چطور یک نوشته را در Word بخش بندی کنیم ؟
سكشن ايجاد كردن یا بخش بندی کردن در word یک عمل بسیار مهم در نوشتن کتاب و پایان نامه است . با استفاده از section یا سکشن می توانید :
شماره گذاری متفاوت برای هر فصل از نوشته ایجاد کنید
یک صفحه ی افقی بین نوشته ها ایجاد کنید
سربرگ ها یا هدرهای متفاوت از هم برای هر فصل ایجاد کنید
لیست مراجع را در انتهای فصل وارد کنید
طراحی متفاوت هر بخش از نوشته
چطور یک نوشته را بخش بندی کنیم یا در آن سکشن ایجاد کنیم ؟
برای ایجاد سکشن ابتدا به منوی Page Layout می رویم و در کادر Page Setup گزینه ی Breaks را می زنیم.
Page Layout → Page Setup → Breaks
دو حالت کلی برای ایجاد سکشن داریم :
1- Page Break
2- Section Break
1- Page Break :
این حالت برای ایجاد بخش بندی درون یک صفحه است . دارای گزینه های زیر است :
Page : فرض کنید می خواهیم که یک پاراگراف از نوشته را به صفحه ی بعد منتقل کنیم ، به ابتدای پاراگراف می رویم و بعد این گزینه را می زنیم . با این کار آن پاراگراف به صفحه ی بعد منتقل می شود و آن پاراگراف از نوشته های قبل از خودش جدا می شود و تبدیل به یک بخش جدید می شود.
Column : در صفحاتی که شامل بیش از یک ستون نوشته هستند ، با این گزینه می توان قسمتی از متن را به ستون بعدی انتقال داد . به این صورت که به ابتدای آن متنی که قرار است به ستون بعدی منتقل شود رفته و روی گزینه ی Column کلیک می کنیم .
Text Wrapping : برای جدا کردن نوشته ها ازشکل یا جدول در یک صفحه به کار می رود .
2 Section Break :
اين قسمت برای بخش بندی کلی صفحات ورد کاربرد دارد . مثلا برای جدا کردن فصل های مختلف نوشته ، بخش جداول آخر ، نمودار ها ، پیوست ها و فهرست مطالب .
Next Pages : اگر این گزینه را بزنیم ، بخش جدید از صفحه ی بعدی شروع می شود . یعنی نوشته را به دو بخش تقسیم می کند : یک بخش این صفحه و صفحات قبلی و بخش دیگر از صفحه ی بعدی شروع می شود .
2- Continuous : با این گزینه بخش بندی از همان صفحه ای که نشانگر موس قرار دارد شروع می شود . یعنی صفحه ای که در آن نشانگر قرار دارد ، بخش جدید می شود .
Even page : با زدن این گزینه ، بخش یا سکشن جدید از ابتدای صفحه ی فرد بعدی شروع می شود .
Odd page : با زدن این گزینه ، بخش یا سکشن بعدی از ابتدای صفحه ی زوج بعدی شروع می شود .
نمایش بخش بندی ها
برای نمایش قسمت بندی یا بخش بندی ها در یک صفحه از مسیر زیر می رویم :
Home → Paragraph → Show / Hide
برای نشان دادن بخش بندی کلی صفحات ، بر روی قسمت هدر دبل کلیک می کنیم .
حذف بخش بندی
برای حذف سکشن های ایجاد شده ، ابتدا Show /Hide را روشن کنید تا سکشن ها نمایان شوند و بعد هر کدام را که می خواهید حذف کنید ، انتخاب کرده و دکمه ی Delete را بزنید .
حتما بخوانید
چطور کار با Word 2013 را شروع کنیم ؟
خیلی به دردم خورد
ممنون
میشه آموزش نحوه ی ایجاد پاورقی تو ورد رو هم بزارید ؟؟
چشم حتما