اخبار سینماسینما

Killers of the Flower Moon : لئوناردو دی کاپریو باعث بازنویسی فیلمنامه فیلم شد

5
(3)

فیلنامه فیلم آینده مارتین اسکورسیزی به نام قاتلان ماه شب چهارده (Killers of the Flower Moon) دچار تغییر شد .

فهرست مطالب

مقدمه

فیلم ” Killers of the Flower Moon ” که در آن شاهد همکاری مجدد مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) با رابرت دنیرو  (Robert De Niro) و لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) خواهیم بود ، قرار بود فیلمبرداریش از مارس سال جاری میلادی ( اسفند 1398/ فروردین 1399)  آغاز شود . به لطف ویروس کرونا این اتفاق رخ نداد .

به نظر می رسد که اریک راث (Eric Roth) ، فیلم نامه نویس فیلم ، از این تاخیر برای بازنویسی فیلم استفاده کرده است – بازنویسی های درخواست شده (یا شاید بهتر است بگوییم “خواسته شده”) توسط دی کاپریو . پیش از این شایعه شده بود که دی کاپریو تصمیم گرفته است که نقش شخصیت متفاوتی را بازی کند ، این فیلم با مشکلاتی در پشت صحنه فیلم روبرو شد . حالا به نظر می رسد راث این شایعات را تأیید کرده است .

قبیله Osage
قبیله Osage

فیلمنامه فیلم Killers of the Flower Moon

مسیر ساخت فیلم قاتلان ماه شب چهارده یک جاده پر از دست انداز بوده است . مارتین اسکورسیزی امیدوار بود فیلمبرداری فیلم را امسال آغاز کند ، اما ویروس کرونا مانع ازین کار شد . در همین حال ، استودیو پارامونت (Paramount) که در ابتدا قرار بود این فیلم را منتشر کند ، عصبی شد . همانطور که دیدیم ، پارامونت هم با درخواست لئوناردو دی کاپریو برای تغییر شخصیت جلوگیری کرد . پس از این اتفاقات ، اپل برای نجات پروژه وارد عمل شد .

بیشتر بخوانید :

قاتلان ماه شب چهارده : تاریخ انتشار، جزئیات فیلم ، بازیگران و هر آنچه که تاکنون درباره این فیلم می دانیم

هشدار : قاتلان ماه شب چهارده بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است ، اما اگر از داستان واقعی بی اطلاع هستید ، ما در اینجا قصد داریم داستان فیلم را تعریف کنیم ، بنابراین اگر کتاب را خوانده اید یا دانستن برخی نکات مهم درباره داستان فیلم شما را ناراحت نمی کند ، به خواندن ادامه دهید.

مارتین سکورسیزی در صحنه فیلممبرداری فیلم Killers of the Flower Moon
مارتین سکورسیزی در صحنه فیلممبرداری فیلم Killers of the Flower Moon

وضعیت فیلم Killers of the Flower Moon

هنگامی که پروژه هنوز در ابتدای راه تولید بود ، دی کاپریو قرار بود به نقش شخصیت قهرمان فیلم را ایفا کند . اگر فیلم به کتاب پایبند باشد و داستانش از داستان واقعی کتاب الهام گرفته شده باشد ، دی کاپریو می بایست نقش یک تکاور تگزاسی به نام تام وایت (Tom White) را بازی می کرد که وظیفه اش تحقیق در مورد مجموعه ای از قتل ها در دهه 1920 که موجب آزار قبیله Osage در اوکلاهما می شود ، است . با این حال در طی پیش تولید فیلم ، دی کاپریو تصمیم گرفت که  می خواهد نقش شخصیت برادرزاده شرور رابرت دنیرو را ایفا کند .

همه اینها حدس و گمان بود ، اما اکنون ، اریک راث ، نویسنده فیلم نامه ، کم و بیش آن را در پادکست Script Notes (از طریق IndieWire ) تأیید کرده است . راث گفت: “لئوناردو [دی کاپریو] می خواست چیزهایی تغییر کند که در مورد آنها بحث کردیم .” ” او نیمی از [استدلال ها] را برنده و نیمی از آنها را من برنده شدم . بنابراین این تغییرات اتفاق می افتاد . “

راث افزود که فیلمبرداری فیلم احتمالاً از مارس 2021 ( اسفند 1399/ فروردین 1400) آغاز می شود و همچنین گفت: “من چهار یا پنج سال را صرف کتاب قاتلان ماه شب چهارده کردم . این کتاب را همه باید آن را بخوانند . این یک کتاب ، یک کتاب فوق العاده است . به نظر من فیلمنامه من دقیقاً در راستای کتاب بوده است .

تامل درباره‌ی ذهنیتی که باعث هدایت ما به این سمت شده، بسیار جالب است. پیشینه‌ی تمدن به بین‌النهرین برمی‌گردد. هیتیان مورد هجوم قوم دیگری قرار می‌گیرند، از بین می‌روند و بعدها گفته می‌شود که با اقوام دیگر تلفیق شده‌اند. درک این ذهنیت که در طول دو جنگ جهانی شاهد تکرار آن در تمدن‌‌های دیگر بودیم، جذاب است. براین‌اساس، به عقیده‌ی من محدود به زمان خاصی نیست. این فیلمی است که می‌خواهیم بسازیم.

کتاب Killers of the Flower Moon نوشته گرن
کتاب Killers of the Flower Moon نوشته دیوید گرن

داستان کتاب Killers of the Flower Moon

داستان این کتاب در سال 1921 و درباره سرخپوستان   Osage، که فقیرترین مردم در آمریکا بوده اند ، در سرزمین وحشتناک اوکلاهما – جایی که به آنجا رانده شده بودند – ، نفت کشف می کنند . سپس هر قاتل در آمریکا برای کشتن 184 نفر از این مردم و دستیابی به پول ، وارد این منطقه می شوند . در این زمان تام وایت به عنوان قهرمان برای کمک به قبیله Osage  وارد می شود . “

راث در مورد تغییر بازنویسی ها جزئیات بیشتری را نگفته است ، اما او اشاره کرده است که فیلمنامه اکنون 50 درصد متفاوت از نسخه ای است که در ابتدا نوشته شده بود . هنوز تاریخ اکران فیلم مشخص نشده است ، اما اگر فیلمبرداری آن واقعاً در مارس 2021 شروع شود ، احتمالاً حداقل تا پایان سال 2021 شاهد این فیلم نخواهیم بود .

منبع

Slashfilm, Zoomg

این مقاله چقدر مفید بود؟

میزان رضایت خود را با کلیک روی اموجی ها نشان دهید

میانگین آراء 5 از بین 3 نفر

تاکنون کسی رای نداده است! اولین نفر باشید

اگر این پست برای شما مفید بود...

با انتشار مطلب و نیز کلیک بر روی تبلیغات از ما حمایت کنید

از اینکه این پست برای شما مفید نبود عذرخواهی میکنیم!

با کامنت گذاشتن در بهتر شدن این پست به ما کمک کنید.

به ما بگویید چطور این پست را بهتر کنیم؟

امید واحدیان

فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت . علاقمند به مطالعه و تماشای فیلم .

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام . آره زوج اسکورسیزی و دی کاپریو واقعا عالی هستن و فیلم های خاطره انگیزی مثل جزیره شاتر و گرگ وال استریت و رفتگان و … رو تا الان برامون به ارمغان آوردن . ممنون از توجهتون .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا