تکنولوژیگوشی های هوشمند

بررسی مشخصات فنی گوشی شیائومی note 10s

4.7
(3)

این روزها به طور مداوم شاهد راهی شدن انواع گوشی به بازار موبایل به ویژه در کلاس اقتصادی هستیم. ردمی نوت ۱۰ اس در تاریخ 4 مارس معرفی شد. با ما همراه باشید تا با مشخصات فنی note 10s بیشتر آشنا شوید. به نظر شما امسال شیائومی در مدل نوت ۱۰ اس از چه مشخصات قابل توجهی استفاده کرده است؟ در ادامه به شما خواهیم گفت که با توجه به مشخصات و قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۰ اس آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا خیر؟

در بررسی اعضای این خانواده مشخص است که آنها ویژگی‌های مشترک زیادی دارند و تنها در برخی قسمت‌ها تفاوت قابل‌توجهی دارند که باعث می‌شود عملکرد قوی‌تری نسبت به یکدیگر داشته باشند. در ادامه بررسی می‌کنیم که شیائومی نوت ۱۰ اس به چه صورت عمل کرده است.

قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۰ اس

redmi note 10s قیمت منصفانه‌ای نسبت به سخت‌افزار بکار گرفته شده در آن دارد. قیمت گوشی نوت ۱۰ اس در بازار جهانی از حدود 199 دلار شروع می‌شود. البته قیمت گوشی ردمی نوت ۱۰ اس در بازار ایران اندکی بالاتر است. نوت 10 اس در چنین بازه‌ی قیمتی، نسبت به دیگر گوشی های شیائومی امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی ارائه می‌دهد که قطعاً با توجه به قیمت این مدل می‌توان گفت خرید نوت ۱۰ اس شیائومی  حرکت عاقلانه‌ایست. شیائومی نوت ۱۰s براساس نسخه‌های عرضه شده ممکن است اندک تفاوتی در برچسب قیمتی داشته باشند.

مشخصات نوت ۱۰ اس از نظر نرم افزار

نوت ۱۰ اس از نسخه 12.5 رابط کاربری MIUI  که مبتنی بر سیستم عامل اندروید 11 است، استفاده کرده تا کار با گوشی را به تجربه‌ای لذت بخش برای کاربران تبدیل کند.

مشخصات ردمی نوت ۱۰ اس از نظر سخت افزار

ردمی نوت ۱۰ اس در بطن خود تراشه‌‌ی مدیاتک هلیو G95 را جای داده که براساس معماری 12 نانومتری ساخته شده و یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای دارد. این پردازنده از 2 هسته‌ی A76 با فرکانس 2.05 گیگاهرتز و شش هسته‌ی A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز بهره برده که همراه با پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MC4 عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

نوت ۱۰ اس در نسخه‌های 6/64، 6/128و 8/128 گیگابایتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و خبر خوب اینست که برای افزایش حافظه می‌توان از کارت حافظه جانبی microSD استفاده کرد.

طراحی note 10s

گوشی شیائومی نوت ۱۰ اس در ابعاد 8.3 × 74.5 × 160.5 میلی‌متر و وزنی معادل 178.8 گرم عرضه شده که از گواهی IP53 بهره برده و این امر بدین معناست که ردمی نوت ۱۰ اس در مقابل گرد و غبار و پاشیده شدن آب مقاوم است. نوت ۱۰s در رنگ‌های آبی، خاکستری و سفید راهی بازار خواهد شد؛ سنسور اثرانگشت با کلید پاور ادغام شده و همراه با راکرهای تنظیم صدا در لبه‌ی سمت راست تعبیه شده است. اسپیکر استریو، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت شارژ USB Type-C 2.0، پورت اینفرارد، NFC و بلوتوث 5.1 از دیگر عناصر سازنده‌ی این نسخه‌ی اقتصادی هستند. همچنین دوربین سلفی نوت ده اس با حالت هول پانچ کمترین فضا از نمایشگر را به خود اختصاص داده است.

نمایشگر شیائومی نوت ۱۰ اس

نمایشگر شیائومی نوت ۱۰ اس از پنل آمولد 6.43 اینچی استفاده کرده که رزولوشن 2400 × 1080 پیکسل، نسبت تصویر 20:9 و تراکم پیکسلی 409 پیکسل بر اینچ را ارائه می‌دهد. روشنایی نمایشگر نوت ۱۰ اس در کمترین حالت 450 نیت و در بیشترین حالت 1100 نیت لحاظ شده که یکی از نقاط قوت شیائومی نوت 10 اس محسوب می‌شود. 83.5 درصد از مساحت پنل جلو در اختیار نمایشگر بوده و برای افزایش مقاومت آن از محافظ شیشه‌ای گوریلاگلس 3 استفاده شده است.

باتری نوت 10s

برای تأمین انرژی لازم برای نوت ۱۰ اس ، این گوشی به یک باتری 5000 میلی‌آمپری با پشتیبانی از فناوری فست شارژ 33 واتی مجهز شده است؛ باتری گوشی ردمی نوت ۱۰ اس مصرف شارژ بهینه‌ای دارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شارژ می‌شود.

دوربین نوت ۱۰ اس

ماژول دوربین نوت ۱۰ اس چهار سنسور را روی خود جای داده که عبارتند از لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور سنجش عمق 2 مگاپیکسلی. لنز اصلی از قابلیت PDAF و لنز اولتراواید زاویه دید 118 درجه دارد؛ علاوه بر این قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را هم می‌توان به فهرست ویژگی‌های note10s اضافه کرد.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی ردمی نوت 10 اس نیز با قابلیت HDR عکس‌های با کیفیتی برای شما ثبت می‌کند و قابلیت فیلمبرداری 1080 پیکسلی آن نیز در تهیه فیلم سلفی برای شبکه اجتماعی کمک زیادی می‌کند.

ارزش خرید نوت ۱۰ اس

note 10s بسیار شبیه به مدل قبلی خود است و ویژگی‌های مشترکی نظیر نمایشگر ۶.۴۳ اینچی امولد، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر و شارژ سریع ۳۳ واتی دارند؛ تفاوت عمده آن‌ها در زمینه‌ی تراشه و دوربین است. با نگاهی سطحی به سخت افزار ردمی نوت ۱۰ اس و قیمت آن متوجه می‌شوید این گوشی ارزش خرید  بسیار بالایی دارد و خرید ردمی نوت 10 اس یک انتخاب بسیار عاقلانه و مقرون به صرفه برای شماست.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده بهترین گوشی های شایئومی بازار ایران به این لینک مراجعه نمایید.

این مقاله چقدر مفید بود؟

میزان رضایت خود را با کلیک روی اموجی ها نشان دهید

میانگین آراء 4.7 از بین 3 نفر

تاکنون کسی رای نداده است! اولین نفر باشید

اگر این پست برای شما مفید بود...

با انتشار مطلب و نیز کلیک بر روی تبلیغات از ما حمایت کنید

از اینکه این پست برای شما مفید نبود عذرخواهی میکنیم!

با کامنت گذاشتن در بهتر شدن این پست به ما کمک کنید.

به ما بگویید چطور این پست را بهتر کنیم؟

حمزه شمسی

فکر این موضوع که سرچشمه همه انقلاب ها آگاهی است باعث شد که حمزه شمسی با تاسیس ریون مگ یک گام به این هدف نزدیک تر شود و با ایده های خلاقانه، آینده بهتری برای خود و دیگران رقم بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا