اخبارخودرو

هیوندای موتورز، پیشتاز کامیون‌های هیدروژنی در آمریکا

کالیفرنیا در تصاحب کره‌ای‌ها

5
(3)

هیوندای موتورز کره اعلام کرده است که به عنوان بخشی از برنامه‌ی تبلیغاتی خود برای کمک به محیط زیست، بیش از 30 دستگاه کامیون برقی مجهز به پیل سوختی هیدروژنی خود را در جاده‌های کالیفرنیا وارد مستقر می‌کند. شرکت کره‌ای معتقد است که این بزرگترین حضور کامیون‌های سنگین هیدروژنی در آمریکاست.

کامیون‌های آزمایشی بر اساس کامیون هیوندای Xcious ساخته می‌شوند. هیوندای موتورز ادعا می‌کند که این اولین کشنده‌ی مجهز به پیل سوختی است که وارد ناوگان حمل‌ونقل می‌شود. این کشنده‌ها از سه ماهه‌ی دوم سال 2023 به آمریکا وارد می‌شوند.

هیوندای موتورز سال گذشته این کشنده را در سوئیس مورد تست جاده‌ای قرار داد و از آن تاریخ تا کنون، این کامیون یک میلیون کیلومتر تست جاده‌ای را در شرایط واقعی پشت سر گذاشته است. طبق گفته‌ی این شرکت، کامیون هیدروژنی هیوندای Xcious دارای برد 800 کیلومتری با یکبار سوختگیری است.

هیوندای موتورز در نظر دارد برای توسعه‌ی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای با سوخت پاک، از منابع مالی حوزه محیط زیست آمریکا استفاده کند. کمیته‌ای متشکل از مرکز حمل‌ونقل و محیط زیست (CTE) و هیوندای موتورز اخیرا 22 میلیون دلار کمک مالی از کمیسیون انرژی کالیفرنیا و 7 میلیون دلار از کمیسیون حمل‌ونقل شهر آلامدا دریافت کرده‌اند.

CTE دوسال پیش، کار بر روی ایجاد یک ایستگاه سوخت‌رسانی هیدروژن در اوکلند برای تامین سوخت کامیون‌های سنگین هیدروژنی، را آغاز کرد. پیش بینی شده است که این کشنده‌ها با تسهیلاتی 6 ساله و با قیمتی در حدود کامیون‌های دیزلی عرضه شوند و با استقرار مراکز سوخترسانی بتوانند به تمام شمال کالیفرنیا خدمات رسانی کنند. قرار است که سوخت‌های این مراکز را غول صنعتی فرانسه یعنی Air Liquide تامین کند. این ایستگاه‌ها می‌توانند به طور همزمان 50 دستگاه کامیون را سوختگیری کنند.

این پروژه توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کامیون‌های دیزل، پشتیبانی می‌شود. این کشنده‌ها برای 12 ماه برای باربری در کالیفرنیا تست می‌شوند.

در سال 2020، هیوندای برنامه خود را برای تحویل 1600 دستگاه کشنده هیوندای Xcious به اروپا تا سال 2025 اعلام کرد. این پروژه با تحویل 46 دستگاه کامیون برقی به سوئیس در ابتدای سال گذشته استارت خورد. کامیون‌های مستقر شده در کالیفرنیا از کشنده‌های اروپایی دامنه رانندگی طولانی‌تری دارند. این کشنده‌ها برای وزن ناخالص 38 تن برنامه‌ریزی شده‌اند.  هیدروژن در مخازن این کشنده‌ها با فشار 700 بار یا 10000 psi ذخیره می‌شود و مخازن سوخت آن‌ها ایمنی بالایی دارد. هیوندای در حال مذاکره با چندین شرکت بزرگ حمل‌ونقل جاده‌ای در ایالات متحده برای فروش کامیون‌های پیل سوختی خود است.

منابع

Truck and Bus

این مقاله چقدر مفید بود؟

میزان رضایت خود را با کلیک روی اموجی ها نشان دهید

میانگین آراء 5 از بین 3 نفر

تاکنون کسی رای نداده است! اولین نفر باشید

اگر این پست برای شما مفید بود...

با انتشار مطلب و نیز کلیک بر روی تبلیغات از ما حمایت کنید

از اینکه این پست برای شما مفید نبود عذرخواهی میکنیم!

با کامنت گذاشتن در بهتر شدن این پست به ما کمک کنید.

به ما بگویید چطور این پست را بهتر کنیم؟

محمد کتابی

دانشجوی دانشگاه صنعت نفت ، عاشق پرواز، علاقه‌مند حوزه خودروهای سنگین و تجاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا