نگاهی به کشنده ی سیتراک C7 و T7، هدیه های وانشده ی شرکت ماموت

سیتراک
۴٫۷
(۴۳)

زمان تقریبی مطالعه: ۱۲ دقیقه

کشنده ی سیتراک در دو مدل T7-H و C7-H محصول جدید شرکت ماموت، که ایرانیان با کشنده های اسکانیا و تریلر های با کیفیت آنرا می شناسند، می باشد. سیتراک ساخت شرکت کامیون سازی سینوتراک چین است و قرار است در ایران هم مونتاژ شود.

محصولات قبلی شرکت سینوتراک توسط ایرانخودرو دیزل مونتاژ و پشتیبانی می شد. محصول جدید سینوتراک اینبار توسط شرکت ماموت که همواره جز بهترین شرکت های ایران در زمینه ی تامین قطعات و خدمات پس از فروش است، معرفی و عرضه می شود.

با ریون مگ در بررسی مهمان سنگین وزن جدید جاده های ایران همراه باشید.

فهرست مطالب

مقدمه

با ورود شرکت ولووتراکس به بازار کامیون سازی مستعد چین با خرید سهام شرکت دانگ فنگ موتورز ، شرکت مان که یکی از غول های کامیون سازی آلمان و اروپاست در سال ۲۰۰۹ برای عقب نماندن از دیگر برندها و گسترش زمینه های فعالیتی خود در چین و سپس در آسیا اقدام به خرید ۲۵ درصد از سهام شرکت کامیون سازی چینی سینوتراک کرد.

سینوتراک اگرچه به بزرگی و گستردگی شرکت دانگ فنگ موتورز نیست ولی بازهم جز ۵ شرکت برتر کامیون سازی چین است.

شرکت سینوتراک را ایرانیان با کامیون های بی کیفیت هوو می شناسند. کامیون هایی که شعار “بی ترمز پریدن هنر ماست” را یدک می کشند و بیشتر جاده های ایران با ترمز بریدن هوو خاطره دارند.

HOWO3237
کشنده هوو ۳۲۳۷

بعدها با اصلاحاتی که بر روی هوو انجام شد که خروجی آن کشنده ی فراز بود که جز نام ایرانی چیز دیگری را از ایران به ارث نبرده بود، کمی از مشکلات هوو کاسته شد. این کشنده با تغییراتی که در سیستم ترمز، فرمان و قوای محرکه ی آن ایجاد شده بود نسبت به هوو کیفیت بهتری داشت و پیشرانه ی آن ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتری را در اختیار راننده قرار میداد ( البته ۱۰ اسب بخار چینی !! ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتر پیشرانه در کشنده های اروپایی از زمین تا آسمان تفاوت ایجاد می کند ولی در کشنده های چینی تفاوت چندانی حداقل توسط راننده قابل لمس نیست).

ولی مشکل گرم کردن و خرابی قطعات موتوری بیشتر نسبت به هوو رانندگان ایرانی را دوباره به سمت هوو ولی با سیستم ترمز قوی تر که عمدتا این تقویت ترمز در شاهپور اصفهان انجام می شد سوق دارد . شرکت سینوتراک برای ساخت موتورهای کشنده ی نسل قبل خود از تکنولوژی شرکت اشتایر اتریش بهره می برد.

مقالاتی مناسب علاقه‌مندان خودروهای سنگین:

بررسی کشنده رنو سری T

نگاهی به کشنده ی اسکانیا S با موتور قدرتمند ۶۲۰ اسب بخاری

بررسی کشنده‌ی کاماز ۵۴۹۰‌‌، روح آکسور در جلد کاماز

مشکل اصلی کشنده ی هوو و فراز بعد از رفع مشکل نقص ترمز ، ضعیف بودن جعبه دنده و نبود نیم دنده در گیربکس آنها بود که در سربالایی ها برای معکوس دادن بر خلاف کشنده البرز که با نیم دنده میشد دنده را سنگین کرد بدون اینکه بخواهیم یک دنده ی کامل را تعویض کنیم، هوو به علت نداشتن نیم دنده باید یک دنده ی کامل را عوض کرد که علاوه بر فشاری که به صفحه و دیسک و صفحه کلاچ می آمد خود گیربکس و چرخدنده ها در معرض خرابی شدید قرار می گرفت و در دراز مدت موجب خرابی گیربکس یا اصطلاحا شکستن گیربکس می شد.

علاوه بر این ها دور کشنده در سربالایی ها گرفته می شد و به رینگ و پیستون موتور هم فشار می آمد.

عیب دیگر هوو دیفرانسیل ضعیف آن در مقایسه با رقیب مستقیم و هموطنش یعنی دانگ فنگ تی ۳۷۵ بود. ( در ایران معروف به دنگولی!!!)

FARAZ
کشنده فراز

البته توان کشش بالاتر موتور هوو و همچنین حجم سیلندر زیادتر آن در سربالایی ها کشش خوبی برای هوو فراهم می آورد و به علت طول زیادتر شاتون آن نسبت به تی ۳۷۵ شاهد گرم کردن کمتر موتور آن هستیم.   

نماینده ی دیگر شرکت سینوتراک در ایران کشنده ی هوو آ۷ یا آسون است که از یک موتور قدرتمند ۴۲۰ اسبی با تکنولوژی اشتایر اتریش بهره می برد. این کشنده یک سر و گردن از محصولات قبلی سینوتراک در ایران بالاتر بود و ترمزهای تقریبا قابل اطمینانی داشت( نه به اطمینان ترمز اف اچ و آکتروس) ولی باز عیب بزرگ کامیون های سینوتراک در این کشنده رفع نشده بود و آن هم گیربکس بدون نیم دنده بود که برتری کشنده های البرز و کاوه که نماینده های شرکت کامیون سازی دانگ فنگ در ایران بودند همین گیربکس نیم دنده دار و دیفرانسیل قوی تر بود .

SINOTRUCK A7
سینوتراک A7

بعد از خرید سهام سینوتراک توسط مان این بار تکنولوژی کامیون های سری TG مان به کشنده های سینوتراک منتقل شد.

اولین محصول شرکت سینوتراک با همکاری و تکنولوژی شرکت مان، سیتراک است. سینوتراک محصولات جدید خود را کشنده هایی اقتصادی، قابل اطمینان، ایمن و راحت می داند.

پیشرانه سیتراک

موتور MC11 به کار رفته در سیتراک همان موتور معروف D20 MAN است که توانایی تولید گشتاور فوق العاده ی ۲۱۰۰ نیوتن متر در دور موتور ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دور بر دقیقه را داراست. این موتور تا ۱۵۰۰۰۰۰ کیلومتر گارانتی شده است که به این معنی است که این موتور تا این کیلومتر کارکرد نیاز به تعمیرات اساسی ندارد.

موتور  MC-11 یک موتور ۶ سیلندر خطی با ۲۴ سوپاپ و حجم ۱۰٫۵ لیتر است که می تواند در دور موتور ۱۹۰۰ ،۴۴۰ اسب بخار توان تولید کند. این موتور ۱۳۰۰ کیلوگرمی ازاستاندارد آلایندگی یورو ۵ EEV بهره می برد. موتور D20 مان استاندارد آلایندگی یورو۳ را دارا بود که با به روزرسانی هایی که بر روی آن انجام شد، این موتور برای نصب بر روی سیتراک به استاندادر یورو۵ ارتقا داده شد.

MC-11 ENGINE
موتور MC-11 سیتراک
D20 MAN ENGINE
موتور D20 مان

این موتور از یک توربوشارژ ساخت شرکت هولست HOLEST که معروف ترین کارخانه ی توربوشارژ سازی جهان است استفاده می کند. MC-11 علاوه بر توربوشارژ از اینترکولر یا خنک کننده ی داخلی بهره می برد.

سیستم پاشش یا تزریق سوخت این کشنده از نوع کامان ریل Commomn Rail بوده که مجهز به کامپیوتر تنظیم کننده پاشش سوخت برای هر سیلندر یا ECUساخت شرکت معروف آلمانی بوش BOSCH  است.

موتور کشنده ی سیتراک از سیستم پیش گرمکن الکتریکی هوای ورودی به موتور برای استارت زدن در زمستان ها بدون آسیب رسیدن به سیلندرها بهره می برد.

در زمستان ها زمانی که آب درون سیلندر یخ می زند در موتورهای دیزلی اگر استارت زده شود و سیستم پیش گرمکن چه به صورت سنتی یا جدید نباشد ، سیلندر یا سر سیلندر ترک بر می دارد که در دراز مدت ممکن است موجب شاتون زدن موتور یا بریدن ساق سوپاپ موتور شود.

از سیستم های کنترل آلایندگی به کار رفته در موتور سیتراک می توان به سیستم SCR با کاتالیزور هوشمند اشاره کرد.

همانند کشنده های فراز و آ۷ این کشنده از دکمه ی مصرف سوخت بهینه یا ECO Switch استفاده می کند که در هنگامی که کشنده خالی است موجب کاهش تزریق سوخت به موتور و در نتیجه کاهش مصرف سوخت می شود.

این کشنده مجهز به مخزن ادبلو برای تغذیه ی سیستم SCR با ظرفیت ۴۰ لیتر است که این مخزن نماد کشنده های یورو ۵ است .

جعبه دنده و جعبه فرمان

جعبه دنده ی به کار رفته بر روی این کشنده ساخت شرکت ZF بوده که یک گیربکس ۱۶ سرعته با دوام می باشد که هماهنگی خوبی با موتور MC11 داشته و کشش و شتابگیری خوبی را برای کشنده فراهم می آورد. این جعبه دنده تا ۱۰۰۰۰۰۰ تضمین شده است که خرابی نداشته باشد. این گیربکس بالاخره بر ضعف بزرگ کشنده های سینوتراک در گیربکس بدون نیم دنده خاتمه داد و این گیربکس یک گیربکس ۸ سرعته اوردار یا در کل ۱۶ سرعته است.

ZFGEARBOX
جعبه دنده ZF به کار رفته در کشنده سیتراک

جعبه فرمان این کشنده همانند جعبه دنده ی آن ساخت شرکت آلمانی ZF است که جعبه فرمان های این شرکت برای کامیون ها و اتوبوس ها معروف ترین جعبه فرمان های دنیاست . این کشنده از جعبه فرمان با کد ۸۱۹۸ بهره می برد .

دیفرانسیل و شاسی سیتراک

دیفرانسیل این کشنده از نوع MCY-13 است که همان دیفرانسیل ۱۳ تنی شرکت مان بوده که دارای کیفیت ساخت بالا، راندمان بالا و استهلاک، سروصدا و لرزش کمی است این دیفرانسیل هم تا ۱۰۰۰۰۰۰ تضمین شده است.

SITRUCK AXEL
دیفرانسیل MCY-13

برخی مشخصات دیفرانسیل کشنده ی سیتراک به قرار زیر است :

مجهز به کاهنده ی تک مرحله ای

جوشکاری با قابلیت تحمل فشار بالا

ترمز دیسکی

نرخ بارگیری اکسل ۲*۱۳۰۰۰ کیلوگرم

نسبت سرعت ۲٫۸۵،۳٫۰۸،۳٫۳۶،۳٫۷۰،۴٫۱۱

فاصله ی محوری ۹۵۰ میلیمتر

پایه ی استاندارد کاسه چرخ ۱۸۱۶ میلیمتر

مجهز به قفل کن هوشمند دیفرانسیل

سایز دیسک ترمز Z3 و Z4

شاسی این کشنده تحت لیسانس شرکت مان ساخته شده که دارای فولاد آلیاژی بخصوص با مقاومت کششی زیاد با ضخامت ۸ میلیمتر بوده که این شاسی با دستگاه های تمام اتوماتیک و کنترل لیزری جوشکاری شده است.

سیستم تعلیق و سیستم ترمز

در سیستم تعلیق مثل تمام کشنده های اروپایی در جلو از یک فنرپارابولیک با میل موجگیر و کمک فنر اضافه استفاده شده است.

سیستم تعلیق عقب از نوع بادی با کیسه های باد مجزا ساخت شرکت وابکو است که هم به صورت دستی از درون کابین با دکمه و هم به صورت اتوماتیک توسط خود کشنده قابلیت تنظیم دارد.

سیستم ترمز کشنده ی سیتراک نسبت به نسل های قبلی کشنده های سینوتراک بسیار قوی تر و ایمن تر شده است.

سیستم ترمز دو مداره مستقل پنوماتیکی بوده که از سیستم های هوشمندABS یا سیستم هوشمند ضد قفل ترمز ، ASR یا سیستم ترمز ضد لغزش ،EBL سیستم الکترونیکی هوشمند توزیع نیروی ترمز که بر اساس شرایط جاده ای و آب وهوایی ( مثل لغزندگی جاده یا یخزدگی ) قدرت ترمز هر چرخ را تعیین می کند، و سیستم کارآمد ESC یا کنترل پایداری الکترونیکی کشنده که می توان گفت اولین بار است بر روی یک کشنده ی مونتاژ داخل نصب می شود، بهره برده است.  

سیستم های الکترونیکی ترمز و همچنین پمپ باد و بوسترهای ترمز ساخت شرکت معروف در زمینه ی ترمز و سیستم های بادی دنیا یعنی شرکت وابکو آلمان است.

sitrakchassis

این کشنده از ترمز اگزوز دستی و ترمز موتوری EVB اتوماتیک به عنوان ترمز کمکی بهره می برد. این ترمز موتوری جدید دیگر از نوع مستقل نبوده و درون خود سیستم به کار می رود و مشکلات سیستم های مستقل را ندارد .

می توان یکی از ضعف های این کشنده را نداشتن ریتاردر هیدرولیکی دانست که سعی شده این خلا توسط ترمز اگزوز و ترمز موتوری پر شود.

طراحی سیتراک T7-H

ماموت در ایران دو کلاس کشنده ی سیتراک را عرضه می کند. یکی سیتراک T7-H و دیگری سیتراک C7-H.

این دو کلاس از نظر مشخصات فنی بسیار شبیه هم هستند و فقط در نکات ریز اندکی باهم تفاوت دارند. برای مثال کشنده ی سیتراک C7-H از صفحه کلاچ معروف ساچ SACHS بهره می برد.

تفاوت C7 وT7 در طراحی ظاهری و داخلی آنهاست.

کابین سیتراک T7 از مدل T7H-G می باشد که توسط شرکت ایتالیایی GIUDIAORO  و سینوتراک باز طراحی شده است.

این کابین از نوع سقف بلند و بزرگترین کابین شرکت سینوتراک است که از بادگیر سقفی و کناری بهره می برد.

T7-H را در ظاهر می توان نیوفیسی از کشنده ی سینوتراک A7 دانست. سیتراک T7 در جلو پنجره نسبت به A7 کمی تغییرات و به روزرسانی داشته است.

در نمای جانبی کابین تغییر چشم گیری نسبت به A7 احساس نمی شود به طوری که اگر شما لوگوی سیتراک را در جلوی کشنده نبینید، فکر می کنید که با یک A7 سروکار دارید.

SITRUCKT7
کشنده سیتراک T7-H

از نظر طراحی داخلی هم T7 همان داشبورد و چینش داخلی A7 را دارد. استفاده از تریم تک رنگ مشکی درT7 در مقابل تریم دو رنگ کرم و مشکی A7 را می توان یک عقبگرد در طراحی داخلی دانست.

سیتراک T7-H در داشبورد خود از یک سیستم صوتی و تصویری پیشرفته ( البته نسبت به کشنده های مونتاژ داخل مثل کشنده ی کاوه) به همراه یک مانیتور ۵٫۵ اینچی بهره می برد.

طراحی فرمان، داشبورد، کنسول میانی، سوییچ های داشبورد، اهرم های کنار فرمان، کنترلر سیستم تهویه مطبوع کاملا مشابه با A7 می باشد.

SITRUCK_T7
داشبورد سیتراک T7-H
نگاهی به کشنده ی سیتراک C7 و T7، هدیه های وانشده ی شرکت ماموت 1
داشبورد کشنده سینوتراک A7

سیتراک T7-H از فرمان قابل تنظیم با دکمه های کنترلی ، سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک، صندلی بادی قابل تنظیم، دو تخت خواب نسبتا بزرگ برای استراحت بهره می برد.

فضای داخلی این کشنده نسبت به دیگر چینی ها مقبول تر است و از نظم و چینش خوبی برخوردار می باشد.

سیستم تعلیق کابین بادی با ۴ بالن بوده که بسیار نرم تر و کم تکان تر از محصولات دانگ فنگ می باشد.

آمپرها و سرعت سنج بسیار زیبا طراحی شده اند و ترمز موتوری به صورت یک اهرم در کنار فرمان قابل دسترسی می باشد.

طراحی سیتراک C7-H

سینوتراک در طراحی کابین سیتراک C7 از کابین نسل قبلی کشنده های مان یعنی TGA بهره می برد که همه در ایران این کابین را با کشنده ی رویایی مان TGA 18480 می شناسند که در کنار قدرت و کارآیی عالی جاداری و راحتی فوق العاده ای داشت.

این کابین در زمان خود توانست تمام استانداردهای اروپایی را در زمینه ی ایمنی سرنشینان و راحتی و ارگونومی کابین پاس کند.

کابین سیتراک C7 جدیدتر از کابین T7 بوده و در طراحی آن از کابین متوسط سری TGA شرکت مان الهام گرفته شده است.

سیتراک C7 در نمای جانبی کاملا کپی از کابین مان TGA-460 XLX است به طوری که کرکره های جانبی، آرم شیر مان، درب جعبه های کناری و بادگیرها کاملا شما را به یاد مان TGA می اندازد.

در طراحی آینه ها و درب کشنده هم شرکت سینوتراک به خود زحمت طراحی دوباره نداده است و همان پلتفورم مان TGA را بدون تغییر به کار برده است.

SITRUCKC7
کشنده سیتراک C7-H
نگاهی به کشنده ی سیتراک C7 و T7، هدیه های وانشده ی شرکت ماموت 2
کشنده سیتراک C7-H

در نمای جلویی سیتراک C7 هم اساس و پایه ی طراحی کابین TGA مان است که کمی در طراحی جلو پنجره قسمت پایین از طراحی کابین TGX هم استفاده شده است.

نمای داخلی و داشبورد سیتراک C7 کپی از کابین TGX نرمال مان با اندکی چاشنی چینی می باشد.

داشبورد با اولین نگاه حس داشبورد مان TGX را القا می کند، ولی کیفیت ساخت خیلی پایین تری از داشبورد مان دارد. این بار از فریب قدیمی چینی ها در داشبورد، یعنی استفاده از دوتریم رنگ برای پوشاندن عیب کیفیت پایین جنس به کار رفته در داشبورد خبری نیست.

C7
داشبورد C7

برتری این کابین نسبت به کابین های قبلی سینوتراک پایین بودن پالونی اتاق بوده که جابجایی درون کابین و رفتن به تخت خواب را برای سرنشینان راحت تر کرده است.

از ویژگی ها و خوبی های کابین سیتراک C7 می توان به موارد زیر اشاره کرد :

شیشه های بزرگ جلو که دید بسیار خوبی به راننده می دهد

صندلی بادی قابل تنظیم

فرمان با طراحی جدید و کلید های کنترلی

مانیتور بر روی داشبورد

دسترسی مناسب به کلید های داشبورد

سیستم تهویه ی الکترونیکی و اتوماتیک

کابین بسیار نرم و بدون لغزش

فضای در دسترس بزرگ کابین

کیفیت خوب صندلی ها نسبت به چینی های دیگر

یک جعبه برای نگهداری اشیا در زیر داشبورد

از نقاط ضعف این کابین می توان به موارد زیر اشاره گرد :

نبود خروجی سیستم تهویه برای راننده و وجود دو خروجی در وسط داشبورد

ترمز موتوری بر عکس T7 که به صورت اهرمی بوده و در دسترس تر به صورت دکمه بر روی داشبورد است

کیفیت ساخت پایین داشبورد

آمپرها نسبت به T7 ضعیف تر طراحی شده اند

نگاهی به کشنده ی سیتراک C7 و T7، هدیه های وانشده ی شرکت ماموت 3
دکمه ها و کنسول تنطیم سیستم تهویه مطبوع سیتراک C7

در کل می توان گفت که از نظر طراحی داخلی سیتراک C7 جدیدتر است ولی طراحی T7 زیباتر و به دل نشین تر می باشد. ا نظر ظاهری هم واقعا سیتراک C7 با بهره گیری از طراحی مان بسیار زیباتر و مدرن تر است.

تجهیزات استاندارد سیتراک T7وC7

آینه های تمام برقی مجهز به گرمکن

شیشه بالابرهای برقی

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

چراغ مه شکن جلو و عقب

چراغ روز یا Daylight

سنسور نورسنج اتوماتیک چراغ جلو

فن ترموستاتیک سیلیکونی

هشداردهنده ی صوتی دنده عقب

پیشگرمکن الکتریکی سوخت

فیلتر آبگیر سوخت

نشانگر و هشداردهنده ی زمان تعویض فیلتر سوخت

ریموت قفل درها

بخاری درجا

آپشن های اضافی که می توان سفارش داد :

صندلی بادی شاگرد

ADR یا سیستم ضد جرقه

رینگ آلومینیومی

سیستم نشانگر باد تایرها یا TPM

یخچال و فریزر داخل کابین

کولر درجا

بلوتوث

سانروف برقی

وجود سیستم نشانگر باد تایرها که یکی از سیستم های ایمنی مدنظر اروپا می باشد، در زمره ی آپشن های سفارشی کمی احترام به حقوق مشتری را کمرنگ کرده است، ولی نسبت به شرکت های دیگر کامیون سازی داخلی که بر روی مدل پایه ی خود سیستم های ایمنی ASR و EBL را حذف کرده اند و با پول بیشتر این سیستم ها را در اختیار مشتری قرار می دهند یا حتی بادگیر را جزو آپشن به حساب می آورند، کار ماموت قابل تقدیر است.

نگاهی به کشنده ی سیتراک C7 و T7، هدیه های وانشده ی شرکت ماموت 4

ویژگی های سیتراک

طول۶۲۸۵ میلیمتر
عرض۲۴۹۶ میلیمتر
ارتفاع۳۸۵۰ میلیمتر
فاصله ی محوری۳۶۰۰ میلیمتر
ظرفیت مجاز۴۲ تن
وزن کشنده۷تن
ظرفیت مجاز محور جلو۷ تن
ظرفیت مجاز محور عقب۱۳ تن
موتورMC-11.44-50 تحت لیسانس شرکت MAN
حجم موتور۱۰٫۵ لیتر
تعداد سیلندر۶ سیلندر خطی ۲۴ سوپاپ
قدرت موتور۴۴۰ اسب بخار در ۱۹۰۰RPM
حداکثر گشتاور موتور۲۱۰۰ نیوتن متر در دور ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰
مدل جعبه دندهZF 16S2230TO
تعداد دنده ها۱۶ دنده جلو + ۲ دنده عقب
سیستم کلاچدر مدل T7 وابکو آلمان – در مدل C7 ساچ آلمان
جعبه فرمانZF 8198
مخزن سوختآلومینیومی با ظرفیت ۶۰۰+۵۶۰ لیتر
مخزن ادبلوبا ظرفیت ۴۰ لیتر
دینام۲۸ ولت – ۸۰ آمپر
سیستم تعلیق جلوفنر پارابولیک با میل موجگیر
سیستم تعلیق عقبتعلیق بادی با کمک فنر اضافی
رینگسایز ۹*۲۲٫۵ اینچی
لاستیکسایز R225 318/80
استاندارد آلایندگییورو ۵ EEV

برای آگاهی از نحوه ی فروش و پیش فروش کشنده ی سیتراک می توانید به وب سایت شرکت پیلسان مراجعه کنید.

منابع

این مقاله چقدر مفید بود؟

میزان رضایت خود را با کلیک روی اموجی ها نشان دهید

میانگین آراء ۴٫۷ از بین ۴۳ نفر

تاکنون کسی رای نداده است! اولین نفر باشید

اگر این پست برای شما مفید بود...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

از اینکه این پست برای شما مفید نبود عذرخواهی میکنیم!

با کامنت گذاشتن در بهتر شدن این پست به ما کمک کنید.

به ما بگویید چطور این پست را بهتر کنیم؟

29+
3 نظر برای "نگاهی به کشنده ی سیتراک C7 و T7، هدیه های وانشده ی شرکت ماموت" ارسال شده
  1. Avatar کیا گفت:

    سلام
    توضیحاتتون خیلی کامل تر از سایت های دیگه حتی از سایت فروشنده ی این کامیون بود .
    چندتا سوال داشتم :
    ۱. برای این کشنده گیربکس اتوماتیک قابل سفارش نیست ؟
    ۲. قیمت روز این کشنده حدود چقدره ؟
    ۳. آیا در ایران هم نمونه های جفت محور عرضه میشه ؟
    ۴. مشکل مسدود شدن سوزن های پاشش انژکتور رو نداره این کشنده ؟
    با توجه به کیفیت خیلی خیلی پایین سوخت دیزل تولیدی پالایشگاه های ایران .

    8+
    1. Avatar محمد کتابی گفت:

      درود – پاسخ شما به ترتیب سوالاتی که پرسیدین :
      ۱- در سایت شرکت عرضه کننده ی این کشنده فقط با گیربکس ۱۶ دنده دستی zf آمده است و حرفی از گیربکس اتوماتیک نیست
      ۲- در اواخر تیرماه امسال قیمت این کشنده چیزی حدود ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برآورد شده بود که با این بازار رو به گرانی ایران این کشنده هم گران تر شده است . از قیمت روز سیتراک متاسفانه اطلاعی ندارم .
      ۳- عکس هایی که ما در مقاله استفاده کردیم از شرکت مادر یعنی سینوتراک برداشته شده اند . عکس هایی که شرکت ماموت از این کشنده منتشر کرده اند همه تک محور هستند و این احتمال قوی تر است که این کشنده هم مثل سینوتراک آ۷ فقط در مدل تک محور عرضه شود.
      ۴- این یکی از مشکلات اصلی کشنده های وارداتی به ایران است. مشکل گرفتگی سوزن انژکتور – برای حل این مشکل در این کشنده از دو فیلتر گازوییل برای تصفیه ی بهتر سوخت و یک فیلتر لجنگیر در زیر باک استفاده شده و همچنین سیستم هشدار دهنده ی زمان تعویض فیلترسوخت هم نصب شده تا قبل از اینکه فیلتر سوخت کارآیی خود را از دست بدهد آنرا عوض کرده و از آسیب رسیدن به سیستم سوخترسان کشنده جلوگیری شود.

      8+
  2. Avatar Tayebeh گفت:

    توضیحات فوق العاده و کامل بود
    ممنون

    1+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *