در این نکته شکی نیست که خودروی های لوکس سدان توسط افراد خیلی سطح بالا و پولدار جامعه برای نمایش سطح رفاه خود ، خریداری می شوند . طیف وسیعی از افراد جامعه توانایی خرید سدان های لوکسی همچون مرسدس بنز کلاس S یا بی ام و اتاق 7 را ندارند .
شرکت مرسدس بنز برای اینکه این دسته از جامعه را در گروه مشتریان خود داشته باشد و سبد فروش خود را برای هر سلیقه ای جذاب کند ، مرسدس بنز کلاس CLS را روانه ی بازار کرد .
مرسدس بنز CLS 2013 یک خودروی عضلانی است که نه کاملا سدان رسمی است و نه کاملا کوپه . این خودرو چیزی بین این دو است که هم حس سدان لوکس را القا می کند و هم حس کوپه بودن را . البته با قیمتی خیلی کمتر از کلاس S
مرسدس بنز CLS 2013 یک خودروی میان رده ی 4 درب است که مهندسی و تکنولوژی ناب آلمانی را در زیر کاپوت خود دارد . با ریون مگ در بررسی 10 نکته ی جالب در مورد مرسدس بنز CLS 2013 همراه باشید .
فهرست محتوی
- مرسدس بنز CLS 2013 یک کوپه ی چهار درب تمام عیار
- مرسدس بنز CLS 2013 بر اساس پلتفورم کلاس E مرسدس بنز باز طراحی شده است
- مرسدس بنز CLS 2013 و پیشرانه ی قدرتمند اشتوتگاردی
- مرسدس بنز CLS 2013 و جعبه دنده ی هفت سرعته
- مرسدس بنز CLS 2013 و ویژگی رانندگی با حالت چهار چرخ متحرک
- مرسدس بنز CLS 2013 یک میان رده ی پر زرق و برق
- مرسدس بنز CLS 2013 و پکیج های ارتقا گسترده
- مرسدس بنز CLS 2013 و نسخه ی AMG
- مرسدس بنز CLS 2013 یک اتومبیل لوکس ایمن
- مرسدس بنز CLS 2013 چهره ای جدید در بین محصولات مرسدس
1- مرسدس بنز CLS 2013 یک کوپه ی چهار درب تمام عیار
مرسدس بنز CLS 2013 یک نمونه ی موفق از باز طراحی و بازاریابی دوباره در بین خودروهای میان رده است . این خودرو در هنگام عرضه شدن فراتر از انتظار ظاهر شد و فروش بسیار خوبی را تجربه کرد .
سقف کوتاه تر مرسدس بنز CLS باعث شده است که این خودرو از روبرو حس یک کوپه ی اسپرت دو در را القا کند . این امر بر جوان پسندی این خودرو افزوده است .
مرسدس بنز CLS 2013 زمانی که در کنار سایر سدان های مرسدس بنز پارک می شود ، به علت طراحی گیرا چشم هر بیننده ای را ابتدا به خود جلب می کند و این نشان از طراحی کارآمد و عالی آن دارد .
در صندلی های عقب به علت سقف کوتاه و کشیده شده به سمت صندوق عقب ، افراد قد بلند کمی دچار مشکل می شوند . این کوتاهی سقف در عقب به علت القا کردن حس اسپرت و خشن بودن در طراحی است .
2- مرسدس بنز CLS 2013 بر اساس پلتفورم کلاس E مرسدس بنز باز طراحی شده است
در نگاه اول مرسدس بنز CLS 2013 ارتباط و تشابه ای با کلاس E ندارد . ولی اگر کمی دقت کنید متوجه ی تشابه ی محافظه کارانه ی CLS 2013 با کلاس E می شوید .
از نظر فنی و ساختار کلی و شاسی مرسدی بنز CLS 2013 با کلاس E تقریبا یکسان است . این امر یک اتفاق خیلی خوب برای خریداران CLS 2013 است که با پرداخت هزینه ای خیلی کمتر از قیمت مرسدس بنز کلاس E صاحب یک خودرو با مشخصات فنی و ساختار کلی مشابه با کلاس E می شوند .
همانطور که می دانید مرسدس بنز کلاس E بعد از کلاس S گران ترین کلاس مرسدس بنز است .
از نظر طراحی داخلی ، مرسدس بنز CLS 2013 خیلی از اجزا را از کلاس E به عاریت گرفته است . به همین دلیل می توان مرسدس بنز CLS 2013 را پسرعموی ناخوانده ی کلاس E دانست .
3- مرسدس بنز CLS 2013 و پیشرانه ی قدرتمند اشتوتگاردی
مرسدس بنز CLS 2013 از یک موتور V8 با حجم 4.6 لیتر و توربوشارژ دوتایی Twin Turbo بهره می برد . این موتور قدرتمند می تواند توان 402 اسب بخار و گشتاوری در حدود 443 پاوند فوت تولید کند .
این موتور توانایی بسیار خوب و در حد محصولات بی ام و و آئودی فراهم می آورد . حداکثر توان موتور در دور موتور 1800 rpm قابل دستیابی بوده و این به آن معناست که شما برای رسیدن به حداکثر گشتاور و قدرت موتور نیاز ندارید پدال گاز را تا ته فشار دهید .
حداقل مصرف سوخت در دور موتور 1700 rpm و حداکثر مصرف سوخت در دور 2500 rpm است .
4- مرسدس بنز CLS 2013 و جعبه دنده ی هفت سرعته
مرسدس بنز CLS 2013 دارای همان گیربکس هفت سرعته ای است که بر روی اکثر محصولات سدان شرکت مرسدس بنز نصب شده است .
این گیربکس هماهنگی بسیار خوبی با موتور CLS داشته و در کاهش مصرف سوخت با تعویض دنده های منطقی نقش بسیار اساسی دارد .
تعویض دنده ی این گیربکس بسیار نرم بوده به طوریکه سرنشینان و راننده به هیچ وجه متوجه تعویض دنده نمی شوند .
این گیربکس در سربالایی ها عملکرد خوبی داشته و دنده را به خوبی تعویض کرده و در معکوس دادن عالی عمل می کند . طوری دنده را کاهش می دهد که اتومبیل کمترین اتلاف گشتاور و دور موتور را داشته باشد . جعبه دنده ی هفت سرعته ی مرسدس بنز هماهنگی خوبی با کروز کنترل خودرو دارد و در رانندگی در حالت اکونومی مصرف سوخت را به شدت کاهش می دهد .
گیربکس توسط یک دسته در سمت راست فرمان کنترل می شود . بر روی این دسته یک دکمه برای حالت پارک تعبیه شده است .
مرسدس بنز CLS از دسته دنده های پشت فرمانی بهره می برد که برای افزایش یا کاهش دنده در حالت دستی است که علاوه بر کارآیی حس اسپرت فوق العاده ای را القا می کند .
5- مرسدس بنز CLS 2013 و ویژگی رانندگی با حالت چهار چرخ متحرک
با توجه به کابین بزرگ و سنگین مرسدس بنز CLS 2013 ، شرکت مرسدس بنز متوجه شد که یک خودروی دیفرانسیل عقب برای تمام شرایط آب وهوایی مناسب نیست . به همین خاطر طراحان مرسدس بنز سیستم چهار چرخ متحرک یا 4MATIC را برای مرسدس بنز CLS 2013 در نظر گرفتند .
سیستم 4MATIC به خوبی پایداری خودرو را در حالت رانندگی اسپرت حفظ می کند و همچنین از منحرف شدن و کاهش کشش خودرو در جاده های برفی و بارانی جلوگیری می کند .
مرسدس بنز CLS 2013 از تعدادی سیستم درایور الکترونیکی برای بهبود رانندگی و پایداری چرخ ها و جلوگیری از چپ شدن خودرو استفاده می کند .
6- مرسدس بنز CLS 2013 یک میان رده ی پر زرق و برق
مرسدس بنز CLS 2013 دارای تریم های زیادی برای داشبورد است که دست خریدار را در انتخاب باز گذاشته است .
این خودرو لیست بلند بالایی از آپشن ها دارد :
سانروف تمام برقی
چراغ های جلو از نوع HID دو مرحله ای
سیستم تهویه ی مطبوع دوگانه ی تمام اتوماتیک که با توجه به دمای محیط ، دمای کابین را تنظیم می کند
صندلی های چرمی تمام اتوماتیک با قابلیت تنظیم در تمام جهات
بلوتوث داخلی
سیستم رادیو HD
نقشه ی ماهواره ای و سیستم ناوبری
سیستم صوت و پخش یکپارچه
دکمه های کاربردی برای تنظیم سیستم پخش و ناوبری بر روی فرمان
سیستم کنترلی هوشمند صوتی برای تنظیمات خودرو
صفحه ی LCD 7 اینجی
سیستم تعلیق بادی تطبیقی رینگ های 18 اینجی رایگان
7- مرسدس بنز CLS 2013 و پکیج های ارتقا گسترده
مثل تمام محصولات کمپانی مرسدس بنز ، CLS 2013 هم از پکیج های زیادی برای ارتقا بهره می برد .
پکیج 1 ، پکیج Premium :
شامل یک دوربین دنده عقب
ورود به کابین بدون کلید
استارت دکمه ای
چراغ های LED قابل تطبیق با جاده
شاسی دوبل قدرتمند
گرمکن و سردکن صندلی جلو
پکیج 2 ، Parktronic :
سیستم پارک اتوماتیک
دوربین های کمکی پارک در جلو و کنار
سیستم کنترل ترافیک خیابان ها Driver Assistance
سیستم دوربین نقاط کور دوربین هشدار دهنده ی انحراف از جاده
8- مرسدس بنز CLS 2013 و نسخه ی AMG
مرسدس بنز برای افرادی که تشنه ی قدرت زیاد هستند نسخه ی AMG مرسدس بنز CLS 2013 را ارائه کرده است .
این مدل از CLS دارای پیشرانه ی V8 پنج و نیم لیتری 8 سیلندر بوده که به لطف توربوهای دوتایی آن می تواند 518 اسب بخار توان و 516 پاوند فوت گشتاور تولید کند .
نسخه ی قوی تر مرسدس در این کلاس ، CLS 63 بوده که با توربو شارژ قوی تر خود می تواند 550 اسب بخار توان و 590 پاوند فوت گشتاور تولید کند .
این موتور به CLS 63 این امکان را می دهد که ظرف مدت 3.9 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد .
در صورت انتخاب مدل AMG برای مرسدس بنز CLS ، تغییراتی در سیستم تعلیق و اسپویلر خودرو ایجاد می شود . به طوری که سیستم تعلیق قدرتمند تر شده و اسپویلر عقب از جنس فیبر کربن برای کاهش نیروی درگ بر خودرو نصب می شود .
9- مرسدس بنز CLS 2013 یک اتومبیل لوکس ایمن
مرسدس بنز CLS 2013 دارای پکیج کامل کیسه ی هوا است . کیسه های هوا در جلوی داشبورد ، کیسه ی هوا زانویی ، کیسه های هوا جانبی و کیسه های هوای سرنشینان عقب
فرمان مرسدس بنز CLS دارای حسگر برای اندازه گیری نبض راننده برای تعیین خواب آلودگی است .
سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل کشش عرضی هم به صورت رایگان بر روی نسخه ی پایه ای مرسدس بنز CLS 2013 نصب شده است .
CLS 2013 دارای یک پکیج کامل کمک های اولیه طبق استاندارد صلیب سرخ در صندوق عقب است .
10- مرسدس بنز CLS 2013 چهره ای جدید در بین محصولات مرسدس
اولین نسل از سری CLS در سال 2004 توسط مرسدس بنز معرفی شد . هدف از معرفی این کلاس ، هدف قرار دادن مشتری هایی با درآمد متوسط بود که قصد داشتن خودرویی بالاتر از کلاس C و ارزان تر از سری E ولی با ویژگی هایی در حد آن ، بود .
خریداران کلاس CLS در سال 2013 شرایط جدیدی را تجربه کردند . مرسدس بنز CLS 2013 نسبت به گذشته افزایش کیفیت ، کارآیی و آپشن زیادی داشته است که فاصله ی آن را تا کلاس E کمتر کرده است .
رقبای مرسدس بنز CLS 2013 در سطح جهانی ، بی ام و اتاق 6 Gran Coupe و آئودی A7 هستند که برای جلب مشتریان با CLS رقابت می کنند .
مرسدس بنز CLS 2013 با قیمت 72100 دلار آمریکا نسبت به قیمت 77100 دلاری بی ام و اتاق 7 ، از برتری قیمت برخوردار است . اما از آئودی A7 با قیمت 60100 دلار گران تر است .
به هر حال امکانات و آپشن های مرسدس بنز CLS 2013 از آئودی A7 زیادتر بوده و این امر باعث گران تر بودن آن است .