خودرو

تعمیر گیربکس H30 کراس

5
(1)

 تعمیر گیربکس H30 کراس حتماً باید توسط افراد متبحر انجام شود، گیربکس به‌کاررفته در H30 کراس مانند سایر خودروهای چینی به‌صورت اتوماتیک است، باید توجه داشته باشید که گیربکس‌های اتوماتیک نسبت به گیربکس‌های معمولی به نگهداری و مراقبت بیشتری نیاز دارد. خودروی H30 کراس تولیدی برند دانگ فنگ با توجه به امکاناتی که دارد و قیمت خرید یک انتخاب مناسب و مقرون‌به‌صرفه در ایران در بین خودروهای هم‌رده به شمار می‌رود. به همین دلیل در ایران تعداد زیادی از این خودرو به فروش رسیده است، گیربکس به‌کاررفته در این خودرو مشابه گیربکس به‌کاررفته در تویوتا 2008 است.

تعمیر گیربکس H30 کراس

نشانه‌های عمومی خرابی گیربکس

سروصدا

نویز اولین علامت هشداردهنده مشکل گیربکس H30 کراس است. هرچه زودتر مشکل پیدا و تعمیر شود، بهتر است: قطعات کمتری تحت تأثیر قرار می‌گیرند و هرگونه تعمیر هزینه کمتری خواهد داشت.

سایش یاتاقان، دنده و شفت شایع‌ترین دلایل ایجاد صدا هستند. همان‌طور که دندانه‌های چرخ‌دنده و نژادهای بلبرینگ می‌پوشند، بیشه‌ها و گودال‌های کوچک ایجاد می‌کنند. درحالی‌که این‌ها در ابتدا کوچک هستند، به‌تدریج بزرگ‌تر می‌شوند و با رشد آن‌ها، این نواقص باعث ایجاد صدای بیشتر می‌شود.

تا زمانی که آن را تجربه نکرده باشید، درک میزان صدایی که یک یاتاقان یا چرخ‌دنده ازکارافتاده می‌تواند بسیار دشوار باشد. روشی که یک فرد یک‌صدا را می‌شنود با نحوه شنیدن همان صدا بسیار متفاوت است و واقعاً هیچ جایگزینی برای یک گوش باتجربه وجود ندارد.

ناله و زوزه

ناله‌ای که نسبتاً ناگهانی ظاهر می‌شود و در مدت‌زمان کوتاهی بسیار بلند می‌شود می‌تواند نشان‌دهنده آسیب به دندانه‌های چرخ‌دنده یا یاتاقان‌هاب دنده باشد.

محتمل‌ترین منبع این آسیب کمبود روغن‌کاری است. اگر لایه روغن روی دندانه‌های چرخ‌دنده بیش‌ازحد نازک شود، دندانه‌های گیربکس روی‌هم پاک می‌شوند و متعاقباً سطح صاف روی هر دندان را از بین می‌برند و باعث می‌شوند که آن‌ها به‌شدت مشبک شوند. حتی اگر روغن برای کمک به روان کاری تعویض یا دوباره پر شود، چرخ‌دنده‌های آسیب‌دیده هرگز بهبود نمی‌یابند.

سایر منابع رایج آسیب دندان دنده شامل خوردگی و سایش است. آب موجود در روغن گیربکس می‌تواند به سطح فولادی هر چرخ‌دنده حمله کند که درنهایت می‌تواند منجر به سوراخ شدن و سایش غیرعادی شود.

تعویض مکرر روغن یک روش اثبات‌شده برای جلوگیری از خوردگی است. ساییدگی دندانه‌های دنده چیزی است که هم اجتناب‌ناپذیر و هم اجتناب‌ناپذیر است. بااین‌حال، اطمینان از اینکه چرخ‌دنده‌ها دارای مقدار زیادی روغن روان کننده تمیز و مناسب هستند، می‌تواند میزان سایش سطح را تا حد زیادی کاهش دهد.

غرغر

صدای غرغر یا خروش کم هنگام موتور در حال کار معمولاً نشانه خرابی قطعه غلتشی (که به‌عنوان توپ یا غلتک نیز شناخته می‌شود) است.

آن‌ها به قطعات کوچک فلز یا کثیفی در لایه روان کننده بین عناصر یاتاقان بسیار حساس هستند و باعث می‌شوند که غلتک‌ها در سراسر سطح مسابقه کشیده شوند. هر چه مواد خارجی در روغن بیشتر باشد، یاتاقان سریع‌تر سایش می‌کند.

غرغر یک یاتاقان گیربکس بد، مانند صدای ناله یک‌دنده بد، در هنگام فرسودگی به‌طور فزاینده‌ای پرسروصدا می‌شود، تا زمانی که یاتاقان مسدود شود یا از بین برود و نتایج فاجعه‌باری به همراه داشته باشد.

یکی از وظایف اساسی یاتاقان‌ها در گیربکس حفظ فاصله صحیح بین جفت دنده است. اگر یاتاقان‌ها شروع به سایش و شل شدن کنند، چرخ‌دنده‌ها ممکن است شروع به مشبک شدن نامناسب کنند و در اثر تماس دندانه کج آسیب ببینند. اگر یاتاقان از هم جدا شود، نتایج به همان اندازه بد است. قطعات کوچک فولاد از یاتاقان شکسته از طریق گیربکس عبور می‌کنند و می‌توانند بین دندانه‌های چرخ‌دنده گیر کنند. درنهایت، این می‌تواند دندان‌های دنده را شکسته و به چرخ‌دنده‌ها آسیب برساند. اگر یکی از یاتاقان‌ها مسدود شود، به‌احتمال‌زیاد، جعبه انتقال را نیز با خود خواهد برد.

وزوز و خش‌خش

اگر شیفتر دنده یا دنده در حین حرکت خودرو صدای وزوز ایجاد می‌کند، به‌ویژه هنگامی‌که خودرو در حال حرکت است، شل شدن پیچ یا جداکننده لاستیکی فرسوده در اتصال دنده شایع‌ترین علت است.

دلایل دیگر این صداهای با فرکانس بالا عبارت‌اند از خم شدن اتصال تعویض دنده، میله دنده، یا قفل شدن، یا حتی حرکت بیش‌ازحد در همگام ساز. در همه این موارد، علت نویز تماس دوشاخه‌های شیفت با شیارهای آستین است. این باعث ایجاد صدای خش‌خش می‌شود که از طریق اتصال دنده به اهرم دنده حرکت می‌کند.

کوبیدن

صدای کوبیدن در اهرم تعویض دنده و شنیده شدن در زیر خودرو معمولاً نشان‌دهنده شکستگی یا شل بودن پایه موتور است.

معمولاً هنگام بیرون آمدن کلاچ هنگام برخاستن از ایستگاه، صدا بیشتر است. از طرف دیگر، اگر گیربکس عقب در یک خودروی دیفرانسیل عقب خراب باشد، صدا در هنگام بیرون آمدن کلاچ به سمت عقب ایجاد می‌شود، زیرا محور دم گیربکس بالا می‌آید و دوباره به سمت پایین می‌خورد.

پایه‌های شکسته نیز ممکن است هنگام تاب‌گیری و کاهش سرعت به‌آرامی منجر به ایجاد صدای کوبیدن شود.

یکی دیگر از نشانه‌های مکرر خرابی پایه موتور، صدای کلاچ است. برخلاف تصور رایج، صدای کلاچ تقریباً هرگز توسط دیسک کلاچ یا فلایویل ایجاد نمی‌شود. این معمولاً نتیجه پایه‌های موتور بیش‌ازحد انعطاف‌پذیر است که ممکن است به دلیل طراحی یا فرسودگی باشد.

مشکل سنگ زنی و جابجایی

شایع‌ترین شکایت در تعویض دنده، ساییدن یا “خرد کردن” هنگام تعویض دنده است که معمولاً به همان اندازه که شنیده می‌شود احساس می‌شود.

خود سروصدا به دلیل کوبیدن انتهای اسپین های داخلی آستین همگام ساز به طناب‌های دندان‌های سگ خارجی ایجاد می‌شود زیرا چرخ‌دنده و آستین با سرعت‌های متفاوتی در حال چرخش هستند. این به‌عنوان یک نتیجه مستقیم از شکست چیزی در فرآیند همگام‌سازی رخ می‌دهد. عملکرد ناکارآمد همگام‌کننده می‌تواند ناشی از مشکل در گیربکس یا مشکل کلاچ جداگانه باشد.

درحالی‌که همگام‌کننده‌های مخروطی مانند ساده و قابل‌اعتماد هستند، اما برای عملکرد به اصطکاک متکی هستند و به‌این‌ترتیب، حلقه‌های مسدودکننده باگذشت زمان تخریب می‌شوند. آن‌ها همچنین به‌راحتی با “تغییر سرعت” بدون استفاده از کلاچ که به‌طور کامل آزاد نمی‌شود و روان کننده‌های ناسازگار آسیب می‌بینند.

حلقه‌های مسدودکننده سنکرونایزر وقتی کلاچ کاملاً باز نمی‌شود به‌شدت فرسوده می‌شوند، زیرا مجبور هستند در برابر اختلاف سرعت بالاتر نسبت به آنچه طراحی‌شده‌اند عمل کنند.

سنگ زنی همچنین انتهای تیز خطوط آستین سنکرونایزر و دندانه‌های سگ دنده را کدر می‌کند و سایش در اینجا به عملکرد بد همگام ساز و تعویض سخت کمک می‌کند.

بیرون رفتن از دنده ممکن است نتیجه هر تعداد از مشکلات داخلی و خارجی باشد. مشکلات پایان بازی یا پیش بارگیری با چرخ‌دنده‌های تکی روی میل اصلی دو مورد از رایج‌ترین آن‌ها هستند، اگرچه مشکلات اتصال، یاتاقان‌های فرسوده و همگام ساز فرسوده نیز می‌توانند در شرایط خاص باعث خارج شدن از دنده شوند.

تعمیر گیربکس H30 کراس

مراقبت از گیربکس H30 کراس

رفتن از درایو به دنده‌عقب خیلی سریع

نیازی به عجله در هنگام تعویض دنده نیست، مخصوصاً هنگام حرکت از درایو به عقب. همیشه قبل از تعویض دنده‌عقب توقف کنید، در غیر این صورت ممکن است سایش بیشتری به گیربکس وارد کنید که اگر به این روش رانندگی ادامه دهید تعمیر آن هزینه‌بر خواهد داشت. 

رانندگی با دنده اشتباه

باکمال تعجب، رانندگی با دنده اشتباه یک اتفاق رایج است. اگر در دنده‌ای هستید که نسبت به‌سرعت شما خیلی زیاد یا خیلی پایین است، معمولاً صدایی می‌شنوید که نشان‌دهنده وجود مشکل است. مراقب نحوه استفاده از چرخ‌دنده‌های خود باشید وگرنه ممکن است باعث آسیب داخلی شوید.

عادت کنید در مواقعی که لازم نیست دستان خود را از چرخ‌دنده دورنگه دارید. قرار دادن دست روی دسته‌دنده می‌تواند فشار بیشتری به گیربکس و دوشاخه سلکتور وارد کند. چرخ‌دنده به یک چنگال انتخاب‌گر متصل است اما فقط برای تماس با یقه چرخان برای مدت‌زمان کوتاهی طراحی‌شده است.

علیرغم اینکه بسیاری از رانندگان از این ترفند برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت استفاده می‌کنند، تردد طولانی‌مدت در حالت خنثی عمل بدی است. با قرار دادن ماشین خود در حالت خنثی، میزان کنترل خود را کاهش می‌دهید، باعث سایش بیش‌ازحد و به‌طورکلی عدم استفاده صحیح از دنده‌های خود می‌شوید. علاوه بر همه این‌ها، نحوه عملکرد سیستم‌های سوخت در خودروهای مدرن به این معنی است که سرازیری در سراشیبی هیچ سود واقعی برای کارایی گیربکس و خودروی H30 کراس شما ندارد.

نشانه‌های کم بودن روغن گیربکسH30  کراس

در گیربکس‌های اتوماتیک، روغن گیربکس روغنی است که قسمت‌های داخلی دستگاه را روان و خنک می‌کند. در یک گیربکس اتوماتیک، سیستم همچنین از مایع برای فشار هیدرولیک و تحریک استفاده می‌کند. در شرایط واقعی، این چیزهایی است که انتقال شمارا به‌آرامی و به‌موقع تغییر می‌دهد.

روغن گیربکس معمولاً قرمز یا صورتی است، اما در موارد نادر، تولیدکنندگان دیگر ممکن است چیز دیگری را انتخاب کنند. در شرایط خوب، مایع کمی شفاف است. اگر بد و/یا کثیف باشد، ممکن است قرمز تیره، قهوه‌ای یا شیری به نظر برسد.

روغن گیربکس مانند روغن‌موتور چسبناک و لزج است. این مایع نسبتاً بی‌بو است، اگرنه کمی ازنظر شیمیایی، اما مایع انتقال بد ممکن است بوی سوختگی و بدی بدهد.

تعمیر گیربکس H30 کراس

دوام روغن گیربکسH30  کراس

برای این پاسخ، بهتر است جزئیات مربوط به خودروی خاص خود را در دفترچه راهنمای مالک خود بررسی کنید، زیرا برخی از سازندگان ادعا می‌کنند که مادام‌العمر استفاده می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر فقط 100000 مایل را طی می‌کنند. افرادی هستند که ترجیح می‌دهند روغن گیربکس را هر 40000 تا 50000 مایل تعویض کنند، اما اگر خودروی شما در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد، این امر می‌تواند بیهوده و بیش‌ازحد در نظر گرفته شود. دوباره کتاب را چک کنید. ازآنجایی‌که گیربکس‌ها مکانیزم های بسیار پیچیده‌ای هستند و شستشوی روغن گیربکس نیاز به دستگاه خاصی دارد، توصیه می‌کنیم هرگز به‌صورت شخصی برای تعمیر گیربکس خودرو اقدام نکنید.

علل انتقال سیال کم

اساساً یک دلیل اصلی وجود دارد که مایع گیربکس شما کم است و آن نشتی است. سیال در حال یافتن راه خروج از سیستم و ورود به دنیای بزرگ ما است. در اینجا چند مکان وجود دارد که نشت ممکن است رخ دهد:

  • ترک یا سوراخ تابه انتقال
  • خرابی واشر تشت انتقال
  • ترک خط سیال
  • خرابی مهروموم محور
  • خرابی مبدل گشتاور

علائم مایع انتقال کم

  • چکه یا گودال زیر ماشین
  • مشکل در تعویض دنده و/یا لیز خوردن
  • لرزیدن یا لرزیدن
  • تکان خوردن ناگهانی
  • انتقال درگیر نمی‌شود
  • صداهای زمزمه یا قلقلک
  • بوی سوزش
تعمیر گیربکس H30 کراس

تعمیرگاه گیربکس نامبروان

نامبروان به‌عنوان یکی از مراکز تخصصی در حوزه تعمیر گیربکس اتوماتیک در انواع خودروها خصوصاً خودروهای چینی به شمار می‌رود، تکنسین‌های ما به گروه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند، هر گروه متشکل از افراد حرفه‌ای، باتجربه و آموزش‌دیده در حوزه گیربکس است، هر گروه وظیفه تعمیر و سرویس و عیب‌یابی نوعی از گیربکس اتوماتیک را بر عهده‌دارند درنتیجه تعمیرات گیربکس کاملاً  فنی و تخصص در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک نامبروان انجام می‌شوند.

ضمانت‌نامه

با توجه به کارایی بالا استادکاران مجموعه ما و اطمینان از کیفیت بالای خدمات ارائه‌شده تمامی خدمات تعمیرات گیربکس در خودروی H30 کراس و سایر خودروهای اروپایی و چینی با گارانتی کتبی یک‌ساله ارائه می‌شوند. در این مدت هر نوع مشکل و خرابی در گیربکس شما توسط کارشناسان فنی ما بازرسی می‌شود.

این کارگاه به ما امکان می‌دهد درحالی‌که تمام‌روز روی مشکلات گیربکس اتوماتیک کار می‌کنیم، سریع و کارآمد کارکنیم. تکنسین‌های متخصص تعمیر گیربکس ماسال‌ها تجربه درزمینهٔ تعمیر گیربکس، تعمیرات دیفرانسیل و گیربکس‌های بازسازی‌شده دارند. ما در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک یکی از بهترین انتخاب‌ها در ایران هستیم.

خدمات تعمیر گیربکس H30 کراس

سرویس و تعمیرات
تعمیر گیربکس
– عیب‌یابی گیربکس
هدف ما ارائه آخرین خدمات آنالیز تشخیصی و راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه برای مشکلات گیربکس آن‌ها به مشتریان است. ما همچنین مقیاس زمانی سریع و کارآمد را با استفاده از آخرین فناوری مرکز تعمیرات حرفه‌ای خود ارائه می‌دهیم.

ما یک کسب‌وکار تأسیس هستیم و در تعمیرات خودرو و گیربکس اتوماتیک تخصص داریم. ما نسبت به نیاز تمامی مشتریان خود تعهد کامل داریم.

تعمیرات تشخیصی

– گیربکس عیب‌یابی و تست گیربکس
– گیربکس و تعمیرات گیربکس مورد تائید
– سرویس عیب‌یابی، تعمیرات و کلاچ
– تست رایگان جاده پس از تعمیر عیب‌یابی

مواد اصطکاکی و مهروموم به‌طور طبیعی مانند هر واشر جایگزین می‌شوند. هنگام مونتاژ مجدد واحد، ما از کیس طراحی‌شده مخصوصی برای روان کاری درراه اندازی اولیه استفاده می‌کنیم و هرگونه تماس فلز با فلز را که ممکن است در مدت کوتاهی قبل از برداشتن سیال و عبور دادن به پمپ از داخل پمپ رخ دهد، از بین ببریم.

تمام قطعات، ازجمله گیس، ابتدا در یک مخزن حلال قبل از عبور از مخزن شستشوی داغ تمیز می‌شوند. این کار باعث می‌شود تا قبل از بازرسی و مونتاژ مجدد، تمام اجزا تا حد امکان بکر باشند. اگر به دنبال رفع کامل و اصولی خرابی گیربکس خود هستید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ایمان پرناک: 09127656067

وبسایت: gearboxnumber1.com

این مقاله چقدر مفید بود؟

میزان رضایت خود را با کلیک روی اموجی ها نشان دهید

میانگین آراء 5 از بین 1 نفر

تاکنون کسی رای نداده است! اولین نفر باشید

اگر این پست برای شما مفید بود...

با انتشار مطلب و نیز کلیک بر روی تبلیغات از ما حمایت کنید

از اینکه این پست برای شما مفید نبود عذرخواهی میکنیم!

با کامنت گذاشتن در بهتر شدن این پست به ما کمک کنید.

به ما بگویید چطور این پست را بهتر کنیم؟

حمزه شمسی

فکر این موضوع که سرچشمه همه انقلاب ها آگاهی است باعث شد که حمزه شمسی با تاسیس ریون مگ یک گام به این هدف نزدیک تر شود و با ایده های خلاقانه، آینده بهتری برای خود و دیگران رقم بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا