خودرو سنگینمنتخب سردبیر

بررسی کشنده رنو سری T

4.3
(130)

رنو T تلفیقی از طراحی ناب فرانسوی و مهندسی بی عیب سوئدی

کشنده رنو T
کشنده رنو T

در ۱۲۵ سال حضور رنو، همواره این برند کامیون سازی هدف خود را بر افزایش آسایش راننده، بهینه سازی رانندگی و کاهش مصرف سوخت قرار داده‌است.

شرکت رنو پروژه‌ی سری T را در سال ۲۰۱۳ برای جایگزینی سری پریمیوم (Premium) راه اندازی کرد. ولی آیا کشنده رنو T می‌تواند جایگزین خوبی برای سری استثنایی مگنوم که تضمین کننده‌ی فروش رنو در این سال‌ها بوده‌است، هم باشد؟ کشنده رنو T در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و در سپتامبر همان سال در جشنواره IAA در فرانسه موفق به دریافت جایزه کامیون سال ۲۰۱۵ شد.

کشنده رنو T به دلیل کیفیت بالای خود توانست استاندارد آلایندگی زیست محیطی EEV+EUROS را دریافت کند.

با ریون‌مگ در بررسی کشنده‌ی رنو T همراه باشید.

فهرست مطالب

معرفی شرکت رنوتراکس

شرکت رنوتراکس از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای تجاری در اروپا به شمار می‌رود. جدیدترین محصول این شرکت کشنده رنو T است که توانسته عنوان کامیون برتر را کسب کند. تاریخچه تأسیس این شرکت به آغاز تولید اولین خودروهای سواری شرکت رنو در سال‌های ۱۸۹۵ و ۱۸۹۸ توسط ماریوس برلیت و لویی رنو باز می‌گردد. سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ آغاز تولید انبوه خودروهای سواری، کامیون و موتورهای هواپیما در شرکت رنو بود.

از سال ۱۹۸۳، شرکت رنوتراکس به عنوان یکی از پیشروان صنعت کامیون‌های سنگین در جهان مطرح شده است. محصولات شرکت رنو تراکس علاوه بر کشور فرانسه در کشورهای دیگر جهان همچون اسپانیا نیز تولید می‌شود و نمایندگی‌های این شرکت در بیش از ۱۰۰ کشور در ۵ قاره جهان فعال هستند.

همچنین شرکت رنوتراکس دارای ۸ مرکز مونتاژ در سراسر جهان می‌باشد. ولوو در سال ۱۹۹۹ به‌منظور حضور قوی‌تر در عرصه‌ی کامیون سازی،  تمامی ۱۰۰ درصد سهام بخش کامیون‌های شرکت رنو شامل شرکت رنو وی آی و شرکت ماک را در قبال واگذاری ۱۵ درصد از سهام خود خریداری نمود تا بدین ترتیب کامیون‌های رنو و ماک با قرار گرفتن در کنار کامیون‌های ولوو در عرصه رقابت جهانی پس از شرکت دایملر کرایسلر بزرگ‌ترین تولید کننده کامیون‌های سنگین به شمار روند.

محصولات رنوتراکس توسط شرکت آریا دیزل در ایران مونتاژ میشود. همکاری آریا دیزل و رنو به سال ۲۰۰۶ و تاسیس آریا دیزل با مونتاژ کشنده رنو پریمیوم ۴۴۰ برمیگردد.

طراحی ظاهری

در نگاه اول با دیدن کامیون رنو T شما یاد سری مشهور مگنوم با آن کابین سه تکه‌ی معروف می‌افتید ، اما با دقیق شدن متوجه تفاوت‌های چشمگیری خواهید شد که به شما می‌فهماند این مگنوم نیست این سری T است. طراحی ظاهری مدرن با جذابیت خاص چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند، همانند زیبایی جذب کننده اسکانیا R420 نسل ۲ در زمان خودش .

یکی از مزیت‌های نمای بیرونی این کشنده، جعبه‌های جانبی بزرگ آن است. طراحی جذاب جلو پنجره که هماهنگ با چراغ‌های جلو است، منظره‌ای چشم نواز از جلو به نمایش می‌گذارد.

در نمای جانبی جز ساختار درب‌ها که کمی ضعیف است، مشکل دیگری به چشم نمی‌آید. مهندسان رنو علاوه بر در نظر گرفتن زیبایی در طراحی کابین، سعی درآیرودینامیک و هدفمند کردن کابین برای کاهش وزن و در نتیجه کاهش مصرف سوخت داشته‌اند.

دانلود قالب حرفه ای پاورپوینت – رایگان

رنو T دارای کابین کاملا آیرودینامیک است که مقاومت هوا را کاهش می‌دهد و باعث کاهش مصرف سوخت میشود. صفحه شیشه‌ی جلویی با زاویه ۱۲ درجه قرار می‌گیرد و کابین در قسمت جلویی کمی باریک‌تر از قسمت عقب است. علاوه بر این، کامیون دارای گلگیرهای جانبی تاشو و اسپویلرهای سقف است. یک نوار اضافی در زیر سپر وجود دارد و یک اسپویلر در محفظه چراغ‌های جلو به خوبی جای گرفته است . تعدادی ازقطعات کابین با قطعات آلومینیومی تعویض شده که کامیون را کمی سبک‌تر کرده‌است.

رنو T
رنو T

طراحی داخلی

به لطف تخت بودن کف کابین، ارتفاع کابین کشنده رنو T به ۲٫۰۵ متر می‌رسد و فضای سخاوتمندانه‌ای را به ما پیشکش می‌کند که حتی از بزرگترین کابین ولوو یعنی Globetrotter XXL هم بهتر است.

برای ورود به کامیون چهار پله دقیقا همانند کشنده‌ی آکتروس گیگااسپیس تعبیه شده‌است. این بدان معنی است که ورود به کابین با یک چمدان کمی سخت است ! اما هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد، برای داشتن فضای بزرگتر و راحتر باید این سختی را تحمل کرد. فضای داخلی کابین بسیار عالی و منظم است. فضای کافی برای قرار دادن وسایل شما وجود دارد. تنها عیب کابین رنو T را می‌توان لغزنده بودن کف کابین در حین حرکت دانست که آن هم قابل چشم پوشی است .

رنو T
نمای داخلی رنو تی

در داخل کابین بسیاری از انتظارات شما در مورد یک وسیله‌ی نقلیه‌ی مسافت طولانی، برآورده شده‌است. پنج محفظه‌ی نگهداری وسیله در بالای کنسول، دو محفظه نگهداری در زیر تخت، میز ناهارخوری تاشو، سه حالت روشنایی محیط، یک محفظه ذخیره‌سازی در پشت صندلی، جا لباسی، یک محفظه نگهداری چمدان که از بیرون هم قابل دسترسی است، سیستم تصفیه هوا، سیستم تهویه اتوماتیک، یخچال، بخاری و کولر درجا ، دو تخت خواب برای استراحت که از نظر راحتی و فضا فوق العاده هستند، همه و همه برای آسایش و راحتی بیشتر سرنشینان تعبیه شده‌اند.

RENAULT T - رنو T
RENAULT T - رنو T
RENAULT T - رنو T
RENAULT T - رنو T

رانندگی با رنو T نیز لذت بخش است. کنسول ارگونومیک، صندلی و فرمان قابل تنظیم در حالیکه فرمان چند منظوره برای کنترل تلفن، کنترل کروز در دستان شماست و به لطف شیشه‌ی جلوی بزرگ  میدان دید وسیعی در اختیار دارید، می‌توانید با اطمینان خاطر جاده‌ها را بشکافید و جلو بروید.

پیشرانه و جعبه دنده

پیشرانه‌ی نصب شده بر روی کشنده رنو T  تلفیقی از تکنولوژی ولوو و رنوتراکس است. موتورهای به کار رفته بر روی رنو T همه ۱۳ لیتری بوده و از استاندارد آلایندگی یورو ۶ پیروی می‌کنند. این موتورها در قدرت‌های ۴۴۰ ،۴۸۰ و ۵۲۰ اسب بخاری قابل سفارش هستند. نمونه‌ی مونتاژ شده توسط آریا دیزل از موتور ۴۸۰ اسبی با کد DTI13 بهره می‌برد. گشتاور تولیدی توسط این موتورها حداقل ۲۲۰۰ نیوتن متر و حداکثر ۲۵۵۰ نیوتن متر است. این گشتاور در دور موتور ۹۵۰ RPM تا ۱۴۰۰ RPM قابل دستیابی است.

RENAULT T ENGINE رنو T
موتور DTI13 رنو تی

موتور DTI 13 دارای یک سیستم SCR گسترده است که شامل یک سیستم گرمایش موتور می‌شود که گازهای خروجی را با دریچه ی ورودی و یک انژکتور هفتم کاهش می‌دهد. موتور جدید رنو دارای سیستم کاتالیست اکسیداسیون دیزل DOC، فیلتر جاذب  ذرات معلق دیزل DPF، کاهش کاتالیزوری انتخابی SCR، کاتالیزور کاهش آمونیاک ASC که باعث کاهش آمونیاک باقی مانده موتور می‌شود، است. همچنین مجهز به یک سیستم پیشرفته AdBlue است که خوراک سیستم SCR را تامین می‌کند که میزان اکسیدهای نیتروژن خروجی موتور را کاهش می‌دهد. رنوتراکس از معدود خودروسازانی است که وزن موتور خود را اعلام می‌کند. موتور DTI 13  با روغن کامل دارای وزنی معادل ۱ تن و ۱۵۰ کیلوگرم است.

بررسی کامیون نظامی M917A3

رنو T
پیشرانه DTI13 نصب شده بر روی رنو T

در بخش جعبه دنده رنو دیگر از گیربکس ZF استفاده نکرده‌است و گیربکس جدیدی به نام OptiDrive را بر روی رنو T نصب کرده‌است که در واقع همان گیربکس مشهور I-Shift  ولوو است اما با نامی دیگر! بسته به موتور انتخابی شما، سه گیربکس اتوماتیک OptiDrive برای انتخاب در دسترس است که تفاوت آن‌ها در قدرت و گشتاور ورودی و خروجی آنهاست. به طور مثال بر روی کشنده رنو T با موتور ۵۲۰ اسب بخاری اکثرا گیربکس با کد AT2612E نصب شده‌است.

رنو T
جعبه دنده‌ی OptiDrive رنو تی

نکته‌ی منفی که در مورد کشنده رنو T وجود دارد این است که گیربکس دستی برای این کامیون وجود ندارد. تمام OptiDrive ها دارای ۱۲ دنده جلو و سه دنده عقب هستند و در حدود 271 کیلوگرم وزن دارند.

امکانات ایمنی

ترمزهای جلو وعقب رنو T از نوع دیسکی هوشمند دارای خنک کن و قابلیت تنظیم قدرت ترمز هر چرخ هستند. سیستم‌های الکترونیکی ترمز شامل ترمز اضطراری اتوماتیک، ترمز پارک الکترونیکی و Auto Hold است.

رنو T دارای سیستم ایمنی AEBS است که هشداردهنده‌ی برخورد به مانع بوده و در صورت عدم توجه راننده به صورت اتوماتیک اقدام به ترمزگیری کرده و کامیون را نگه می‌دارد. سیستم ESC برای پایداری کامیون و کنترل بهتر و مسلط‌‌ تر کامیون است و از واژگونی کامیون در اثر تغییر مسیر ناگهانی جلوگیری می‌کند. سیستم Hill Start Aid که در هنگام شروع به حرکت در شیب‌های تند و جاده‌های کوهستانی کاربرد دارد مانع از پس زدن کامیون در سربالایی‌ها می‌شود. رنو T دارای یک سیستم نظارت بر فشار باد تایرها یا TPMS است که راننده را از کاهش باد لاستیک‌ها خبر دار می‌کند.

رنو T

رنو T برای حرکت در سراپایینی‌ها دارای سیستم Optifuel است که سرعت کامیون را در محدوده‌ی 75 تا 93 کیلومتر بر ساعت نگه میدارد و راننده بدون نگرانی می‌تواند به خوبی شیب را پایین بیاید. رنو T با تکیه بر ترمز های قوی خود، ترمز موتوری و ریتاردر سه حالته قدرتمند در زمینه‌ی ایمنی ترمز جزو بهترین کامیون‌های اروپا است.

ترمزهای کمکی کشنده رنو T شامل :

1- ترمز موتوری: ترمز موتوری رنو T دارای قدرت ۳۸۲ KW در دور ۳۳۰۰ RPM است که در زمره‌ی قوی‌ترین ترمز موتوری‌های کامیون‌ها قرار دارد.

2- ریتاردر هیدرولیکی: ربتارد رنو T ساخت شرکت معروف Voith بوده و از نوع سه حالته Voith VR3520 که دارای قدرت ۷۰۰ KW است، می‌باشد.

ریتاردر رنو T
ریتاردر رنو T

یک سیستم عالی دیگر کامیون رنو Tسیستم Optivision است، که با استفاده از اطلاعات توپوگرافی که از GPS میگیرد، کل جاده را زیر نظر دارد. قبل از رسیدن به سربالایی‌ها سرعت را کمی کم می‌کند و مقدار دنده را کاهش داده تا کشنده به خوبی تا انتهای سربالایی بالا برود. در هنگام پایین آمدن هم کمی سرعت را افزایش داده تا با کاهش سوخت به خوبی به حرکت ادامه دهد.

امکانات رفاهی کشنده رنو T

RENAULT-T
کابین جادار و مدرنبادگیر سقفی وجانبیپروژکتور عقب
فیلترآبگیر سوختسانروف برقیقفل مرکزی همراه با کنترل از راه دور
چراغ مه شکن عقب وجلوصندلی برقی قابل تنظیم راننده و صندلی بادی سرنشینMp3 player با قابلیت کنترل از روی غربیلک فرمان با بلوتوث و پورت usb
بالابر برقی کابین فرمان هیدرولیکی با قابلیت تنظیم سیستم ضد سرقت
کولر درجادوتخت خواب چراغ خواب
بخاری درجایخچال ۲۴ لیتریآینه‌های جانبی تمام برقی گرمکن‌دار
قفل درب مخزن سوختسیستم تهویه مطبوع اتوماتیکتاخوگراف
گارد بغلجک بالابر ۲۰تنسیستم ناوبری

برنامه‌ی Optifleet در آخر سفر، مشخص می‌کند که کشنده رنو چه مسیری را طی کرده‌است، مقدار مصرف سوخت چقدر بوده‌است، مدت زمان رانندگی مدت زمان توقف و نمره‌ی رانندگی چقدر است.

تست جاده‌ای

RENAULT-T

کامیون مورد بررسی ما کامیون رنو T High 480 با بزرگترین کابین خانواده‌ی کشنده رنو T که مناسب برای مسافت‌های طولانی است، می‌باشد.

این کامیون از یک موتور ۴۸۰ اسب بخاری با کد DTI 13 EURO 6D بهره می‌برد. این ماشین مدل ۲۰۱۹ است پس میتوان آخرین بهینه‌سازی‌های انجام شده روی این پروژه را بررسی کرد.

موتور این کشنده با قطعات سبک‌تر ساخته شده تا وزن نهایی کشنده کاهش پیدا کند. آلیاژ پیستون‌ها ارتقا چشمگیری داشته و انژکتور شماره‌ی ۷ حذف شده‌است. این بلوک موتور با گیربکس E+ Optidriver  که دارای ۱۲ دنده جلو و سه دنده عقب است، همراه شده‌است.

مقالات بیشتر در زمینه‌ی بررسی کامیون:

بررسی کشنده‌ی سیتراک، محصول جدید ماموت‌دیزل

بررسی کشنده‌ی کاماز 5490، اسب روسی در لباس ژرمن‌ها

نگاهی به کشنده‌ی اسکانیا S620

با ورود به کابین تم زیبای کامیون با صندلی چرم و کربن به کار رفته در کنسول میانی حسی نو به آدمی می‌بخشد. فضای بزرگ درون کابین همراه با سقف بلند آن که به راحتی میتوان در آن ایستاد، این حس را تلقین می‌کند که راحتی و آرامش راننده که رنو تراکس از آن صحبت می‌کند، فقط یک شعار نیست.

با روبرو شدن با سیستم‌های مختلف به کار رفته در این کامیون، نیاز به آموزش کار کردن با کامیون حس می‌شود. به طور مثال اگر شما آموزش ندیده باشید، نمی‌توانید دکمه‌های کروز کنترل که زیر بازوی فرمان قرار گرفته‌اند را پیدا کنید. کیفیت اهرم ریتاردر کمی پایین است و در حین کار کردن با آن این حس القا می‌شود که ممکن است این اهرم بشکند و یا از جا کنده شود.

دسته دنده‌ی رنو T از نظر محل قرارگیری و سادگی کار با آن بسیار مناسب است.

RENAULT -T 480

با بارگیری کامیون وزن کلی آن به ۴۴ تن می‌رسد و تست جاده‌ای شروع می‌شود.

شروع حرکت کامیون بسیار خوب است و موتور دارای قدرت مناسبی است و هماهنگی گیربکس و موتور بسیار عالی است. تعویض دنده‌ها سریع و با کمترین افت دور موتور همراه است.

با رسیدن به اولین سر بالایی، معکوس دادن گیربکس شروع می‌شود. در این وضعیت کامیون مشکلی نداشته و به خوبی و بدون افزایش دمای موتور به پیش می‌رود.

عملکرد کشنده در سربالایی راضی کننده بود با توجه با اختصاص ۱۱ اسب بخار برای هر تن همین انتظار راهم باید داشت.

در سرازیری هم با تکیه بر ترمزهای قوی، ریتاردر و ترمز موتوری قدرتمند می‌توان با خیال راحت و اطمینان خاطر با تنظیم کردن کروز کنترل با یک سرعت ثابت به جلو حرکت کرد.

10 هلیکوپتر ترابری سنگین برتر

فرمان پذیری کامیون در سر پیچ‌ها عالی و باتوجه به سیستم ایمنی ESC از ثبات خوبی  درپیچیدن برخوردار است.

به لطف داشتن شیشه‌ی جلوی گسترده و آینه‌هایی با دید عالی ، دید جلو و عقب عالی هستند. همانطوری که از محصولات رنوتراکس انتظار می‌رود، سواری رنو T هم نرم و بسیار خوشایند است. با کمک سیستم‌های Feul Eco + Pack Eco Cruise Control می‌توان در بزرگراه‌ها در اقتصادی ترین حالت به رانندگی پرداخت. ( باکمترین مصرف سوخت )

نتیجه‌گیری

کشنده رنو T فناوری ولوو را با قیمت کمتری ارائه می‌دهد و با داشتن کابین بزرگتر، فضای بهتری نسبت به گلوبتروتر XL فراهم می‌کند. وزن ۸۸۰۰ کیلوگرم برای یک کشنده تک محورشاید کمی زیاد باشد، ولی باز هم ۲۵۰ کیلوگرم نسبت به کشنده Scania S450، که رقیب مستقیم آن است، سبکتر است. امکانات رفاهی و سیستم‌های ایمنی رنو T از پریمیوم و مگنوم بیشتر و بهتر است. در زمینه‌ی مصرف سوخت، در دامنه‌ی آزمایشی ۳۵۲ کیلومتری، مصرف رنو T همانند کشنده Actros برابر ۲۶٫۱۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بود، ولی برتری رنو در این است که مصرف سوخت آن در سرعت میانگین بیشتری رخ داده‌است.

سرعت متوسط رنو T در این تست 79.27 کیلومتر بر ساعت بوده که 6 کیلومتر بر ساعت از کشنده‌ی آکتروس 1848 بیشتر است.

تغییرات آینده

کمپانی کامیون سازی رنو پس از طرح‌های OptiFuel Lab یک و دو اینک برای تطبیق بهتر کشنده رنو T با استانداردهای اروپایی وهمچنین کاهش مصرف سوخت تا ۱۳ درصد پروژه جدید را تحت نام Falcon با همکاری شرکت‌های صاحب نامی همچون میشلن و توتال، آغاز کرده‌است.

این پروژه تمرکز خود را بر روی طراحی یک کشنده و تریلر ترکیبی قرار داده است که بتواند مصرف سوخت را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.

آیرودینامیک بهتر، تایر با مقاومت غلتشی کمتر و بهبود قابلیت‌های موتور از جمله اهداف این برنامه است که تا سال ۲۰۲۱ انجام خواهد شد.

رنو T در ایران

کشنده‌ی رنو T در ایران توسط نماینده‌ی رنوتراکس یعنی شرکت آریادیزل عرضه و پشتیبانی می‌شود. رنو تی‌های عرضه شده در ایران از موتور 13 لیتری 480 اسب بخاری در کنار گیربکس AT2612F تمام اتوماتیک که دارای 12 دنده روبه جلو و سه دنده به عقب را داراست، استفاده می‌کند.

رنو تی‌های آریادیزل به ریتاردر گیربکسی مجهز نبوده و فقط ترمز موتوری عمل کننده بر روی سوپاپ‌ها در کنار سیستم optifuel یا opti break در سرازیری‌ها به عنوان ترمز کمکی یاری دهنده‌ی این کشنده هستند.

البته باید گفت که ترمز موتوری به کار رفته در رنو تی یکی از قوی‌ترین ترمز موتوری‌های کشنده‌های مطرح اروپا است.

آریادیزل برای کشنده‌های مونتاژی خود از اتاق متوسط سری T استفاده می‌کند که ارتفاع خارجی کمتری نسبت به اتاق High دارد، اما از جاداری همان کابین High بهره‌مند است.

وزن کشنده‌ی رنو تی آریادیزل در حدود 7400 کیلوگرم است که به علت استفاده از کابین متوسط، از مدل High در حدود 1 تن سبک‌تر است. حداکثر وزن مجاز این کشنده که در کارت آن توسط پلیس‌راه ثبت شده‌است، 44 تن می‌باشد.

تفاوت ظاهری این کشنده با نمونه‌های اروپایی در نبود گاردهای بغل و همچنین استفاده از رنگ مشکی بیشتر در طراحی است. در داخل کابین هم، داشبورد ساده‌ترین نوع داشبورد سری تی می‌باشد که از طراحی ساده‌تری با به کارگیری الیاف کربنی کمتر بهره‌مند است.

یکی دیگر از تفاوت‌ها رنو تی آریادیزلی با نمونه‌های مونتاژ خارج از ایران محل قرارگیری باکس باتری است. در مدل‌های مونتاژ اروپا، باکس باتری در انتهای شاسی برای خنک ماندن و افزایش عمر باتری قرار گرفته‌است، در حالیکه در رنوهای آریادیزل، باکس باتری در بغل شاسی قراردارد.

کشنده‌ی مونتاژی آریادیزل بر اساس رنو تی مدل 2014 است و می‌توان آن‌را پایه‌ای ترین مدل سری تی دانست.

مشخصات فنی کشنده رنو T480 مونتاژی آریادیزل

نوع موتورRenault DXI13
تعداد سیلندر6 سیلندر خطی
حجم موتور13 لیتر
قدرت موتور 480 اسب بخار
حداکثر گشتاور 2400 نیوتن متر در دور موتور 1050 تا 1400 دور بر دقیقه
استاندارد آلایندگیEEV + EUROS
نوع جعبه دنده AT16 12F – Optidriver
تعداد دنده 12 دنده جلو + 3 دنده عقب
حداکثر گشتاور جعبه دنده 2550 نیوتن متر
نوع سیستم تعویض دنده از نوع پشت غربیلک فرمان
وزن مجموع ناخالص 13 تن
وزن کشنده 7.4 تن
حداکثر وزن مجاز 44 تن
میزان تحمل محور جلو 8 تن
سیستم تعلیق محور جلو پارابولیک با میل موج گیر
سیستم تعلیق محور عقبکیسه باد مجهز به ریموت تنظیم ارتفاع
سایر امکاناتسیستم خنک کن روغن جعبه دنده – سیستم قطع کن هوشمند موتور

منابع :

آریادیزل

Trucker

ttm.com

با تشکر از امیرحافظ عزیز

این مقاله چقدر مفید بود؟

میزان رضایت خود را با کلیک روی اموجی ها نشان دهید

میانگین آراء 4.3 از بین 130 نفر

تاکنون کسی رای نداده است! اولین نفر باشید

اگر این پست برای شما مفید بود...

با انتشار مطلب و نیز کلیک بر روی تبلیغات از ما حمایت کنید

از اینکه این پست برای شما مفید نبود عذرخواهی میکنیم!

با کامنت گذاشتن در بهتر شدن این پست به ما کمک کنید.

به ما بگویید چطور این پست را بهتر کنیم؟

‫7 دیدگاه ها

    1. هر کدوم خوبی های خودشون رو دارن . از نظر تعادل رنو تی بهتره و اف اچ 500 خیلی چپ شدگی داشته . ولی خوب رنو تی از فناوری ولوو استفاده می کنه . موتور اف اچ قوی تر هم هست

  1. کلا چند نوع رنو T داریم؟رنو تی مگا رو اطلاعات ندارین در موردش؟

    1. سری مگا رو میشه میان رده ی رنو سری تی دونست که دارای موتورهای 11 لیتری با قدرت 380و440و460 اسبی هستند و همچنین کابین سایز متوسط رو دارند. این مدلی که ما در ریون مگ بررسی کردیم مدل فول آپشن و پرچمدار سری تی با کابین بزرگ و موتور 13 لیتری است. سری مگا رو میشه یک تیونینگ در نظر گرفت

Average
5 Based On 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا