خودروسواری

مازراتی MC20 ابرخودرویی جدید از مودنا

5
(13)

درست در زمانیکه همه فکر میکردند که دیگر دوره‌ی مازراتی به پایان رسیده‌است، خودروساز بزرگ ایتالیایی یک برگ برنده‌ی جدید رو کرد. این برگ برنده، ابرخودروی لوکس موتور وسط مازراتی MC20 است که در سپتامبر 2020 از آن رونمایی شد و قرار است در سال 2021 وارد جاده‌های اروپا و آمریکای شمالی شود.

مدتی است که مازراتی با اتومبیل اسپرت موتور وسط MC20 جدید خود، افکار ماشین بازها را به خود جلب کرده‌است. مدت‌ها بود که مشخصات فنی این سوپراسپرت تازه متولد شده‌ی مازراتی نامعلوم بود، ولی حالا ما می دانیم که این ایتالیایی جذاب یک موتور 6 سیلندر توئین توربو با 630 اسب بخار قدرت را در زیر کاپوت خود دارد. البته مازراتی پیش‌بینی کرده‌است که در آینده نسخه‌ی کاملا الکتریکی MC20 را هم عرضه کند.

MC20  در نگاه اول ، یک سوپراسپرت موتور وسط قرن بیست و یکی با شاسی و بدنه‌ی فیبر کربنی، موتور دو توربوشارژه، جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی دو کلاچه، سیستم تعلیق چند منظوره و ترمزهای سرامیک کربن غول پیکر Brembo است.

MC20 با داشتن شاسی، پیشرانه و طراحی به‌روز آغازگر یک عصر جدید در خودروهای برند مازراتی است. با ریون‌مگ در بررسی این سوپراسپرت جدید از سرزمین پیتزا همراه باشید.

فهرست مطالب

معرفی کوتاه از مازراتی MC20

مازراتی مدتها متعلق به فیات و FCA بود و بعدها به زیر مجموعه‌ی فراری پیوست. در سال 2015، 67 درصد سهام مازراتی در اختیار فراری بود و مابقی در اختیار FCA .

فراری طراحی و مشخصات فنی خود را به محصولات مازراتی تحمیل میکرد. مازراتی مدت‌ها بود که قصد تولید یک ابرخودروی مستقل از فراری و با طراحی و مشخصاتی که خود میخاست بود. اما فراری اجازه‌ی این کار را نمیداد.

مازراتی MC20 دقیقا همان اتومبیلی است که سالها پیش مازراتی برای بیرون رفتن از زیر پرچم فراری طراحی کرده‌است.

مازراتی MC20 به عنوان یک خودروی کوپه‌ی دونفره با یک کابین مینیمالیستی متمرکز بر راننده، ارائه می‌شود.

مازراتی از ماه مارس نمونه‌ی اولیه‌ی MC20 را در شهر زادگاهش یعنی مودنا ایتالیا به نمایش گذاشته است.  با توجه به نحوه‌ی عرضه‌ی MC20 ، انتظار میرود که این سوپراسپرت تا پایان سال 2020 میلادی در اروپا به فروش برسد و در سال 2021 به بازار آمریکا راه پیدا کند.

MC20 یک مدل کاملا جدید در خط تولید شرکت مازراتی است که این لغت کوتاه شده‌ی Maserati Corse است که نشان می‌دهد که این سری از اتومبیل‌های مازراتی ممکن است در مسابقات اتومبیل‌رانی وارد شود.

مازراتی MC20

اولین ابرخودوری برند مازراتی یعنی MC12 در سال 2005 معرفی شد و میتوان MC20 را جانشینی برای MC12 در نظر گرفت، هر چند این دو ارتباط چندانی باهم ندارند. نه تنها MC20 کوچکتر است، بلکه از یک موتور شش سیلندر توربو به جای یک موتور 12 سیلندر استفاده میکند.

مازراتی MC20 احتمالا رقابت با ابرخودروهایی مثل فراری F8 Tributo، مک‌لارن 720S، لامبورگینی Huracan EVO را هدف قرار داده‌است.

MC20 پس از Bora (1978)، Merak (1972-1983) و MC12 (2004-2005) چهارمین خودروی موتور وسط مازراتی است.

مازراتی اعلام کرده‌است که سوپر اسپرت 621 اسب بخاری خود در اواسط سال 2021 با قیمتی در حدود 187230 پوند به بازار انگلستان عرضه خواهد شد که قیمت آن از سوپراسپرت‌های مک‌لارن کمتر است.

مازراتی MC20 نه تنها آغازگر نسل جدید برای برند مازراتی است، بلکه نشانه‌ی این است که این برند خود بخش مهمی از نظم جدید جهانی بین FCA و ادغام آن با کنگره‌ی PSA فرانسه است.

پشتوانه‌ی MC20 یک قرن سابقه‌ی کمپانی مازراتی در عرصه‌ی خودروسازی است که با تولید این محصول میتوان گفت که مازراتی از زیر سایه‌ی فراری خارج شده و ساخت صد در صدی موتور توسط مازراتی هم گواه این موضوع است.

طراحی خارجی

  • طراحی به‌روز
  • استفاده از درهای پروانه‌ای
  • ابعاد کوچکتر از MC12
  • استفاده از فیبرکربن در بدنه
  • شش رنگ منحصر به‌فرد
  • استفاده نکردن از بال هوایی

شاسی مونوکوک تولید شده با فیبرکربن و بدنه‌ی مینیمال پوشیده شده از کربن MC20، ابرخودروی افسانه‌ای MC12 را به یاد می آورد.

اگرچه مازراتی MC20 به عنوان جایگزینی برای MC12 معرفی شده‌است، اما به هیچ وجه شبیه آن نیست. MC12 اساسا یک ابرخودروی مسابقه‌ای بود که نسخه‌ی جاده‌ای هم از آن ساخته شد، اما MC20 از همان ابتدا به عنوان یک سوپراسپرت جاده‌ای معرفی شد. به همین دلیل دیگر خبری از دماغه‌ی کم ارتفاع، گلگیرهای عضلانی و کاپوت شیبدار در MC20 نیست.

MASERATI-MC12
مازراتی MC12

MC20 دارای طراحی ملایم‌تری نسبت به MC12 است. طراحی mc20 یک طراحی مدرن است که کمتر از طراحی خودروهای قبلی مازراتی استفاده کرده و در عوض آینده‌ی خودروهای مازراتی را نشان میدهد.

طراحی بدنه‌ی مازراتی MC20 تحت هدایت Klaus Busse مدیر طراحی مازراتی، و همچنین رییس استودیوی طراحی اروپایی FCA انجام شده‌است.

در طراحی ظاهری MC20 هیچگونه اضافاتی وجود ندارد، این خودرو شامل خطوط طراحی بسیار تیز نیست. بدنه برای سبکی بیشتر دارای فیبرکربنی زیادی است. تمام اضافاتی که برای آیرودینامیک بهتر به بدنه اضافه شده‌اند در زیر بدنه قرار دارند. مازراتی mc20 فاقد بال هوایی فعال است.

جلوپنجره‌ی مشبک و طرح جدید رینگ‌ها، مازراتی mc20 را به عنوان یک مازراتی مدرن معرفی میکند.

MC20

مازراتی در طراحی MC20 تعادل را بین طراحی اسپرت، با وقار و زیبا حفظ کرده‌است.

اگر شما طرفدارMC12 هستید، ممکن است MC20 به ذائقه‌ی شما خوش نیاید. اما اگر اهل طراحی‌های خالص اتومبیل‌های اسپرت باشید، MC20 میتواند عطش شما را برطرف کند، بخصوص که اگر آنرا با فراری F8 Tributo و لامبورگینی Huracan مقایسه کنید.

MC12 و MC20 در طراحی قسمت جلو، فقط یک نکته‌ی مشترک دارند و آنهم جلوپنجره‌ی بزرگ بیضی شکل است که از دماغه‌ی اتومبیل تا پایین کشیده شده‌است.

MC20

چراغ‌های جلو به صورت عمودی قرار گرفته‌اند و کاپوت جلویی واقعا کوچک است و دریچه‌های هوایی با طراحی مناسب در کنار آن قرار گرفته‌اند.

MC20 در گلگیرهای عقب دارای ورودی‌ هوای موتور است که ظاهرا از طراحی MC12 الهام گرفته‌شده‌است. در اکثر خودروهای سوپراسپرت موتور وسط، ورودی های هوای موتور در جلوی چرخ‌های عقب طراحی شده‌اند، اما در MC20 چنین چیزی وجود ندارد. MC20 از طریق دریچه‌هایی که در بالای گلگیرهای عقب قرار دارد، نفس میکشد.

MASERATI-MC20

درب جعبه بسیار کوچکتر شده و هیچ بال عقب بزرگی وجود ندارد. درپوش موتور به شکل Trident مازراتی رنگ‌آمیزی شده‌است.

چراغ‌های عقب بسیار آشنا به نظر میرسند، زیرا در اصل نسخه‌های طولانی‌تر و مسطح‌تر از چراغ‌های مدل‌های Levante، Granturismo و Quattroporte هستند که به صورت نازکتر با به کارگیری LED باز طراحی شده‌اند.

سپر عقب از جنس الیاف کربنی بوده که شامل فرورفتگی‌هایی برای یک جفت اگزوز و یک دیفیوزر کوچک است.بسیاری از اجزای بدنه، از جمله درها از الیاف کربنی ساخته شده‌است. استفاده از الیاف کربنی موجب شده که وزن مازراتی MC20 در حدود 3240 پوند باشد.

در جلوی اتومبیل یک جلوپنجره‌ی نمادین مازراتی قرار دارد که با دو دیفیوزر پنهان قرار گرفته‌است.

دریچه‌های موجود در دو طرف صندوق عقب به شکل گیری فرم گلگیرهای جلو کمک میکند.

MC20 اولین مازراتی با چراغ‌های جلو به صورت عمودی است، در حالیکه چراغ‌های عقب افقی و لوی شکل هستند که نشان دهنده‌ی پیوند MC20 با سایر اعضای خانواده‌ی مازراتی است.

MC20

روکش موتور از جنس پلی‌کربنات است که در مقایسه با شیشه، 45 درصد کاهش وزن را دربر دارد. لوورها برای بهبود خروج هوای گرم از موتور، به شکل هوشمندانه‌ای طراحی شده‌اند.

مازراتی می‌گوید که برای بهبود آیرودینامیک MC20 این خودرو را بیش از 2000 ساعت در تونل باد دالارا، که سازنده‌ی خودروهای مسابقه‌ای است، تست کرده‌است.

همچنین 1000 ساعت شبیه‌سازی دینامیک سیالات محاسباتی را اجرا کرده است تا مطمئن شود که فرم بدنه از نظر زیبایی و کارآیی ایده‌آل است.

MC20
درب موتور مازراتی MC20

با وجود داشتن افزونه‌های گسترده‌ی آیرودینامیک، مازراتی سعی کرده است که دیفیوزرهای کنترل هوا را در طراحی مخفی نگه‌دارد. بیشتر نیروی روبه پایین خودرو در زیر آن و از طریق یک تولید کننده‌ی گردابه که در جلو قرار دارد و یک قسمت منحنی شکل، در زیر بدنه قرار دارد، تولید میشود. در انتهای خودرو هم یک دیفیوزر با کانالهایی با اشکال و عمق مختلف وجود دارد.

مازراتی MC20 دارای طولی در حدود 183.8 اینچ، عرض 77.5 اینچ، ارتفاع 48.1 اینچ است. در قیاس با MC12، 20 اینچ کوتاه‌تر، 5 اینچ باریک‌تر و 0.7 اینچ بلندتر است.  فاصله‌ی محوری MC20 در حدود 106.2 اینچ است.

MC20

ابعاد مازراتی MC20 مشابه Ferrari F8 Tributo است و کمی بزرگتر از لامبورگینی Huracan است. فاصله‌ی محوری آن از هر دو رقیب ایتالیایی بیشتر است.

تولید mc20 یک گام به جلو برای مازراتی است تا از بند طراحی‌های سنتی خود رها شده و به رقابت با خودروهای مدرن امروزی بپردازد. تولید این خودرو باعث میشود که مازراتی دیگر به طرح‌های قدیمی خود که همه در یک قالب مشابه بودند، بازنگردد و شاهد پویایی بیشتر در طراحی خودروهای آینده‌ی مازراتی باشیم.

Mc20 خودرویی پر از فناوری‌های مدرن، مفهوم جدید طراحی و آیرودینامیک بهینه است. این اولین بار است که مازراتی دست به طراحی یکپارچه‌ی بدنه‌ی خودرو زده است و به جای کاهش جریان هوا به کنترل و هدایت آن پرداخته‌است.

مازراتی این خودرو را در حدود 2000 ساعت در تونل باد دالارا تست کرده است. ورودی موتور از اکثر زوایا ناپدید میشود ، مجاری داخل کاپوت به طور ظریفی طراحی شده اند. یک دیفیوزر بزرگ در عقب، کانالهایی در پشت چرخ‌های جلو، یک اسپویلر ظریف در عقب برای آیرودینامیک بهتر تعبیه شده‌اند.

MC20

شرکت مازراتی 4 نوع طراحی جدید و بخصوص برای مازراتی MC20 در نظر گرفته است که در ادامه به بررسی کلی این تم‌ها می‌پردازیم.

مازراتی MC20مازراتی MC12
طول202.5183.8
عرض82.577.5
ارتفاع47.448.1
فاصله محوری110.2106.2
مقایسه ابعادی مازراتی MC20 با MC12

طراحی‌های بخصوص مازراتی MC20

1- طرح Bianco Audace :

Bianco Audace
طرح Bianco Audace برای مازراتی MC20

این طرح از مازراتی MC20 خاصترین نوع در بین آنهاست. در بدنه از طراحی Bianco Audace استفاده شده‌است که همان طراحی مازراتی در هنگام معرفی است. این بدنه بر روی چرخ‌های آلیاژی 20 اینچی Birdcage سوار شده‌است که کولیس‌های ترمز Brembo به رنگ مشکی پشت رینگ‌ها قرار گرفته و به زیبابی رینگ‌ها می‌افزاید.

الیاف کربنی بسیاری در اسپویلر و دیفیوزرهای مازراتی به کار رفته‌است و اگزوز تیره رنگ نکته‌ی جدید در طراحی خارجی آن است.

طرح Bianco Audace برای مازراتی MC20
طرح Bianco Audace برای مازراتی MC20

در طراحی داخلی این مدل، تم Cuoio به کار رفته که صندلی‌های چرم با دو رنگ مشکی و کاراملی به همراه داشبورد پوشیده شده از چرم مشکی به همراه یک تکه چرم کاراملی در پشت فرمان

فیبرکربنی در داخل بر روی ستون‌ها، در آستری درها و فرمان به کار رفته است. فرمان اسپرت و صندلیهای دارای گرمکن سردکن در این مدل، راحتی را به ارمغان میآورد.

2- طرح Rosso Vincente :

طرح Rosso Vincente
طرح Rosso Vincente

در این مدل از رینگ‌هایی با چاشنی اسپرت بیشتر استفاده شده‌است. کالیپرهای ترمز در این مدل به رنگ آبی بوده و علاوه بر اسپویلر و دیفیوزر از فیبر کربن در سقف خودرو نیز بهره برده شده است.

طرح Rosso Vincente
طرح Rosso Vincente

3- طرح Blu Infinito :

طرح Blu Infinito
طرح Blu Infinito

این مازراتی از رنگ خاص آبی Infinito استفاده میکند به همراه چرخ‌های 20 اینچی سیاه رنگ Corsa Design و کولیس ترمز زرد روشن.

طرح Blu Infinito
طرح Blu Infinito

در فضای داخلی از رنگ مشکی Nero با دوخت زرد استفاده شده که بر روی صندلی ها آرم مازراتی دوخته شده است.

سیستم نظارت بر نقاط کور و دوربین دنده عقب؛ دیفرانسیل الکترونیکی با لغزش محدود و سیستم تعلیق اسپرت با قابلیت تنظیم دستی

4- طرح Giallo Genio :

طرح Giallo Genio
طرح Giallo Genio

کمتر کسی خودروی مازراتی را با رنگ زرد دیده‌است. این نسخه‌ی خاص از یک رنگ زرد براق با نام Giallo Genio که بر روی رینگ‌های سیاهی با ترمزهای سرامیکی کربنی سوار شده است، استفاده می‌کند.

فیبرکربنی در این خودرو در اسپویلر و پایین دربها به کار رفته‌است.

طرح Giallo Genio
طرح Giallo Genio

برای مطابقت با طراحی خارجی، در طراحی داخلی از ترکیب رنگ مشکی و طلایی استفاده شده‌است. فیبر کربنی در داشبورد و فرمان اسپرت آن به کار رفته است.

طراحی داخلی

  • نمایشگر مدرن 10.25 اینچی
  • کنسول ساده تولید شده از فیبرکربن با پوشش چرم و آلکانتارا
  • فضای داخلی مناسب

  • صندلی‌های اسپرت
  • درب سبک با رودری‌های فیبرکربنی و چرم
  • سیستم صوتی یکپارچه

ابعاد بیرونی MC20، نشان از فضای داخلی سخاوتمندانه برای هایپرکار دو صندلی موتور وسط دارد . فردی با قد 6 فوت و 6 اینچ به راحتی می‌تواند در مازراتی MC20 رانندگی کند.

کابین دونفره‌ی MC20 توسط درب‌های پروانه‌ای که به سمت بالا باز می‌شوند قابل دسترسی است.

طراحی داخلی MC20 بسیار دقیق و مینیمالیستی است و فقط دکمه‌های کنترلی اصلی باعث ایجاد کنسول مرکزی شده‌است. فضای داخلی MC20 کاملا اسپرت و مدرن بوده و حس نشستن در یک ابرخودروی تمام عیار را در سرنشینان ایجاد میکند.

در حالیکه سدان‌های برتر و SUV ها معمولا دارای کنسول مرکزی پیچیده با دکمه‌ها و کنترلگرهای زیادی هستند، اما داشبورد و کنسول MC20 همچنان ساده و باکیفیت باقی مانده‌است.

mc20

استفاده از صندلی‌های چرمی با کناره دوزی آبی تیره، پدال‌های آلومینیومی و تزیینات فیبر کربنی، حس طراحی ناب ایتالیایی را در سرنشینان القا می‌کند.
میتوان صندلی‌های کربنی Corsa را به صورت آپشن سفارش داد.

داشبورد MC20 با چرم پوشانده شده و یک نشان MC20 که با پرچم ایتالیا همراه شده در سمت راست آن، در کنار خروجی‌های سیستم تهویه قرار دارد.

MC20 فقط یک صفحه نمایش سرگرمی 10.25 اینچی دارد.

در کنسول میانی که از فیبر کربن ساخته شده‌است، فقط تعداد انگشت‌شماری دکمه وجود دارد :  

یک کنترل‌کننده‌ی چرخشی برای انتخاب بین 4 حالت رانندگی

کلید انتخاب دنده عقب

دکمه‌های انتخاب تعویض دنده دستی و اتوماتیک

یک کنترل‌کننده‌ی صوتی چرخشی

کلید بالابر شیشه‌ها

mc20

این کنسول همچنین مجهز به یک پد تلفن هوشمند با یک شارژر بی‌سیم است. مانند هر اتومبیل مدرن دیگری، MC20 دارای سرعت‌سنج و آمپرهای کاملا دیجیتالی بوده که با استفاده از یک نمایشگر به اندازه‌ی 10.25 اینچ در پشت کنسول فرمان قرار دارد، نمایش داده می‌شود.

دریچه‌های سیستم تهویه به شکل مستطیل در داشبورد قرار دارند و فرمان اسپرت آن از الیاف کربنی و روکش آلکانترا در بعضی قسمت‌ها ساخته شده‌است. در پشت فرمان اهرم های تعویض دنده قرار دارد.

انتخابگر حالت رانندگی از یک ساعت لوکس الهام گرفته شده‌است که از سرامیک ساخته شده‌است. مازراتی می‌گوید که MC20 خودرویی است که با یک ساعت آنالوگ بر روی کنسول عرضه نمیشود، به همین علت است که این دکمه به این صورت طراحی شده‌است.

mc20

با استفاده از این دکمه می‌توان بین 4 حالت رانندگی Wet، GT، Corsa و Sport انتخاب کرد.

برای دید به عقب مناسب، MC20 دارای یک آینه‌ی دید عقب دیجیتالی است که با استفاده از یک دوربین در عقب خودرو می تواند تصاویر پشت خودرو را به راننده نشان دهد.

وقتی صحبت از فناوری می‌شود، MC20 به جدیدترین سیستم چند رسانه‌ای MIA این شرکت مجهز شده‌است که از سیستم عامل Android Automotive پشتیبانی میکند.

این خودرو مجهز به مازراتی کانکت است که اطلاعاتی در مورد عملکرد و سلامت خودرو ارائه میدهد و این امکان را به شما میدهد که همواره با استفاده از تلفن هوشمند و ساعت هوشمند با خودرو در ارتباط باشید.

از دیگر ویژگی‌های ارتباطی مدرن این خودرو میتوان به سیستم ناوبری با اطلاعات ترافیکی، سرویس‌های آمازون الکسا، نقطه اتصال Wifi و خدمات پخش TIDAL Hifi اشاره کرد.

از طریق کامپیوتر می توان میزان حساسیت گاز، نرمی یا سختی سیستم تعلیق، میزان خروجی توان موتور و قدرت ترمز چرخ‌ها را انتخاب کرد.

مازراتی MC20 مجهز به یک نرم‌افزار تعمیر و نگهداری است که زمان تعویض روغن موتور، لنت‌ها و دیگر موارد مصرفی اتومبیل را برای صاحب آن ایمیل میکند.

mc20

پخش موسیقی از طریق سیستم صوتی شش بلندگوی استاندارد و 12 بلندگوی Sonus Faber انجام میشود.

سیستم اطلاعات و سرگرمی

کیت سیستم سرگرمی و اطلاعات ناوبری MC20 همان کیت Uconnecr فیات کرایسلر است اما دچار تغییراتی برای استفاده در MC20 شده است. از جمله‌ی این تغییرات می توان به صفحه‌ی نمایش بزرگتر در داشبورد و رابط کاربری جدید اشاره کرد.

mc20

شاسی جدید مازراتی MC20

داستان مشخصات فنی MC20 با شاسی تولید شده از الیاف کربنی آن آغاز می‌شود که با سری جدید سوپرخودروهای مک‌لارن در یک شاسی انعطاف‌پذیر، محکم و سبک رقابت میکند.

ساخت شاسی توسط خود شرکت مازراتی و با کمک و پشتیبانی شرکت ایتالیایی Dallara که معروفترین شرکت در زمینه‌ی تولید شاسی‌های فیبرکربنی در جهان است، انجام شده‌است. پخت و تولید الیاف کربنی در محل شرکت Dallara انجام شده و سپس الیاف تولید شده به مودنا برای تولید شاسی برگردانده شده‌است.

mc20

مازراتی MC20 در محلی تولید میشود که قبلا خط تولید Gran Turismo بوده‌است و برای اولین بار است که مازراتی در یک تاسیسات جدید و در محل خط تولید، بدنه را رنگ میزند.

عملکرد پویای MC20 نتیجه‌ی 20000 ساعت تست این طرح در شبیه‌ساز جدید دینامیکی شرکت است که 96 درصد پیشرفته دینامیک خودرو را در دنیای مجازی دربر داشته‌است.

استفاده از فیبرکربنی در بدنه‌ی مازراتی، وزن آنرا به 1500 کیلوگرم کاهش داده‌است. این خودرو بهترین وزن به اسب بخار یعنی 2.3 کیلوگرم در ازای هر اسب بخار را در بین خودروهای کلاس ابرخودرو دارد.

پیشرانه

کمپانی ایتالیایی مازراتی از MC20 به عنوان یک فرصت برای تست موتور جدید خود استفاده کرده‌است.

قلب تپنده‌ی MC20 یک موتور 6 سیلندر تویین توربو است که به طور کامل در شرکت مازراتی تولیده شده‌است.

مازراتی موتور جدید خود را Nettuno نامیده‌است که در زبان ایتالیایی به معنای نپتون است. این موتور بر اساس موتور Ferrari F154-V8 طراحی شده و از قطعاتی از موتورهای FCA در آن استفاده شده‌است.

نپتون یک موتور 6 سیلندر 24 سوپاپ با حجم دقیق 3000 سی سی است که با استفاده از توربوشارژ دوگانه‌ی خود می‌تواند در دور موتور 7500RPM به توان 621 اسب‌بخار دست پیدا کند که بیشترین توان خروجی در بین موتورهای 6 سیلندر هیبریدی و غیر هیبریدی موجود در بازار ابرخودروهاست.

پیکربندی این موتور به گونه‌ای انتخاب شده است که تا حد ممکن فضای کمی را اشغال کند و طول و عرض کمی داشته باشد، در عوض ارتفاع آن بیشتر باشد.

Nettuno دارای بلوک موتور، میلنگ و سوپاپ‌های اختصاصی بوده و از سیستم روغنکاری خشک و میللنگ دوسر با زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها بهره میبرد.

mc20

این موتور 8 کیلوگرمی از سیستم احتراق MTC یا دوقلو که از سیستم احتراق اتومبیل‌های فرمول1 الهام گرفته شده استفاده می‌کند که MC20 را قادر میسازد در محدوده‌ی دور موتور 3000 تا 5500 دور بر دقیقه به حداکثر گشتاور 538 نیوتن متر دست پیدا کند.

سیلندرهای موتور مازراتی MC20 با زاویه‌ی 90 درجه تنظیم شده‌اند و از میل بادامک دوسر استفاده میکنند.

حجم این سیلندرها باهم برابر بوده و منافذ سیلندر دارای اندازه‌ی 88 میلیمتر و مسیر حرکتی 82 میلیمتر هستند که نسبت فشرده‌سازی 11:1 را برای نپتون فراهم می‌آورند.

ابعاد سیلندر موتور نپتون ظریف است طوری که قطر سوراخ سیلندر از طول جابجایی بزرگتر است.

mc20engine

سیلندرهای موتور مازراتی MC20 هر کدام دارای 2 محفظه‌ی احتراق یکی اصلی و دیگری داخلی هستند که در مجموع موتور MC20 دارای 12 محفظه‌ی احتراق و 12 شمع جرقه‌زن است.

نحوه‌ی اشتعال سوخت در موتور مازراتی MC20

نپتون از دو شمع در هر سیلندر و تزریق مستقیم سوخت استفاده می‌کند. یکی از شمع‌ها در محفظه‌ی احتراق معمولی و به دور از مرکز سیلندر قرار دارد و دیگری در مرکز سیلندر که منطقه‌ی مرده‌ی سیلندر نامیده می‌شود و از یک پیش محفظه در آنجا بهره میبرد قرار دارد.

در این موتور، ابتدا یک احتراق اولیه در محفظه‌های کوچک درون سیلندر رخ میدهد و از انژکتور سوخت به داخل این محفظه‌های کوچک فرستاده شده و شمع‌های اولیه، انفجار را ایجاد میکنند. سپس شعله‌های ایجاد شده در این محفظه‌های کوچک از طریق سوراخهای ریز به محفظه‌ی اصلی منتقل شده و از طریق انژکتور سوخت بیشتری به محفظه‌های اصلی که شعله‌های احتراق اولیه هم به آن وارد شده است، میرسد و شمع‌های اصلی احتراق اصلی را آغاز میکنند.

mc20engine

این فرآیند با یک سیستم تزریق دوگانه که سوخت را به صورت مستقیم در فشار پایین تزریق میکند، تکمیل می‌شود. تزریق سوخت دوگانه در فشار پایین باعث می‌شود که سوخت بیشتری به سیلندر وارد شود و در نتیجه کارآیی موتور بسیار افزایش پیدا می‌کند.

سیستم احتراق MTC و سوخترسانی در فشار پایین موجب شده‌است که نپتون نصب شده بر روی MC20 بتواند از هر لیتر حجم موتور 210 اسب بخار توان دریافت کند که جز بیشترین توان‌های تولیدی در ازای هر لیتر در بین ابرخودروها بوده و توانسته MC20 را در حد سوپراسپرت‌های هشت سیلندر بالا بکشد.

این سیستم احتراق، یک سیستم هوشمند بوده که امکان تنظیم تزریق سوخت را در کل سیلندرها فراهم می آورد.

با توجه به خواسته‌ی راننده در توان خروجی موتور، MTC موتور را قادر میسازد که از محفظه‌ی پیش اشتعال و شمع دوم، یا از هردو محفظه‌ی احتراق و هر دو شمع در هر سیلندر استفاده کند. با این کار توان تولیدی موتور را بدون استفاده از سیستم‌های پیچیده‌ و پر هزینه‌ای مثل سیستم‌های زمان بندی سوپاپ ها، تنظیم میکند.

جعبه دنده، سیستم تعلیق و ترمز

جعبه دنده

قدرت تولید شده در موتور توسط یک جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی دو کلاچه به چرخ‌های عقب منتقل میشود. از این هشت دنده، 6 دنده اصلی بوده و دو دنده‌ی دیگر اوردرایو هستند. جعبه‌دنده‌ی دستی برای مازراتی MC20 در نظر گرفته نشده‌است.

مازراتی MC20 از یک دیفرانسیل هوشمند در اکسل عقب خود بهره میبرد که میتوان با استفاده از آن قدرت انتقال یافته به هر چرخ را تنظیم و کنترل کرد. استفاده از جعبه دنده‌ی دوکلاچه موجب کاهش لغزش در دیفرانسیل شده‌است.

مازراتی در طی یک همکاری با شرکت مهندسی اتومبیلرانی دالارا Dallara توانست الیافی از فیبر کربن را با فریم‌های ریز آلومینیوم برای استفاده در سیستم تعلیق و انتقال قدرت تولید کند.

استفاده از این الیاف کربنی تقویت شده با آلومینیوم موجب کاهش وزن MC20 می‌شود.

سیستم تعلیق و ترمز

مازراتی MC20 از یک سیستم تعلیق طبق دار دوبل با فنر دوگانه در جلو و عقب استفاده میکند که میتوان ارتفاع سیستم تعلیق عقب را تنظیم کرد. این سیستم تعلیق به خودرو این امکان را میدهد که در هنگام پیچیدن، سطح تماس خود را با جاده حفظ کند و این امر باعث میشود که شتابگیری خودرو در سر پیچ‌ها به خوبی انجام شود.

mc20

وظیفه‌ی ترمزگیری مازراتی MC20 بر عهده‌ی ترمزهای ساخت برمبو است. ترمزهای جلو دارای کولیس مونو بلوک شش پیستونه است در حالیکه ترمزهای عقب کولیس چهار پیستونه دارد.

دیسک‌های ترمز از آلیاژ کربن و سرامیک ساخته شده‌اند و از نسل دوم دیسک‌های ترمز مدرن برمبو هستند.

لاستیک‌ها به صورت سفارشی برای مازراتی توسط شرکت بریجستون ساخته شده‌اند.

درست همانند مازراتی MC12 در اوایل دهه 2000 میلادی، MC20 هم نشانه‌ی بازگشت مازراتی به میادین مسابقه است. به احتمال زیاد مازراتی MC20 به عنوان یک اتومبیل مسابقه‌ای با مشخصات GT3 در مسابقات قهرمانی FIA شرکت خواهد کرد.

mc20

مازراتی برای MC20 از یک سیستم فرمان نیمه مجازی بهره گرفته‌است که میزان چرخش چرخ‌ها برای رسیدن به قفل کامل را کاهش میدهد. این موضوع باعث شده‌است که سطح تماس لاستیک جلو با جاده، همواره در بیشترین مقدار خود باشد و از لغزش خودرو در ترمزگیری‌های شدید یا تغییر مسیرهای ناگهانی جلوگیری میکند.

با این تفاسیر شما میتوانید با خیال راحت با حدکثر توان ترمز کنید.

مازراتی وزن MC20 را 1470 کیلوگرم عنوان کرده‌است که با مک‌لارن 570S برابر است.

ویژگی‌های ایمنی

مازراتی MC20 توسط اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها یا NHTSA مورد تست و آزمایش قرار نگرفته است و احتمالا این اتفاق رخ نخواهد داد. چرا که سوپراسپرت‌ها به ندرت توسط این اداره مورد تست قرار می‌گیرند.

انتظار میرود که MC20 برای اولین بار سیستم کمک راننده‌ی جدید مازراتی را همراه با خود معرفی کند. این سیستم دستیار راننده احتمالا شامل موارد زیر باشد :

ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده

هشدار خروج از خط با کمک سیستم چک خطوط کنار جاده

کروز کنترل تطبیقی

گارانتی

انتظار میرود که مازراتی MC20 هم به مانند سایر مدل‌های مازراتی از بسته‌ی استاندارد گارانتی مازراتی استفاده کند. این بسته‌ی گارانتی نسبت به رقبایی مثل آئودی R8 و پورشه 911 کمی عملکرد ضعیفتری دارد چراکه این دو خودرو اولین تعمیر را رایگان انجام می‌دهند.

گارانتی مازراتی تا حدود 4 سال یا پیمایش 50000 مایل را بدون تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده پوشش می دهد.

کارآیی و تست رانندگی

  • موتور 3 لیتری V6
  • توان تولیدی 621 اسب‌بخار
  • 0 تا 62 مایل 2.9 ثانیه
  • گیربکس 8 سرعته دو کلاچه
  • دو توربوشارژ
  • گشتاور 538 پوند فوت
  • حداکثر سرعت 202 مایل در ساعت
  • نسخه‌ی تمام برقی

مازراتی MC20 یک ابرخودروی موتور وسط دیفرانسیل عقب است که از یک گیربکس دو طبقه‌ی 2 و 6 سرعته برای انتقال 621 اسب بخار توان تولیدی توسط موتور 6 سیلندر تویین توربوی 3 لیتری خود به چرخ‌های عقب استفاده میکند.

مازراتی MC20 به لطف پیشرانه‌ی نپتون، میتواند در مدت 2.9 ثانیه از حالت سکون کامل به سرعت 60 مایل در ساعت برسد که  این شتاب از لامبورگینی Huracan EVO با 630 اسب بخار توان بیشتر و کمی از F8 Tributo یا قدرت 710 اسب بخار کمتر است.

mc20

برای رسیدن به سرعت 124 مایل در ساعت، مازراتی MC20 فقط به 8.8 ثانیه زمان نیاز دارد.

مازراتی اعلام کرده است که حداکثر سرعت این ابرخودرو در حدود 202 مایل در ساعت است که این مقدار به خاطر وزن نسبتا سبک مازراتی که در حدود 3240 پوند است، برای ایمنی بیشتر محدود شده است.

نکته‌ی کلیدی در MC20 جرم کلی نسبتا پایین آن است. اگرچه MC20، 5.9 اینچ طولانی‌تر، 1.2 اینچ پهن‌تر و 2.2 اینچ بلندتر از Hurcan EVO است، اما با وزن کلی 3240 پوند، 410 پوند سبکتر است.

مازراتی MC20 دارای بهترین نسبت وزن به قدرت در هم رده‌های خود است با عدد 5.1 پوند برای هر اسب بخار یک سروگردن از دیر رقبا بالاتر است.

شاسی MC20 به سبک خودروهای مسابقه‌ای از فیبرکربن با 57 قطعه ساخته شده‌است.

این ابرخودرو دارای پنج حالت رانندگی است که میتوان با استفاده از یک دکمه‌ی انتخابگر که در کنسول مرکزی قرار دارد، آنرا تعیین کرد.

مازراتی دارای انواع حالت های رانندگی است که به راننده این امکان را میدهد که تنظیمات شخصی برای رانندگی ایجاد کند و آنرا در حافظه ذخیره کند.

mc20

هر حالت رانندگی با رنگ مخصوص به خود مشخص شده‌است :

1- حالت رانندگی GT با رنگ آبی :

حالت رانندگی پیشفرض در مازراتی MC20 حالت GT است که برای رانندگی روزمره ایده‌آل بوده و از طریق نرمی سیستم تعلیق و تغییر دنده آرام، رانندگی نرمی فراهم می‌آورد.

2- حالت رانندگی Wet با رنگ سبز:

حالت رانندگی Wet برای زمانی است که سطح جاده در اثر بارندگی لغزنده است. در این حالت شتابگیری، ترمزگیری و پایداری خودرو از طریق سیستم‌های کنترلی الکترونیکی رصد میشود تا از بهم خوردن تعادل خودرو جلوگیری شود.

Wet تمام سیستم‌های الکترونیکی کنترل فعال هستند و ترمزگیری‌ها با احتیاط بیشتری همراه است.

3- حالت رانندگی Sport با رنگ قرمز:

حالت رانندگی Sport برای رانندگی در پیست‌های سرعت کاربرد داشته و در این حالت خودرو همواره در ماکزیمم گشتاور خود قرار دارد.

 کمک فنرها سختتر شده و تعویض دنده در دور موتور بالاتری و با سرعت بیشتری انجام میشود. حساسیت پدال گاز بیشتر شده و به کوچکترین فشاری سریعا پاسخ میدهد

همچنین به شیرهای اگزوز اجازه داده میشود تا در 3500 دور در دقیقه به جای حالت عادی که 5000 دور در دقیقه است، باز شوند تا صدای موتور تقویت شود.

در این حالت رانندگی موتور همواره در حالت ماکزیمم گشتاور قرار دارد و تمام سیستم‌های کنترل کشش و پایداری در حالت stand by نگه داشته میشوند.

4- حالت رانندگی Corsa با رنگ زرد :

اگر می‌خواهید که تجربه‌ی رانندگی سختری با کنترل کمتری از جانب سیستم‌های ایمنی و کنترل کشش و پایداری داشته باشید، باید حالت رانندگی Corsa را انتخاب کنید.

تنظیمات کنترل کشش و پایداری مجددا اعمال میشود و سیستم تعلیق و جعبه دنده به حالت اسپرت تغییر می‌یابند. خروجی توان موتور به حداکثر رسیده و پدال گاز بیش از پیش حساس میشود و دریچه‌ی گاز باز میشود.

حالت Corsa امکان لغزش خودرو را فراهم میکند و سطح دخالت سیستم های کنتلر کشش و پایداری را محدود میکند. اگزوز هم در این حالت کاملا باز است.

5- حالت رانندگی خاموش بودن ESC با رنگ نارنجی:

حالت ESC Off همانند حالت رانندگی Corsa  بوده، اما سیستم کنترل کشش و پایداری به طور کامل غیرفعال است.

mc20

علاوه بر مدل بنزینی، مازراتی اذعان دارد که یک مدل کاملا برقی چهار چرخ متحرک را به صورت کوتاه مدت وارد بازار می کند که این اولین خودروی لوکس ایتالیایی تمام برقی می‌تواند باشد.

نسخه‌ی برقی MC20 که قرار است در سال 2022 ارائه شود، چهارچرخ متحرک بوده و شتاب آن در حدود 2.7 ثانیه است و از نسخه‌ی بنزینی سریعتر است.

حداکثر سرعت نسخه‌ی برقی در حدود 190 مایل در ساعت است و با 0.3 ثانیه سریعتر به 124 مایل در ساعت میرسد. مدل الکتریکی mc20 از همان شاسی فیبرکربنی مدل بنزینی استفاده میکند و با یکبار شارژ دارای بردی در حدود 235 مایل است.

مازراتی MC20مازراتی MC12
پیشرانه3لیتری 6 سیلندر تویین توربو6 لیتری 12 سیلندر
توان تولیدی621 اسب‌بخار621 اسب‌بخار
گشتاور تولیدی538 پوند فوت481 پوند فوت
مقایسه مازراتی MC20 و MC12 از نظر پیشرانه

قیمت

اطلاعات قیمت مازراتی MC20 هنوز به صورت رسمی ارئه نشده‌است، اما گفته می‌شود که MC20 با برچسب قیمتی در حدود 210 هزار دلار در ایالات‌متحده‌ی آمریکا عرضه شود. اگر این قیمت درست باشد، مازراتی MC20 از رقبای خود یعنی فراری F8 Tributo و مک‌لارن 720S که هر کدام قیمتی بیش‌از 280 هزار دلار دارند، به صرفه‌تر است.

بر خلاف مازراتی MC12 که فقط 50 دستگاه از آن ساخته شد، مازراتی قصد دارد تعداد زیادی MC20 تولید کند. طبق پیشبینی‌ها مازراتی در حدود 19000 دستگاه از MC20 تولید خواهد کرد.

قیمت حدودی مدل‌های مختلف از مازراتی MC20 :

مدل GranLusso با قیمت حدودی 195000 دلار

مدل Gasport با قسمت حدودی 195000 دلار

مدل GTS با قیمت حدودی 220000 دلار

مدل Trofeo با قیمت 250000 دلار

قیمت این خودرو در بریتانیا در حدود 150 هزار پوند برآورد شده است که قرار است با سوپراسپرت‌هایی مثل آئودی R8، مک‌لارن 570S و پورشه‌های 911 جدید رقابت کند.

نزدیکترین رقیب مازراتی MC20، مک‌لارن سری Sport است که هنوز وارد کارزار نشده است.

یکی از رقیب های مستقیم MC20، لامبورگینی Huracan EVO RWD است که با قیمت پایه ای 214366 دلار ارائه میشود.

مقایسه بین مازراتی MC20 و MC12

mc12mc20

در ابتدا مقایسه‌ی MC12 با موتور غول پیکر 6 لیتری 12 سیلندر آن با MC20 با موتور 3 لیتری 6 سیلندر کاری بیهوده تلقی می‌شود.

اما اگر بدانیم که MC12 با آن موتور 12 سیلندر خود به همان مقدار توان تولید می‌کند، یعنی 621 اسب بخار، که MC20 با موتور 6 سیلندر تولید میکند، متوجه می شویم این کار درست است.

نکته‌ی دیگر این است که گشتاور تولیدی MC20 در حدود 57 پوند فوت از MC12 بیشتر است و با این اوصاف، MC12 قافیه را به MC20 می‌بازد.

مازراتی اذعان دارد که MC20 در کمتر از 2.9 ثانیه به 62 مایل در ساعت و در حدود 8.8 ثانیه به 124 مایل در ساعت دست پیدا میکند. MC20 همینطور شتابگیری خود را افزایش داده تا به حداکثر سرعت خود یعنی 202 مایل در ساعت برسد.

در شتابگیری 0 تا 62 مایل در ساعت، مازراتی MC20 در حدود یک ثانیه از MC12 سریعتر است. درشتابگیری 0 تا 124 مایل در ساعت، MC20 در حدود 1.1 ثانیه سریع تر است. اما در حداکثر سرعت، MC12 با حداکثر سرعت 205 مایل در ساعت، تفاوت 3 مایل در ساعتی می‌آفریند.

مقایسه‌ی مازراتی MC20 با رقبا

مازراتی MC20 بهتر است یا فراری F8 Tributo ؟

ثدظخ
فراری f8

در هنگام تولید MC12، مازراتی زیرساخت‌های فراری Enzo را برای تولید ابرخودروی 12 سیلندر خود بکار گرفت. اما اکنون مازراتی دیگر بخشی از FCA نبوده و با PSA همکاری نزدیکی داشته، باعث شده که دو شرکت مازراتی و فراری راه‌های جداگانه‌ای را طی کنند.

مازراتی MC20 از یک پیشرانه‌ی V6 تویین توربو 3 لیتری با حداکثر توان تولیدی 621 اس بخار استفاده می‌کند. در مقابل فراری F8 Tributo از یک موتور بزرگتر V8 تویین توربو با 3.9 لیتر حجم و توان تولیدی 710 اسب بخار در زیر کاپوت خود بهره برده‌است. این موتور 3.9 لیتری، فراری را قادر می‌سازد که به 568 پوند فوت گشتاور دست پیدا کند. در زمینه‌ی حداکثر توان تولیدی موتور و گشتاور تولیدی، فراری F8 Tributo از مازراتی MC20 برتر است.

زمانیکه متوجه می‌شویم که فراری با آن موتور قدرتمندتر و پر مصرف‌تر، شتابی به اندازه‌ی مازراتی دارد، این برتری کمی کمرنگ میشود.

در زمینه‌ی حداکثر سرعت هم فراری با حداکثر سرعت 211 مایل در ساعت، کمی برتر از مازراتی است.

در زمینه‌ی طراحی خارجی، طراحی فراری تهاجمی‌تر بوده و کاملا شبیه طراحی نسخه‌های قدیمی فراری است. در طراحی خارجی فراری سنت شکنی نکرده و اصالت خود را حفظ کرده‌است. سیستم انتقال قدرت این دو سوپر اسپرت هم بسیار باهم تفاوت دارد. F8 Tributo چون از برند بسیار بزرگ و معتبر صنعت خودروسازی، یعنی فراری، استفاده میکند، از قیمت بیشتری نسبت به مازراتی MC20 برخوردار است.

مازراتی MC20 بهتر است یا مک‌لارن 720S ؟

720s
مک لارن 720s

مک‌لارن 720S در حدود فراری F8 Tributo قرار میگیرد. این اتومبیل از طراحی اسپرت‌تری نسبت به مازراتی MC20 بهره میبرد.

از یک موتور هشت سیلندر دو توربوشارژه با حجم 4.0 لیتر و قدرت تولیدی 710 اسب بخار استفاده میکند.

از نظر شتاب هم مشابه مازراتی MC20  بوده و 0 تا 62 مایل در ساعت آن 2.9 ثانیه است.

حداکثر سرعت آن 212 مایل در ساعت بوده و به مراتب گران‌تر از سوپراسپرت کوپه‌ی ایتالیایی می‌باشد با قیمتی در حدود 300 هزار دلار آمریکا

مازراتی MC20 بهتر است یا لامبورگینی Huracan ؟

HURACAN
لامبورگینی Huracan

اگرچه این ابرخودرو از یک موتور بزرگتر 5.2 لیتری 10 سیلندر در زیر کاپوت خود بهره می‌برد، اما Huracan Evo نزدیکترین رقیب به مازراتی MC20 از نظر عملکرد و طراحی است.

Huracan به اندازه‌ی فراری و مک‌لارن دارای طراحی اسپرت و تهاجمی نبوده و به همان اندازه‌ی مازارتی MC20 دارای طراحی باوقار و شکیل است.

پیشرانه‌ی Huracan در حدود 631 اسب‌بخار توان تولید میکند که فقط 10 اسب‌بخار بیشتر از موتور مازراتی MC20 است. با اینکه موتور Huracan از MC20 قویتر است، اما گشتاور تولید آن با مقدار 443 پوند فوت، کمتر از سوپراسپرت ایتالیاییی است.

از نظر شتاب و حداکثر سرعت هم کاملا مشابه مازراتی بوده، اما Huracan فقط در نسخه‌ی چهارچرخ متحرک در دسترس است.

لامبورگینی Huracan با قیمتی در حدود 220 هزار دلار، تنها رقیب مازراتی MC20 است که از آن گران‌تر نیست.

نتیجه‌گیری

MC20 غافلگیر کننده‎ترین و سنت شکن‌ترین مازراتی سالهای گذشته است نه فقط به این خاطر که دیگر این محصول فراری نیست بلکه طراحی مدرن و جدید با چاشنی مازراتی‌های کلاسیک، موتور تولید شده با فناوری پیشرفته و بومی باهم ادغام شده و این ابرخودروی مازراتی را تشکیل داده‌است

اما شاید چشمگیرترین موضوع در تولید MC20 استفاده‌ی 97 درصدی از شبیه‌سازی های کامیپوتری در تولید قسمت های مختلف آن باشد.

تست و تولید سیستم تعلیق و فرمان، تست کارآیی حالت‌های رانندگی، تست سیستم‎های الکترونیکی کنترل کشش و پایداری و … همه توسط شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای انجام شده‌است.

MC20

با اینکه MC20 قرار است جایگزین MC12 شود، اما از یک موتور V6 کوچکتر بهره می‌برد که این خودرو را برای استفاده‌ی روزانه مناسب‌تر از MC12 قرار داده‌است.

اگرچه MC20 از یک موتور کوچکتر با تعداد سیلندرکمتر نسبت به MC12 استفاده می‌کند، اما به لطف فناوری‌های مدرن پیشرانه، جعبه دنده‌ی با کیفیت و کارآیی بالا و طراحی بدنه‌ی عالی و مدرن توانسته است به اندازه‌ی MC12 قدرتمند بوده و حتی از آن بسیار سریعتر باشد درحالیکه هزینه‌ی نگهداری بسیار کمتری از آن دارد.

تعدادی از منتقدان حوزه‌ی ابرخودروها، مازراتی MC20  را به داشتن طراحی بیرون کسل کننده محکوم می‌کنند، اما MC20 دوره‌ی جدیدی در صنعت خودروسازی کمپانی مازراتی آغاز کرده است. ( آغازگر دوره‌ی جدیدی در خودروسازی مازراتی است)

MC20

اکنون که دیگر شرکت فراری عضو گروه FCA نیست، مازراتی می‌تواند با استقلال بیشتری ابرخودروهای خود را طراحی و تولید کند و عقاید خود را در آنها پیاده‌سازی کند.
این چیزی است که برای دهه‌ها مازراتی از انجام آن محروم بود.
اگرچه مازراتی MC20 چهره‌ای تهاجمی و اسپرت مانند رقیبان دیگر ندارد، اما این خودرو با مصرف سوخت کمتر، هزینه‌ی نگهداری و قیمت پایین‌تر در کنار عملکرد عالی پیشرانه، جعبه دنده و اکسل و همچنین طراحی آیرودینامیک مدرن، رقیب جدی برای تمام ابرخودروسازان محسوب می‌شود.

نکات برجسته مازراتی MC20

1- یک پیشرانه‌ی V6 ساخت مازراتی که به لطف محفظه‌های احتراق دوگانه و توربوشارژ دوگانه میتواند 621 اسب بخار قدرت تولید کند.

2- بیشتر جریان هوای موثر بر خودرو از زیر آن می آید که توسط دفیوزرها و منحرف کننده های جریان هوای زیر ماشین خنثی میشوند.

3- طراحی این گونه است که جریان هوای کمی از روی خودرو رد شود و بیشتر از زیر باشد

4- پنج حالت رانندگی برای شخصی سازی ویژگی های حرکتی خودرو در دسترس است

5- نسبت قدرت به وزن 5.1 پوند در ازای هر اسب بخار

6- 210 اسب بخار قدرت به ازای هر لیتر حجم موتور

نکات مثبت

  • موتور قدرتمند با فناوری پیشرفته و مصرف سوخت کمتر
  • سبک و سریع
  • فضای داخلی مناسب
  • طراحی مدرن و به‌روز

نکات منفی

  • طراحی کسل‌کننده برای یک ابرخودرو
  • موتور 6 سیلندر بر روی یک ابرخودرو ذهنیت بدی ایجاد میکند

منابع

این مقاله چقدر مفید بود؟

میزان رضایت خود را با کلیک روی اموجی ها نشان دهید

میانگین آراء 5 از بین 13 نفر

تاکنون کسی رای نداده است! اولین نفر باشید

اگر این پست برای شما مفید بود...

با انتشار مطلب و نیز کلیک بر روی تبلیغات از ما حمایت کنید

از اینکه این پست برای شما مفید نبود عذرخواهی میکنیم!

با کامنت گذاشتن در بهتر شدن این پست به ما کمک کنید.

به ما بگویید چطور این پست را بهتر کنیم؟

محمد کتابی

دانشجوی دانشگاه صنعت نفت ، عاشق پرواز، علاقه‌مند حوزه خودروهای سنگین و تجاری

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا