدا کرد.
فهرست مطالب
- مقمه
- Who’s Afraid Of Virginia Woolf (1966)
- The War Of The Roses (1989)
- Carnage (2011)
- Marriage Story (2019)
- Before Midnight (2013)
- منبع
مقدمه
فیلم مالکوم و ماری (Malcolm & Marie) با بازی زندایا (Zendaya) بازیگر مرد عنکبوتی: دور از خانه ، و جان دیوید واشنگتن (John David Washington) بازیگر فیلم تنت ، درباره یک زوج هالیوودی است که رابطه اشان در یک شب از هم پاشیده می شود . این فیلم از جمله فیلم هایی است که بعد تاریک فیلم های عاشقانه را نشان می دهد ، جایی که آنها به جای به تصویر کشیدن احساسات رمانتیک ، روابطی را نشان می دهند که به تلخی های شرورانه ای تبدیل شده اند .
با کمال تعجب ، چنین فیلم هایی اغلب به طرز شیطانی ای خنده دار هستند ، توهین های کوچک و شخصی که توسط زوج های مهاجم به یکدیگر گفته می شود ، به طرز شرورانه ای تیز و برنده هستند . از این گذشته ، هیچ کس مانند افراد عاشق نمی توانند از یکدیگر متنفر باشد . بنابراین ، برای کسانی که بدنبال فیلم هایی با موضوعات احساسی مشابه مالکوم و ماری هستند ، در اینجا پنج مورد از بهترین فیلم های با مضمون زوج ها ناموفق آورده شده است .
Who’s Afraid Of Virginia Woolf (1966)
در فیلم چه کسی است که از ویرجینیا وولف می ترسد (Who’s Afraid Of Virginia Woolf) ، زوج قدرتمند هالیوود ، یعنی الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor) و ریچارد برتون (Richard Burton) نقش یک زوج میانسال به نام مارتا و جورج را ایفا کردند . ازدواج ناپایدار آنها وقتی تشدید می شود که مارتا یک زن و شوهر جوان را برای مهمانی به خانه خود دعوت می کند . در آن مهمانی مارتا و جورج منفعلانه (و سپس فقط با پرخاشگری) یکدیگر را به خاطر شکست ها و بدبختی های مشترکشان به باد طعنه می گیرند .
این زوج ، زن و شوهر جوان را درگیر یک سری بازی می کنند تا دیگری را تحقیر کنند ، و تراژدی عمیق تری را که در هسته اصلی زندگی آنها قرار دارد را کمرنگ کنند . چه کسی است که از ویرجینیا وولف می ترسد به دلیل به نمایش گذاشتن مسائل جنسیتی و همچنین الفاظ رکیک زیاد داخل فیلم ، یکی از فیلم های پیشگام در زمینه داشتن Hays Production Code بوده است .
با وجود این مسائل ، امت این فیلم بسیار سرگرم کننده نیز است ، و در بطن توهین های وحشیانه خود حاوی یک لذت و شادی است . چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد ، یک داستان کلاسیک از یک رابطه سمی است که شرکت کنندگان با ترس از گرگ بزرگ بد تنهایی که در بیرون منتظر آنهاست ، خود را در آن به زنجیر می کشند .
The War Of The Roses (1989)
در فیلم جنگ رز ها (The War Of The Roses) ، مایکل داگلاس (Michael Douglas) و کاتلین ترنر (Kathleen Turner) – که قبلاً در ماجراهای عاشقانه Romancing the Stone (1984) و Jewel of the Nile (1985) در کنار هم ایفای نقش کزده بودند – نقش یک زوج ثروتمند به نام الیور (Oliver) و باربارا رز (Barbara Rose) را بازی می کردند . ازدواج آنها ظاهرا یک ازدواج خوب بنظر می رسد اما با گذشت زمان آنها از همدیگر دور شده و نسبت به هم چار کینه می شوند . س
این زوج سرانجام فرایند طلاق را آغاز می کنند ، اما هیچ یک نمی خواهند از عمارت مجلل خود چشم پوشی کنند . بنابراین ، آنها در طول جدایی خود نیز با هم زندگی می کنند و رقابت آنها به طور فزاینده ای خشمگینانه و آشفته می شود .
جنگ رزها نشان می دهد که چگونه رقابتی که الیور و باربارا را به خود جلب کرده است باعث تخریب آنها می شود . دارایی های مادی آنها ، موضوع اصلی در نبرد طلاق آنها می شود ، و در نهایت در جنگ بین آنها کاملا نابود می شود . جنگ گلهای رز یک “نبرد جنسیتی” با وحشیتی غیر قابل انکار است ، حتی اگر فیلم این موضوع را با تاریکی موضوعات دیگر خود پنهان کند .
Carnage (2011)
صحنه آغازین قتل عام (Carnage) نشان می دهد که پسری در سکوت با چوب بر روی صورت فرد دیگری ضربه می زند . بقیه فیلم در داخل آپارتمان والدین قربانی ، پنه لوپه (Penelope) و مایکل لانگ استریت ( Michael Longstreet) با بازی جودی فاستر (Jodie Foster) و جان سی ریلی ( John C. Reilly) رخ می دهد که با والدین کودک خاطی ، یعنی آلن (Alan) و نانسی کووان (Nancy Cowan) با بازی کریستف والتز (Christoph Waltz) و کیت وینسلت (Kate Winslet) ، در مورد این حادثه بحث می کنند .
این دو زوج صحبت با یکدیگر را مودبانه آغاز می کنند ، اما با توضیح دیدگاه خود ، صحبت آنها به درازا کشیده می شوند . در واقع ، كووان ها در ابتدا قصد داشتند كه مدت كوتاهی نزد خانواده لانگ استریت بمانند ، اما با اختلافاتی كه در نهایت به جنجال های كودكانه بین این 2 زوج تبدیل می شود ، بارها در آستانه بیرون انداخته شدن از خانه قرار می گیرند .
Carnage شبیه نمایش No Exit نوشته ژان پل سارتر (Jean-Paul Sartre) است ، نمایشی با شخصیت هایی که در یک اتاق قفل شده در کنار هم محبوس شده اند و عبارت “جهنم دیگران شدن” را تداعی کرده اند . اوضاع در Carnage تقریباً ازین نیز بدتر است . این افراد تصمیم می گیرند تا در تلاش های خود برای حل مشکل با هم بمانند . اما به طور بدبینانه ای نشان داده می شود که چنین مدنیتی یک روکش نازک برای حیوان گرایی بی نظم آنها است ، که مانند استفراغ نانسی بر روی مجموعه کلکسیون پنه لوپه ، فوران می کند.
Marriage Story (2019)
موفقیت ترین فیلم نوح باومباخ (Noah Baumbach) فیلم مرکب و نهنگ The Squid and the) Whale) بود ، یک فیلم نیمه بیوگرافی در مورد مسئله طلاق والدینش بود . باومباخ ، در سال 2019 بر اساس تجارب خود از طلاق ولدینش ، فیلم داستان ازدواج را تولید کرد. این فیلم در باره یک زوج به نام نیویورک چارلی با بازی آدام درایور (Adam Driver) که یک کارگردان موفق تئاتر و یک بازیگر به نام نیکول با بازی اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) است که مصمم به جدایی دوستانه هستند .
اما این امر توسط عواملی مانند رفتن نیکول برای کار به لس آنجلس ، حضانت پسر کوچکشان ، توصیه های تهاجمی وکلای طلاق ، نورا با بازی لورا درن (Laura Dern) و جی با بازی ری لیوتا (Ray Liotta) و کینه های به خاک سپرده شده ، به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد .
به یادماندنی ترین صحنه Marriage Story یک بحث و جدال انفجاری بین چارلی و نیکول است که در آن حرف های نامد کننده زیادی زده می شود و در نتیجه آدام درایور با عصبانیت به دیوار مشت می زند . اما داستان ازدواج در وهله اول نشان می دهد که چگونه روند طلاق می تواند غیرانسانی باشد ، زیرا ساختارهای قانونی ازدواج ، صمیمی ترین جنبه های روابط را برای نبردهای دادگاه مدون می کند .
داستان ازدواج یک داستان دلخراش از فداکاری عاشقانه است که به کینه ای تلخ تبدیل شده است ، اما باومباخ همچنین در مورد اینکه اوضاع ناخوشایند ممکن است تغییر کند نیز صحبت کرده و یک نتیجه گیری لطیف درباره اینکه عشق چگونه می تواند به شکل دیگری زنده بماند نیز داشته است .
Before Midnight (2013)
پیش از نیمه شب (Before Midnight) 18 سال پس از اولین دیدار جسی با بازی ایتان هاوک (Ethan Hawke) و سلین با بازی جولی دلپی (Julie Delpy) در فیلم پیش از طلوع (Before Sunrise 1995) و 9 سال بعد از پیوستن دوباره آنها به پیش از غروب (Before Sunset 2004) ساخته شود و تنظیم شده است . این فیلم نیز همان جو فیلم های قبلی سه گانه پیش از (Before Trilogy) را دارد با این حال ، قبل از نیمه شب فیلم تاریک تر و سخت تری است درباره واقعیت پیچیده یک زوج عاشق است که با هم ازدواج کره اند .
فیلم طبیعت گرایانه ریچارد لینکلیتر (Richard Linklater) بار دیگر زوجی را نشان می دهد که در یک منطقه زیبای اروپایی – این بار شبه جزیره یونان – سرگردان هستند و به طور سرگرم کننده در مورد خاطرات و تجربیات خود در حال گفتگو هستند . اما در این فیلم ، عواقب اختصاص دادن چنین زمانی به یکدیگر با شور و اشتیاق شدید ، در صحنه هایی کاملاً واقع گرایانه در فیلم فوران می کند .
با این حال ، برخلاف سایر فیلم های این لیست ، “پیش از نیمه شب” چنین استدلال هایی را نشان نمی دهد که سازش ناپذیر باشد . در عوض ، این یک بررسی صادقانه درباره انتظارات و پشیمانی ای که در حول هر رابطه طولانی مدت وجود دارد ،می باشد . این ممکن است هماهنگی سعادتمندانه فیلم های قبلی را از بین ببرد ، پیشینه هایی که خود این زوج به آنها نگاه می کنند ، اما این دعواهای مهارتی تصویربرداری فیلم از عشق را هرچه بیشتر قویتر می کند .