خودرو

تعمیرگاه گیربکس H30 کراس

5
(3)

وظیفه گیربکس H30 کراس شما این است که مطمئن شوید مقدار مناسبی از نیرو به چرخ‌های شما می‌رود تا ماشین شمارا با سرعت مشخصی برانید و به راننده اجازه دهید کنترل را حفظ کند. گیربکس با تعویض دنده در زمان مناسب کار می‌کند و مقدار مناسبی از قدرت را به لحظه معین خودروی شما می‌دهد. 

 گیربکس H30 کراس شامل تنظیم شیفتر دنده توسط راننده می‌شود و تأثیری مشابه فشار دادن کلاچ و جدا کردن موتور و گیربکس دارد. یک گیربکس اتوماتیک با استفاده از مبدل گشتاور از یک شیفتر دنده اتوماتیک استفاده می‌کند تا این تغییرات را هنگام شتاب گیری حس کند و شمارا به دنده بالاتر تغییر دهد.

تعمیرگاه گیربکس H30 کراس

علائم بروز خرابی در گیربکس H30 کراس

عدم تعویض به‌موقع دنده

 یکی از علائم هشداردهنده اصلی در مورد نحوه تشخیص بد بودن گیربکس H30 کراس، عدم تعویض به‌موقع دنده است. اگر وسیله نقلیه شما برای تعویض دنده مشکل دارد یا به‌سادگی نمی‌تواند دنده را تغییر دهد، احتمالاً با مشکل سیستم انتقال خود مواجه خواهید شد. در این مورد معمولاً روغن گیربکس H30 کراس کم یا نوع نامناسب روغن گیربکس H30 کراس است. 

 شایع‌ترین علت تعویض دنده سخت در ماشین شما، سطح مایع پایین است، بنابراین مطمئن شوید که سطح مایع گیربکس را بررسی کنید تا ببینید آیا سطح مناسبی است یا خیر. تغییرات ناگهانی و تکان‌های ناگهانی هنگام تاب‌گیری نیز می‌تواند ناشی از فشار بیش‌ازحد خط به دلیل گرفتگی یا عملکرد نادرست شیر ​​برقی تعویض دنده باشد. این می‌تواند راهی برای تشخیص بد بودن انتقال باشد. 

بوی سوختگی گیربکس

دومین علامت هشداردهنده خرابی گیربکس و نحوه تشخیص بد بودن گیربکس این است که می‌توانید بوی سوختگی را در ماشین خود متوجه شوید. هنگامی‌که متوجه بوی سوختگی از زیر کاپوت یا هنگام رانندگی در اتومبیل خود شدید، باید فوراً به یک فروشگاه خودرو مراجعه کنید. این بو اغلب نشانه این است که گیربکس شما بیش‌ازحد گرم شده است یا مایع گیربکس خیلی قدیمی و پر از زباله است. 

نشانه‌های اصلی گرم شدن بیش‌ازحد گیربکس وجود دارد که می‌تواند به شما نشان دهد که آیا گیربکس بد است، مانند بوی تند سوزش، زیرا گیربکس دنده‌ها را با استفاده از اصول قدرت هیدرولیکی، زمان‌های پاسخ آهسته، مانند پایین آمدن بیش‌ازحد سطح مایع، تغییر می‌دهد. لغزش گیربکس، به این معنی که وقتی مایع گیربکس کهنه می‌شود، توانایی خود را برای تعویض روان بین دنده‌ها از دست می‌دهد و نشانه واضحی از نحوه تشخیص بد بودن گیربکس است.

صداهای خنثی

 یکی دیگر از نشانه‌های اینکه چگونه می‌توانید تشخیص دهید که گیربکس خراب است یا خیر این است که صداهای عجیب‌وغریبی از وسیله نقلیه شما می‌آید زمانی که خودروی شما در حالت نور قرار دارد، و نشانه مطمئنی از مشکل گیربکس است. در بهترین حالت، صداها ممکن است نشان دهند که ماشین شما برای روغن گیربکس جدید آماده است، یا می‌تواند به این معنی باشد که ماشین شما ممکن است به دلیل سایش مکانیکی نیاز به تعویض قطعه پرهزینه داشته باشد. سایش مکانیکی می‌تواند نشانه‌ای از لیز خوردن گیربکس باشد، و می‌تواند نشانه‌ای مطمئن باشد که ممکن است به تعویض گیربکس نیاز داشته باشید و می‌تواند راهی برای تشخیص بد بودن گیربکس باشد.

چرخ‌دنده‌های لغزنده

اگر خودروی شما در حین استفاده از دنده خارج شود، این امر می‌تواند وضعیت خطرناکی را در جاده ایجاد کند و برای سایر رانندگان دردسر ایجاد کند. در بهترین حالت، این صدا ممکن است نشان دهد که ماشین شما برای روغن گیربکس جدید آماده است، یا می‌تواند به این معنی باشد که ماشین شما به دلیل فرسودگی مکانیکی زیاد به یک قطعه گران‌قیمت و تعویض نیاز دارد. نشانه لیز خوردن دنده ماشین شما تأخیر در شتاب، سوختن یا بوی غیرمعمول دیگر، دور موتور بسیار زیاد بیش از 35000، مشکل در تعویض دنده، واکنش سخت در هر زمان که دنده را تعویض می‌کنید، بررسی چراغ موتور که دائماً روشن می‌شود و صداهای عجیب‌وغریب می‌آید. از انتقال دنده‌های لغزنده خودرو می‌توانند راهی برای تشخیص بد بودن گیربکس شما باشند.

کلاچ بد

 وقتی پدال کلاچ را فشار می‌دهید، دیسک کلاچ را از فلایویل خودرو جدا نمی‌کنید. نشانه‌های کشش کلاچ می‌تواند شامل استارت شدید، حرکت خودرو در هنگام استارت، تعویض شدید دنده و تکان دادن دنده هنگام تعویض دنده، تعویض سخت در دورهای بالا از موتور و برخورد دنده در هنگام تعویض دنده باشد.

تعمیرگاه گیربکس H30 کراس

نشتی روغن گیربکس H30 کراس

 نشتی روغن گیربکس  یکی از ساده‌ترین مشکلات برای تشخیص و شناسایی زمانی است که می‌خواهید تشخیص دهید گیربکس خراب است یا خیر. اگر متوجه شدید که مایع زیر ماشین شما جمع شده است و مایع قرمز و بوی شیرینی دارد، این می‌تواند نشانه واضحی باشد که گیربکس شما خراب است و نیاز به تعویض دارد. دلایل اصلی نشت مایع گیربکس وجود دارد که می‌تواند به شما نشان دهد که چرا گیربکس شما خراب است.

 ابتدا، واشر گیربکس می‌تواند آسیب‌دیده یا ناهماهنگ باشد و می‌توان آن را به دلیل نشت مایع انتقال سرزنش کرد. مهروموم لازم بین ظرف انتقال و محفظه زنگ را فراهم می‌کند و به دلیل سادگی واشر لاستیکی می‌تواند در طول زمان فرسوده شود. علاوه بر این، درزگیرها و سایر واشرها در صورت عدم ایمن شدن می‌توانند باعث نشت مایع انتقال شوند. 

علاوه بر این، خطوط انتقال می‌تواند آسیب‌دیده و باعث نشت مایع انتقال شود. شیلنگ‌ها و خطوط مختلف بین اجزای مختلف اجرا می‌شوند و جریان ثابتی از سیال را در سراسر سیستم انتقال ایجاد می‌کنند، که باعث اتصال بد یا سوراخ یا ترک دریکی از خطوط انتقال می‌شوند و راه روشنی برای تشخیص بد بودن انتقال نشان می‌دهند.. 

چراغ موتور H30 کراس

چراغ چک موتور که روی داشبورد شما نشان داده می‌شود می‌تواند به دلیل مشکلات مختلفی در خودروی شما باشد که ترکیبی از مشکلات جزئی و جدی هستند. چراغ چک موتور می‌تواند راهی برای تشخیص بد بودن گیربکس باشد. سایر دلایل روشن بودن چراغ چک موتور شما در خودرو شامل بد بودن حس‌گر اکسیژن، شل بودن یا معیوب بودن درب بنزین، خرابی مبدل کاتالیزوری، مشکلات شمع و کویت احتراق، دیدهای بد شمع، خرابی حس‌گر جریان هوای جرمی، مشکلات مربوط به زنگ هشدار پس از فروش، نشت خلأ، یا خرابی دریچه چرخش گاز خروجی.

سنگ‌زنی یا تکان خوردن

 بیشتر در خودروهایی که دارای گیربکس اتوماتیک هستند، ساییدن یا لرزش که هم‌زمان با تعویض دنده اتفاق می‌افتد، نشانه واضحی است که مشکلی در گیربکس شما وجود دارد و می‌تواند راهی برای تشخیص بد بودن گیربکس باشد. دلایل ساییده شدن دنده‌ها در ماشین شما می‌تواند ناشی از سرعت چرخ‌ها و همسان نبودن موتور باشد. عدم تطابق سرعت موتور و سرعت چرخ می‌تواند باعث ایجاد صدایی دردسرساز شود.

 یکی دیگر از دلایل ساییدگی دنده‌ها و نشانه خراب بودن گیربکس شما، مشکلات کلاچ است، که گیربکس دستی روی کلاچ شل می‌شود و درنتیجه به مجموعه و اجزای کلاچ آسیب می‌رساند. به‌علاوه، مشکلات مبدل گشتاور می‌تواند باعث مشکلات انتقال شود، زیرا هنگام تعویض دنده به عقب، صدای سنگ‌زنی را می‌شنوید.

صداهای زمزمه

 شما می‌توانید صداهای زمزمه، ناله یا هق‌هق را در انتقال خود بشنوید، و این‌ها می‌توانند نشانه‌های واضحی از نحوه تشخیص بد بودن انتقال شما باشند. شنیدن هیچ‌یک از این صداها در ماشین شما خوب نیست و می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات جدی باشد. با بررسی منشأ این صداها و اینکه از کجا می‌آیند، می‌توانید از مشکلات انتقال بیشتر جلوگیری کنید و از شکست کامل انتقال خود جلوگیری کنید. 

عدم پاسخگویی به‌موقع گیربکس

 اگر وقتی می‌خواهید دنده را عوض کنید، ماشین شما واکنش نشان نمی‌دهد، به‌خصوص از حالت سکون به درایو می‌روید، به‌احتمال‌زیاد به دلیل مشکل در گیربکس شما ایجاد می‌شود و می‌تواند نشانه‌ای از نحوه تشخیص بد بودن گیربکس باشد. 

تعمیرگاه گیربکس H30 کراس

آیا می‌توان با گیربکس H30 کراس بد رانندگی کرد؟

گیربکس شما یک عملکرد و جزء کلیدی ماشین شما است. خودروی شما بدون عملکرد صحیح گیربکس اتوماتیک قادر به رانندگی یا عملکرد نخواهد بود. اگر گیربکس هر نوع خرابی را تجربه می‌کند یا نیاز به تعویض یا تعمیر دارد، این احتمال وجود دارد که ماشین شما متوقف شود و وسیله نقلیه شمارا سرگردان کند. اگر گیربکس نیاز به تعویض دارد، ضروری است که فوراً ماشین خود را نزد مکانیک ببرید. قبل از اینکه فرض کنید گیربکس شما خراب است، مطمئن شوید که ماشین خود را به یک فروشگاه بدنه خودرو آورده‌اید. 

 گیربکس اتوماتیک معمولاً در طول زمان با مشکلاتی روبرو می‌شود و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. آن‌ها بخش‌های آسیب‌پذیر خودروی شما هستند، زیرا دائماً در برابر گرمای زیاد تسلیم می‌شوند و به‌مرورزمان مجبور به جذب سوءاستفاده از موتور و چرخ‌ها می‌شوند و تحت‌فشار شدید و تقاضای زیاد کار می‌کنند. در برخی از انواع خودروها، گیربکس تمام طول عمر خودرو را دوام می‌آورد. بااین‌حال، برخی نشانه‌ها وجود دارد که چگونه می‌توان گفت که انتقال شما بد است و می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در طول مسیر شود. تعویض کامل گیربکس رایج است و اغلب بین میانگین 90 تا 140 هزار مایل رخ می‌دهد و می‌تواند نشانه‌ای از نحوه انتقال باشد. 

مرحله 1: محل کار را آماده کنید

آماده‌سازی محل کار مستلزم داشتن یک منطقه تمیز است که عاری از گردوغبار و ذرات دیگر باشد. سطح کار را در کیسه‌های زباله پلاستیکی بپوشانید تا از فضایی عاری از گردوغبار اطمینان حاصل کنید و همچنین از آن منطقه در برابر تخلیه مایعات از گیربکس جداشده محافظت کنید.

مرحله 2: حذف گیربکس و بلوک موتور

اگر قبل از جدا کردن جعبه‌دنده از موتور، کل بلوک موتور را از ماشین خود جدا کنید، به‌راحتی می‌توانید کارکنید. همچنین باید مبدل گشتاور و روغن گیربکس را بردارید. هرچقدر هم که این امر پیچیده به نظر برسد، یک مکانیک غیرمتخصص با دستورالعمل‌های صحیح و پشتکار قادر به انجام این کار خواهد بود.

مرحله 3: خود گیربکس را جدا کنید.

خود گیربکس را جدا کرده و مایع گیربکس را تخلیه کنید. تابه‌ای را برای گرفتن مایع انتقال آماده کنید. هر قسمت از گیربکس را برچسب بزنید تا زمانی که زمان مونتاژ مجدد گیربکس فرامی‌رسد گیج نشوید.

مرحله 4: قطعات گیربکس را تمیز و تعویض کنید

قطعات گیربکس را تمیز کرده و قطعات شکسته را تعویض کنید. هنگامی‌که گیربکس را جدا کردید، قطعات معیوب گیربکس باید حتی باکمی آموزش برای کسی آشکار شود. به دنبال نشانه‌هایی از قطعات شکسته، کثیفی یا مشکلات هماهنگ‌سازی باشید که می‌توانید پس از جداسازی کامل گیربکس آن‌ها را تشخیص دهید.

مرحله 5: گیربکس را دوباره مونتاژ کنید

درنهایت مهم‌ترین جنبه بازسازی انتقال شما – مونتاژ مجدد است. حتی بهترین قطعات باکیفیت و بی‌نقص اگر به‌درستی در کنار هم قرار نگیرند، کار نمی‌کنند. بنابراین دوباره، قطعات خود را با دقت برچسب بزنید. هر قطعه کوچکی از گیربکس را در یک نقطه خاص سازمان‌دهی کنید.

و سپس بخش مهم دیگری از نحوه بازسازی یک گیربکس این است که مطمئن شوید که قادر به انجام تمام آزمودن‌های فشار مناسب هستید. همه‌چیز باید دقیقاً درجایی باشد که انتقال به‌راحتی کار کند. اگر صد در صد از بازسازی خود مطمئن نیستید، بهتر است قبل از بازگرداندن وسیله نقلیه خود به جاده، با یک مکانیک گیربکس مجرب مشورت کنید.

تعمیر گیربکس فنی H30 کراس

تعمیر گیربکس H30 کراس با توجه به اتوماتیک بودن این گیربکس با گیربکس‌های عادی و قدیمی در خودروها متفاوت است، H30 کراس از گیربکس اتوماتیک باکیفیت بالا بهره می‌برد اما گیربکس این خودرو نیز از خرابی در امان نیست و باید به‌صورت منظم تعمیر و سرویس شود.

تعمیر گیربکس H30 کراس در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی با توجه به اهمیت بالای گیربکس اتوماتیک در خودرو به‌صورت تخصصی و توسط تکنسین‌های متخصص ما ارائه می‌شود. تکنسین‌های ما در ابتدا گیربکس خودروی شمارا به‌دقت بررسی و عیب‌یابی می‌کنند، سپس با توجه به نوع خرابی و میزان آسیب واردشده روش مناسب برای تعمیر گیربکس را به شما اعلام و قیمت موردنیاز به تعمیر را نیز اعلام می‌کنند، در پایان تعمیر نیز هیچ هزینه‌ای بیشتر از هزینه اعلام‌شده از شما دریافت نخواهد شد. کیفیت بالای خدمات ما با توجه به تکنسین‌های متخصص و ابزار و دستگاه‌های روز دنیا تضمین‌شده است، هدف ما تعمیر درست و اصولی گیربکس خودروی شماست.

خودروبر رایگان

در راستای ارائه خدمات باکیفیت و به‌روز به شما مشتریان گرامی خودروبر رایگان در مجموعه برای ارائه خدمات و حمل‌ونقل خودروی آسیب‌دیده شما به مجموعه فراهم‌شده است. در شرایطی که آسیب گیربکس بالا باشد رانندگی با خودرو بسیار خطرناک است و می‌تواند سبب بروز آسیب‌های بیشتر در گیربکس و موتور خودروی نوبت.

گارانتی کتبی

کلیه خدمات در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی با گارانتی کتبی ارائه می‌شوند، گارانتی با سربرگ مهرشده به شما ارائه می‌شود.

هادی دشتی: 09124053117

وبسایت: gearboxdashti.com

این مقاله چقدر مفید بود؟

میزان رضایت خود را با کلیک روی اموجی ها نشان دهید

میانگین آراء 5 از بین 3 نفر

تاکنون کسی رای نداده است! اولین نفر باشید

اگر این پست برای شما مفید بود...

با انتشار مطلب و نیز کلیک بر روی تبلیغات از ما حمایت کنید

از اینکه این پست برای شما مفید نبود عذرخواهی میکنیم!

با کامنت گذاشتن در بهتر شدن این پست به ما کمک کنید.

به ما بگویید چطور این پست را بهتر کنیم؟

حمزه شمسی

فکر این موضوع که سرچشمه همه انقلاب ها آگاهی است باعث شد که حمزه شمسی با تاسیس ریون مگ یک گام به این هدف نزدیک تر شود و با ایده های خلاقانه، آینده بهتری برای خود و دیگران رقم بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا