تکنولوژی

کاربرد نمایشگرهای سه گانه اکستریم VX

Nobitex
0
(0)

صفحه نمایش سه گانه Triple Monitors

اکستریم VX یک SUV لوکس است که مطابق با ترند روز طراحی خودروهای لاکچری از نمایشگرهای سه گانه روی داشبورد استفاده می‌کند. این سبک طراحی تا حد زیادی مشابه با نمایشگرهای سه گانه مرسدس بنز موسوم به هایپر اسکرین بوده و حدوداً قطری معادل 40 اینچ دارد. یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان به عنوان کلاستر تمام دیجیتالی قرار گرفته و یک نمایشگر لمسی مالتی مدیا مرکزی 15.6 اینچی هم برای این خودرو تعبیه شده است. اکستریم VX تنها خودرو در بازار ایران بوده که در بخش سرنشین جلو (سمت شاگرد) نیز دارای نمایشگر لمسی برای مالتی مدیا است که اندازه آن نیز 12.3 اینچ می‌باشد.

اکستریم مدیران خودرو سعی کرده با کاهش تعداد کلیدهای فیزیکی در کابین طراحی مینیمال و لوکسی را برای VX به ارمغان آورده و به جای تعبیه کلیدهای فیزیکی سعی شده تا عملکرد آن‌ها به نمایشگر لمسی مالتی مدیا منتقل شود. به عبارت دیگر عمده قابلیت‌های این خودرو و محصولی مشابه آن مانند اکستریم TXL توسط همین نمایشگر کنترل می‌شود.

تنظیمات دسترسی اختصاصی Setting Quick Control

با زدن بر روی کلید مربعی شکل منوی کلی خودرو باز می‌شود و از آن دسترسی به تنظیمات، تنظیمات خودرو، نویگیشن، قبله‌نما، نورپردازی داخل کابین، بازی‌های خودرو و … ممکن می‌شود. مهم‌ترین منو برای تنظیمات آپشن‌های اکستریم VX مدیران خودرو می‌باشد. در بخش Quick Control حالت‌های رانندگی شامل ECO, NORMAL, SPORT, SNOW, MUD, SAND, OFF-ROAD است که 4 مورد آخر به ترتیب به شرایط برف، گل، شن و ماسه و آف رود اطلاق دارند.

همچنین با کلیک بر روی گزینه AWD Power میزان نیروی منتقل شده به هر چرخ را در لحظه می‌توانید در مالتی مدیا مشاهده نمایید.

تنظیمات خودرو Vehicle Settings

  • با مراجعه به قسمت تنظیمات اکستریم VX، با کلیک بر روی Steering Force Mode Settings، می‌توانید سفتی و نرمی فرمان را در دو مدل Sport و Comfort تنظیم کنید که حالت اسپرت مقداری فرمان را سفت‌تر خواهد کرد.
  • آیتم بعدی برای فعال و غیرفعال سازی ورود و خروج ساده از خودرو (Easy Seet Entry/Exit) بوده که در صورت روشن بودن آن صندلی راننده در حین خاموش کردن خودرو به صورت اتوماتیک به عقب برمی‌گردد.
  • در آیتم بعدی می‌توانید ارتفاع درب صندوق عقب (Tailgate Opening Height Settings) متناسب با ارتفاع سقف پارکینگ بین 70 الی 100 درصد تنظیم کنید.
  • قسمت بعدی برای روشن و خاموش کردن آلارم خودرو (Security Tips) و قسمت بعدی قفل اتوماتیک درب‌ها (Automatic Lock) در هنگام شروع حرکت است.
  • قسمت Steering Wheel Button Customization (شخصی‌سازی دکمه‌های روی فرمان)، می‌توانید انتخاب کنید که کلید ستاره روی فرمان چه کاری را برای شما انجام دهد و با لمس آن چه برنامه‌ای باز شود.
  • در ادامه امکان خاموش و روشن کردن دو پد شارژر بی‌سیم 50 واتی خودرو به صورت مجزا وجود دارد؛ با روشن و خاموش کردن Phone Forget Reminder در صورتی که تلفن همراه شما روی پد شارژر جا مانده باشد، به شما یادآوری خواهد کرد.
  • از قسمت Wiper Sensitivity Adjustment، می‌توانید میزان حساسیت برف‌پاک‌کن ها را تنظیم کنید و در قسمت Driving Mode Memory می‌توانید تنظیم کنید که خودرو بر روی مود دلخواه شما روشن شود.
  • و آخرین گزینه برای فعال و غیرفعال کردن کیسه ایمنی هوای سرنشین (Front Passenger Airbag) است.
نمای خارجی Xtrim VX
نمای خارجی Xtrim VX

Smart key settings

در بخش تنظیمات کلید هوشمند امکان شخصی‌سازی Passive Entry Passive Start وجود دارد. به عنوان مثال با نزدیک شدن به خودرو و دور شدن از آن‌ها درب‌ها باز و قفل می‌شود و بوسیله سنسور کلید درب صندوق عقب را بدون دخالت دست می‌توانید باز کنید و با نزدیک شدن به خودرو چراغ‌ها با رقص نور به شما خوش‌آمدگویی می‌کنند.

منوی تنظیمات نور Lighting Settings

در این منو می‌توانید ارتفاع چراغ‌های جلو (Headlight Leveling) و زمان روشن ماندن چراغ‌ها (Headlight Delay) پس از بستن درب را تنظیم کنید.

HUD Settings

در منوی HUD Settings هدآپ دیسپلی نیز امکان روشن و خاموش کردن هدآپ (HUD) ، تنظیم با توجه به چرخش فرمان (Steering Wheel Adjustment HUD)، میزان روشنایی (Brightness Adjustment)، ارتفاع هدآپ دیسپلی متناسب با موقعیت نشستن صندلی (Height Adjustment) را تنظیم کرد. همچنین با توجه به پس زمینه و جاده می‌توان با روشن کردن SNOW رنگ هدآپ دیسپلی را به آبی تغییر داد. 

پی نوشت: هدآپ دیسپلی انعکاسی از پنل پشت فرمان درون داشبورد، روی شیشه جلو است. این نمایشگر اطلاعاتی مانند سرعت، دور موتور، میزان مصرف سوخت و… را روی شیشه جلوی راننده نشان می‌دهد.

Vehicle Comfort

  • در بخش Seat Adjustment می‌توان صندلی‌های راننده و سرنشین را از روی صفحه نمایشگر تنظیم کرد. 3 مد استراحت، رانندگی و یدک برای تنظیم صندلی‌ها تعیین شده است.
  • در بخش تنظیم آینه دید عقب (Rearview Mirror Adjustment) می‌توان تنظیم کرد در صورت رفتن خودرو روی دنده عقب کدام یک از آینه‌های جانبی برای دید بهتر به سمت پایین حرکت کنند و در این حالت با کلیدهای روی فرمان امکان تنظیم آینه‌های جانبی وجود دارد. همچنین تا شدن آینه‌ها در هنگام قفل و باز کردن درها (Mirror Auto Fold when locking) از این قسمت قابل خاموش و روشن کردن است.
  • همچنین رنگ خودروی نشان داده شده در نمایشگر (Vehicle color) را نیز می‌توان انتخاب کرد.

انتخاب مود رانندگی اکستریم

انتخاب مود رانندگی اکستریم
انتخاب مود رانندگی اکستریم 

در منوی setting دسترسی به بلوتوث برای اتصال به تلفن همراه، وای‌فای و هات اسپات وجود دارد.

Sound

  • در بخش تنظیمات صدا (Sound) می‌توان صدای آلارم، رهیاب، تلفن و موسیقی را تنظیم کرد. در منوی صدا در بخش افکت صدا (Sound Effect setting) می‌توان اکولایزر مورد نظر را انتخاب کرد و یا تنظیمات مورد نظر را پیاده کرد. در بخش Advanced می‌توان بالانس صدا را تنظیم کرد و در بخش 3D Surround Mode می‌توان تجربه صدای سه بعدی داشت. در بخش Headrest Speaker هم می‌توان حالت صدای بلندگوی تعبیه شده در پشت سریِ صندلی راننده را تنظیم کرد که در مود sharing مانند یک بلندگوی معمولی عمل کرده و در صورتی که تلفن راننده زنگ بخورد یا سیستم رهیاب راهنمایی کند، صدا از داخل آن پخش می‌شود. 

در مود private نیز صدای موسیقی تنها از یک بلندگو پخش شده تا دیگر سرنشینان امکان استراحت داخل کابین را داشته باشند.

  • در بخش Virtual Live نیز می‌توان افکت صوتی را مشابه با سالن کنسرت تنظیم کرد تا نشستن در سالن کنسرت را برای سرنشینان شبیه‌سازی کند.

Voice

در بخش voice تنظیمات مربوط به فرمان‌پذیری صوتی وجود دارد که با گفتن “سلام اکستریم” در زبان فارسی یا کلید روی فرمان فعال شده و می‌توان در این بخش تنظیم کرد که فرمان‌پذیری صوتی (Sound source orientation) خاموش باشد یا اینکه فقط راننده بتواند فرمان صوتی بدهد و یا تمام سرنشینان در هر قسمت کابین بتوانند با فرمان صوتی امکانات خودرو را کنترل کنند.

Display

  • در بخش Display می‌توان یکی از دو تم را برای هر سه نمایشگر این خودرو انتخاب کرد. می‌توان رنگ پس زمینه را به صورت روشن یا تیره یا به صورت اتوماتیک تنظیم کرد.
  • همچنین در بخش روشنایی می‌توان سطح روشنایی نمایشگرهای پشت فرمان، میان داشبورد و در مقابل سرنشینان جلو را بسته به شرایط نور محیط تنظیم کرد.

System

  • در بخش System نیز می‌توان زمان نمایشگرها و سیستم فرمان‌پذیری صوتی را تنظیم کرد. همچنین در ادامه می‌توان نحوه نمایش تاریخ و ساعت را انتخاب کرد.
  • همچنین واحد مصرف سوخت (IPC Fuel consumption unit) و فشار باد تایرها (Tire pressure unit) همگی از این قسمت قابل تنظیم هستند.
  • در آخر میزان حافظه (Storage) پر شده از 128GB حافظه کلی سیستم مالتی مدیا نیز مشخص است.

این مقاله چقدر مفید بود؟

میزان رضایت خود را با کلیک روی اموجی ها نشان دهید

میانگین آراء 0 از بین 0 نفر

تاکنون کسی رای نداده است! اولین نفر باشید

اگر این پست برای شما مفید بود...

با انتشار مطلب و نیز کلیک بر روی تبلیغات از ما حمایت کنید

از اینکه این پست برای شما مفید نبود عذرخواهی میکنیم!

با کامنت گذاشتن در بهتر شدن این پست به ما کمک کنید.

به ما بگویید چطور این پست را بهتر کنیم؟

حمزه شمسی

فکر این موضوع که سرچشمه همه انقلاب ها آگاهی است باعث شد که حمزه شمسی با تاسیس ریون مگ یک گام به این هدف نزدیک تر شود و با ایده های خلاقانه، آینده بهتری برای خود و دیگران رقم بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا