خودرو

انواع وانت کدام اند؟

0
(0)

حمل‌ و نقل یکی از مهم ترین صنایعی است که در هر کشوری وجود دارد و به همین دلیل، امروز شاهد تولید و عرضه انواع وانت و کامیون هستیم. درست است که برای این صنعت می توان از کامیون های مختلف استفاده کرد، اما به کارگیری چنین ماشین هایی در هر منطقه امکان پذیر نخواهد بود.

در این روزها انواع مختلفی از وانت بار در بازار موجود است که می توانید با توجه به امکانات هر یک، برای کاربردهای زیادی از چنین ماشین هایی کمک بگیرید. چنین وانت هایی بیشتر برای مسیرهای داخل شهری استفاده می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع این خودروها و مشخصات فنی هر یک آشنا شوید.

پیکان وانت، آخرین نسل پیکان ها

پیکان وانت یکی از انواع این خودروها بوده که سال ها در صنعت حمل و نقل به کار گرفته شده است. نسل های قدیمی تر این خودرو از سال های خیلی قبل دیگر تولید نمی شود، اما مدل های جدیدتر آن تا همین چند سال پیش روانه بازار می شد که با داشتن تجهیزات پیشرفته تر، توانست راه نسل های قدیمی را ادامه دهد.

باردو نام نسل جدید چنین انواع وانت است که با داشتن موتور 1700 سی سی بهینه سازی شده، توانسته مجوز سازمان استاندارد و محیط زیست را دریافت کند. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که تولید این خودروها در سال 93 با توجه به تولید آلاینده نسبتا زیاد متوقف شد.

پراید وانت، ارزان ترین انواع وانت در سال های اخیر

انواع پراید در بازار ایران با توجه به قیمت مقرون به صرفه آن ها از محبوبیت خوبی برخوردار است. با توجه به این موضوع، شرکت سایپا در سال 89 تصمیم به طراحی مدل های وانت آن گرفت.

این نوع وانت ها حدود 4 سال بعد از اولین عرضه، به تولید انبوه رسید و توانست با قیمت نسبتا ارزان تر خود، طرفداران زیادی پیدا کند. به عنوان مثال، در این سال ها سایپا 151 با توجه به داشتن ظرفیتی حدود نیم تن، توانست فروش زیادی در بازار داشته باشد.

معرفی وانت های چینی کارو

با توجه به تنوع بسیار کمی که در بازار وانت های ایران وجود دارد، در سال های اخیر گروه بهمن با عرضه چنین خودروهایی توانست نمونه های جدیدی به بازار وارد کند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که موتورهای کارو نسبت به سایر خودروها کم توان است و نمی تواند کارایی زیادی داشته باشد.

وانت مزدا، از جمله خودروهای با کیفیت

انواع وانت کدام اند؟

مزدا از جمله انواع وانت است که با توجه به موتور پرقدرت و با کیفیتی که دارد، توانست در بازار دنیا و حتی ایران محبوبیت زیادی کسب کند. این خودروها به شکل تک کابین و 2 کابین تولید شده است که هر 2 کیفیت قابل قبولی دارد.

وانت های آریسان، از جمله محصولات با امکانات مناسب

در سال های اخیر، شرکت ایران خودرو با به کارگیری موتورهایی با حجم 1700 سی سی توانست وانت هایی با امکانات عالی برای مشتریان تولید کند. ظاهر این وانت ها بسیار شبیه پژو پارس است و به همین دلیل شاهد حجم تقاضای بیشتر برای خرید آن نسبت به سایر نمونه ها هستیم.

این خودروها با داشتن قدرت موتور حدود 86 اسب بخار، قابلیت حمل و جا به جایی بارهای مختلف تا وزن 750 کیلوگرم را دارد. علاوه بر قدرت موتور فوق العاده، وانت های آریسان از آپشن هایی مثل کیسه هوا، سیستم ضد سرقت، فرمان هیدرولیک و حتی کولر برخوردار است.

وانت کارا، با ظاهری بسیار شبیه به مزدا

از دیگر انواع وانت که می توانید برای خرید آن اقدام کنید، می توان به خودروهای کارا اشاره کرد. این نوع وانت از جمله خودروهایی با ظاهری شبیه مزدا است و به شکل های تک کابین و 2 کابین با حجم موتورهای متفاوت تولید می شود.

توجه داشته باشید، مدل های تک کابین کارا به دلیل داشتن فضای بیشتر، توانایی حمل بار تا حدود 800 کیلوگرم را هم دارد. مدل 2 کابین آن علی رغم داشتن فضای بیشتر برای سرنشینان، قابلیت جا به جایی بار تا نیم تن را خواهد داشت.

وانت های زامیاد، یکی از پرطرفدارترین وانت های بازار ایران

نیسان آبی از دیگر انواع وانت پرطرفدار در کشورمان به حساب می آید که با داشتن موتورهای پرقدرت، می تواند در حمل بار با وزن زیاد هم کارایی داشته باشد. به طوری که شما می توانید با خرید چنین خودروهایی، تا وزن حدود 2 تن نیز به جا به جایی کالا بپردازید.

به این موضوع نیز توجه داشته باشید که وانت های زامیاد در 3 مدل گازسوز، بنزینی و دیزلی طراحی شده است. همچنین، نسل های جدید آن از آپشن هایی مثل ترمز ABS و حتی فرمان هیدرولیک برخوردار است. البته، این را در نظر داشته باشید که استاندارد مصرف سوخت آن ها خیلی بالا نیست.

معرفی وانت های تندر 90

انواع وانت کدام اند؟

وانت های تندر 90 از دیگر انواع این خودروها بوده که با داشتن ظاهری شبیه به ماشین های L90، فروش نسبتا خوبی در بازار ایران داشته است. شرکت رنو برای طراحی این خودرو، از موتورهایی با توان 105 اسب بخار و حجم 1600 سی سی استفاده کرده است.

با توجه به گشتاور 140 نیوتن بر متر چنین وانت هایی، امکان جا به جایی کالا با وزن نسبتا زیاد به کمک آن ها وجود دارد. معمولا شما می توانید با استفاده از چنین خودروهایی، تا نزدیک 1 تن نیز به جا به جایی بار بپردازید. این نکته را در نظر داشته باشید که وانت های تندر 90 از آپشن های دیگری هم برخوردار است و به همین دلیل، می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد.

جمع بندی

با در نظر گرفتن تولید و عرضه انواع وانت در این سال ها، شاید انتخاب بهترین گزینه برای شما یک چالش جدی باشد. به همین دلیل، قبل از خرید باید حتما به نیاز خود و مشخصات و امکانات خودرو توجه کنید. به عنوان مثال، اگر نیاز دارید به صورت روزانه مقدار بار بیشتری حمل کنید، حتما به سراغ محصولاتی با حجم موتور بالاتر بروید.

دقت داشته باشید، محصولات جدیدتر نسبت به انواع قدیمی از آپشن های بیشتری برخوردار است و به همین دلیل، گزینه بهتری برای نیاز شما خواهد بود. همچنین، از ظاهر بهتری نسبت به محصولاتی مثل پیکان وانت برخوردار است.

این مقاله چقدر مفید بود؟

میزان رضایت خود را با کلیک روی اموجی ها نشان دهید

میانگین آراء 0 از بین 0 نفر

تاکنون کسی رای نداده است! اولین نفر باشید

اگر این پست برای شما مفید بود...

با انتشار مطلب و نیز کلیک بر روی تبلیغات از ما حمایت کنید

از اینکه این پست برای شما مفید نبود عذرخواهی میکنیم!

با کامنت گذاشتن در بهتر شدن این پست به ما کمک کنید.

به ما بگویید چطور این پست را بهتر کنیم؟

حمزه شمسی

فکر این موضوع که سرچشمه همه انقلاب ها آگاهی است باعث شد که حمزه شمسی با تاسیس ریون مگ یک گام به این هدف نزدیک تر شود و با ایده های خلاقانه، آینده بهتری برای خود و دیگران رقم بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا