آموزش

سفر بعد از لیپوساکشن: نکات مراقبتی و خطرات آن

0
(0)

لیپوساکشن یکی از جراحی های زیبایی رایج در ایران می باشد که به علت استفاده از تکنیک های نوین، دوران نقاهت کم و ریسک پایین محبوبیت بسیار بالایی دارد. سوالی که برای بسیاری از افراد ایجاد می شود این است که آیا با وجود انجام لیپوساکشن می توان به مسافرت رفت یا خیر. 

اقدامات اساسی برای ریکاوری بعد از لیپوساکشن

در صورتی که قصد دارید بعد از انجام لیپوساکشن به مسافرت بروید بهتر است ابتدا با اقداماتی که می توانید برای بهبودی سریعتر خود انجام دهید، آشنا شوید. عوامل متعددی بر نتایج و بهبودی بعد از لیپوساکشن نقش دارند که از جمله آنها می توان به متد انجام لیپوساکشن، نوع بیهوشی، مقدار چربی خارج شده، مراقبت های بعد از عمل و خود شخص اشاره کرد.  دوران نقاهت بعد از لیپوساکشن در افراد مختلف متفاوت است و بسته به تجربیات هر فرد ممکن است راحت تر یا سخت تر از آنچه که انتظارش را دارند باشد. 

اقدامات زیر کمک می کنند دوران نقاهت را راحت تر سپری کنید و بتوانید برای سفر نیز آماده شوید:

چنانچه لیپوساکشن سرپایی و تحت بی حسی موضعی صورت گیرد 30 دقیقه تا یک ساعت بعد از پایان عمل می توانید از بیمارستان یا مرکز جراحی مرخص شوید.

چنانچه لیپوساکشن تحت بیهوشی کامل صورت گیرد، یک تا سه ساعت قبل از ترخیص به اتاق ریکاوری منتقل شده و تحت مراقبت های پس از بیهوشی قرار می گیرید. حتماً در این شرایط یک همراه  مانند یکی از اعضای خانواده یا یک دوست داشته باشید که شما را از بیمارستان به خانه منتقل کرده و تا چند ساعت بعد از عمل در کنار شما باشد.

پس از لیپوساکشن پزشک در مورد اقدامات و مراقبت های بعد از عمل در منزل توضیحاتی به شما ارائه می دهد که لازم است به دقت آنها را انجام دهید. در دوران نقاهت محل بریدگی و زخم به جا مانده از لیپوساکشن را یک یا دور بار در روز  با دقت شسته و خشک کنید.  جراحان پلاستیک توصیه می کنند پیاده روی کوتاهی بعد از جراحی داشته باشید و از انجام کارهای سنگین  خودداری نمایید. 

عدم فعالیت پس از لیپوساکشن ممکن است باعث ایجاد لخته خون در پاها یا ریه ها شود. قبل از استفاده از پدهای جذب کننده آن ها را با یک حوله خشک نمایید. بسیاری از افراد بعد از انجام لیپوساکشن می توانند به کارها و مشغله های خود بپردازند و فعالیت های خود را از سر گیرند. سه تا چهار روز بعد از لیپوساکشن از انجام ورزش با شدت متوسط خودداری کنید. در صورتی که لیپوساکشن در چهار نقطه از بدن یا بیشتر از آن انجام شده باشد توصیه می شود یک هفته استراحت مطلق داشته باشید. 

چنانچه لیپوساکشن به صورت درناژ باز انجام شده باشد نتایج تا شش هفته پس از عمل قابل مشاهده خواهند بود. در صورتی که از درناژ بسته استفاده شده باشد نتایج بعد از سه تا چهار ماه  خود را نشان می دهند زیرا در این حالت تورم در ناحیه زیر پوست قرار دارد و بهبودی آن مدت زمان بیشتری طول می کشد. داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش نقش مهمی در حفظ نتایج لیپوساکشن و پیکرتراشی بدن دارند.

چنانچه قصد دارید بعد از انجام لیپوساکشن به سفر بروید لازم است سه نکته زیر را مد نظر قرار دهید:

لباس‌های فشرده‌سازی بپوشید.

سفر بعد از لیپوساکشن

پس از انجام لیپوساکشن باید از لباس های فشرده سازی استفاده نمایید. این لباس ها باعث تسکین تورم، تسریع دوران نقاهت و افزایش بهبودی می گردند. پوشیدن لباس فشرده سازی  با تجویز پزشک صورت می گیرد که لازم است به مدت یک دوره شش هفته ای پوشیده شود و حتی برای مدتی باید آن را  به صورت شبانه روزی پوشید. بنابراین قبل از سفر خود لازم است به این نکات توجه داشته باشید. در صورتی که قصد دارید هفته اول بعد از لیپوساکشن به مسافرت بروید پوشیدن لباس فشرده سازی می تواند حین سفر برای شما آزاردهنده باشد به ویژه اگر بخواهید به یک منطقه ی ساحلی سفر کنید.    

در روز های اول نباید شنا کنید.

به خاطر داشته باشید نباید پس از لیپوساکشن شنا کرد. رفتن به استخر در روزهای اول پس از لیپوساکشن می تواند منجر به ایجاد عفونت شود. باید مدتی صبر کنید تا  محل بریدگی و زخم های ناشی از لیپوساکشن بهتر شوند. ورزش آرام و ملایم می تواند کمک کننده باشد اما انجام ورزش های سنگین باید با اجازه ی جراح صورت گیرد و تا زمانی که جراح تأیید نکند از انجام ورزش های سنگین خودداری نمایید. بنابراین چنانچه قصد مسافرت دارید باید مواظب باشید. شنا در استخر یا دریا از جمله تفریحاتی است که معمولاً در مسافرت ها مورد توجه قرار می گیرد و لازم است انجام آنها را حداقل به مدت یک ماه بعد از جراحی به تعویق بیندازید.

سفر با هواپیما توصیه نمی‌شود.

سفر بعد از لیپوساکشن

حین لیپوساکشن چربی اضافه از بدن خارج شده و توسط کانولا مکش می شود. لیپوساکشن معمولاً در شکم، ران، بازو و سایر نواحی بدن که دارای ذخایر چربی هستند اما ورزش و رژیم غذایی تأثیری روی آنها ندارند می تواند انجام شود. سفر با هواپیما بعد از لیپوساکشن ممکن است خطرات لیپوساکشن را افزایش دهد و  باعث ترومبوز وریدی عمیق (DVT) یا ایجاد لخته خون در رگ های خونی شود که این مسئله به خصوص در اندام ها ی تحتانی شایع است.

عوامل زیر در ایجاد ترومبوز وریدی عمیق پس از لیپوساکشن مؤثرند:

  • میزان چربی خارج شده  توسط لیپوساکشن
  • چند ناحیه تحت لیپوساکشن قرار گرفته اند و شامل کدام نواحی هستند
  • مدت زمان لیپوساکشن
  • سایر جراحی های همزمان
  • سلامت کلی فرد

سفر با هواپیما در روزهای ابتدایی بعد از جراحی لیپوساکشن همچنین می تواند باعث ادم یا تورم پا و مچ پا گردد که معمولاً بعد از نشستن یا ایستادن طولانی مدت اتفاق می افتد.

کاهش خطرات سفر بعد از لیپوساکشن

پزشکان معتقدند بعد از انجام لیپوساکشن باید سفر را حداقل دو تا سه  هفته به تعویق انداخت. همچنین توصیه می شود هنگام سفر با هواپیما از لباس های فشرده سازی استفاده کنید زیرا باعث افزایش جریان و گردش خون در اندام های تحتانی می شوند. 

این مقاله چقدر مفید بود؟

میزان رضایت خود را با کلیک روی اموجی ها نشان دهید

میانگین آراء 0 از بین 0 نفر

تاکنون کسی رای نداده است! اولین نفر باشید

اگر این پست برای شما مفید بود...

با انتشار مطلب و نیز کلیک بر روی تبلیغات از ما حمایت کنید

از اینکه این پست برای شما مفید نبود عذرخواهی میکنیم!

با کامنت گذاشتن در بهتر شدن این پست به ما کمک کنید.

به ما بگویید چطور این پست را بهتر کنیم؟

حمزه شمسی

فکر این موضوع که سرچشمه همه انقلاب ها آگاهی است باعث شد که حمزه شمسی با تاسیس ریون مگ یک گام به این هدف نزدیک تر شود و با ایده های خلاقانه، آینده بهتری برای خود و دیگران رقم بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا