اخبار تکنولوژیتکنولوژینرم افزار های تخصصی

Beacon چگونه می تواند امنیت ویدئو کنفرانس را بهبود بخشد

4.5
(15)

Beacon گزینه ای برای افزایش امنیت ویدئو کنفرانس ها

اخیرا با افزایش شیوع کرونا، کارها بیش از پیش به صورت انلاین پیش می رود و تمامی جلسات اداری توسط ویدیو کنفرانس ها انجام می شود. در این راستا مسئله ای که بسیار حائز اهمیت است، مسئله ی امنیت این ویدیو کنفراس هاست. ارتباطات ویدئویی ناامن یک مشکل اساسی است زیرا اکنون افراد بیشتری از ارتباطات ویدئویی استفاده می کنند. برای حل این مشکل، نرم افزاری به نام Beacon در حال ارائه است که از قابلیت های خاصی برای افزایش امنیت استفاده می کند.

ویدیو کنفرانس  Beacon از رمزگذاری انتها به انتها (end-to-end) و مجموعه ای از ویژگی های دیگر برای افزایش امنیت این نرم افزار استفاده می کند. Beacon در حالی منتشر شده است که عده ی زیادی، از حفظ حریم خصوصی ویدیو کنفرانس های معروف مانند Zoom و Google Meet اظهار نگرانی کرده اند. در حال حاضر بازار ویدئو کنفرانس ها در حال رونق گرفتن است زیرا شیوع ویروس کرونا افراد بیشتری را به خانه سوق می دهد.

امنیت ویدئو کنفرانس beacon

این مطلب را از دست ندهید

خوک سایبری ایلان ماسک: نقد و بررسی تراشه نیورالینک(Neuralink)

آوانی دسایی ، رئیس شرکت ارزیابی امنیت و حفظ حریم خصوصی Schellman & Company ، در یک مصاحبه تلفنی گفت: “مسئله این است که بیشتر نرم افزارهای کنفرانسی مانند Zoom برای کرونا ساخته نشده است.” “این نرم افزار ها تنها برای آن بود که خانواده ها بتوانند ساعات خوشی را سپری کنند، بنابراین سازندگان مجبور شدند استفاده از آن را آسان کنند. به همین دلیل تنظیمات پیش فرض آنهایی نیستند که بالاترین سطح امنیت را داشته باشند. “

چارلز هندرسون ، رئیس جهانی X-Force Red IBM ، اخیراً نوشت كه شركت وی در تقاضای ارزیابی امنیت ویدئو كنفرانس با افزایش چشمگیری روبرو شده است و این نشان از مهم بودن مسئله است.

در پاسخ به تهدیدهای امنیتی ،  zoomدر نظر دارد رمزگذاری end-to-end را برای بیشتر کاربران خود ارائه دهد. این شرکت در بیانیه ای در وب سایت خود گفت که “راهی رو به جلو شناسایی کرده است که باعث تعادل حق قانونی همه کاربران در حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران در سیستم عامل ما می شود.”

سازندگان Beacon می گویند این نرم افزار می تواند از نقض امنیتی که رقبایی مانند Zoom را آزار داده است جلوگیری کند. Beacon همچنین سیستم امنیت بیومتریک مانند اثر انگشت یا تشخیص چهره برای تأیید کاربران را ارائه می دهد. کلیدهای رمزگشایی فقط برای کسانی که در تماس هستند ارائه می شود و پس از تکمیل تماس پاک می شوند.

همچنین کاربران می توانند رمزگذاری را به صورت بی درنگ از طریق یک دکمه واقع در صفحه مشاهده کنند. مونوز گفت که این شرکت تقریباً به طور قطع در حال انتشار کد اختصاصی خود است تا محققان بتوانند آن را از نظر آسیب پذیری بررسی کنند.

دسایی گفت:” رمزگذاری end-to-end ارائه شده در Beacon می تواند به افزایش امنیت کاربران کمک کند و اگر تنظیمات پیش فرض خوب باشد ربودن تماس برای کسی بسیار دشوار است.”

مونوز افزود ، علاوه بر ویژگی های امنیتی پیشرفته ، نرم افزارBeacon ، فیلم و صوتی با کیفیت بالا را ارائه می دهد که رقبا را پشت سر می گذارد. همچنین دارای قابلیت های دیگر از جمله رونویسی در زمان واقعی و توانایی کشیدن و رها کردن پرونده ها است. بعد از راه اندازی Beacon برای مرورگرها ، Mass Luminosity برنامه های Beacon را ابتدا در Android ، سپس Windows ، سپس iOS و macOS منتشر می کند.

دسایی بیان کرد که نرم افزار کنفرانس باید تعادل بین امنیت و راحتی را پیدا کند. وی گفت که قدرت پردازش بالاتر برای رمزگذاری اضافی می تواند باعث “مسدود شدن” تماس های ویدیویی شود.

در کل اگر شرکت هایی مانند Mass Luminosity بتوانند نرم افزار کنفرانسی با امنیت بالا و استفاده آسان ارائه دهند، به خوبی فراگیر خواهد شد چرا که پتانسیل بازار بسیار زیاد است.

همانگونه که می شنویم بیشتر سازمان ها تا 2021 در خانه کار می کنند و نیاز به امنیت بیشتر و بیشتر حس می شود. برای مثال افراد بیشتری از مواردی مانند پزشکی از راه دور استفاده می کنند ،جایی که باید از اطلاعات بهداشتی و شخصی محافظت کرد.

منبع:

این مقاله چقدر مفید بود؟

میزان رضایت خود را با کلیک روی اموجی ها نشان دهید

میانگین آراء 4.5 از بین 15 نفر

تاکنون کسی رای نداده است! اولین نفر باشید

اگر این پست برای شما مفید بود...

با انتشار مطلب و نیز کلیک بر روی تبلیغات از ما حمایت کنید

از اینکه این پست برای شما مفید نبود عذرخواهی میکنیم!

با کامنت گذاشتن در بهتر شدن این پست به ما کمک کنید.

به ما بگویید چطور این پست را بهتر کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا