خودروکامیون‌

بررسی کامل و دقیق کشنده رنو پریمیوم 460

نسل سوم و آخر ستاره‌ی فرانسوی

3.6
(211)

کشنده رنو پریمیوم یکی از کامیون‌های اقتصادی و کم حاشیه‌ی بازار ایران است که در ابتدا نسل دوم آن با موتورهای 440 اسب‌بخاری توسط شرکت آریادیزل، عرضه شد. نسل سوم پریمیوم، با موتور 460 اسب‌بخاری و گیربکس هوشمند نه تنها در ایران، بلکه در بازار جهانی توانست فروش خوبی را چه در بازار کامیون‌های نو و چه دسته دوم، تجربه کند.

تاریخچه‌ی کامیون‌های ماک در اروپا

همکاری ماک و اسکانیا در توسعه‌ی پیشرانه‌های V8 در جهان

بررسی کامل کشنده دیما، جک گالوپ ایرانی

محور محرک SAF، جدیدترین تکنولوژی تریلرهای تجاری

بررسی جامع کشنده دوو Maximus، نماینده‌ی جدید کره در بازار ایران

اکثر کارشناسان حوزه کامیون‌های تجاری، رنو پریمیوم 460 را فراتر از کلاس کامیون‌های میان‌رده می‌دانند و معتقدند که این کشنده در کلاسی جدید، در بین میان‌رده و پرچمدار قرار می‌گیرد. کص ننه ادمین دیزل ایران

با توجه به اینکه رنو پریمیوم 460 یکی از کشنده‌های محبوب بازار ایران است، ریون‌مگ در ادامه در نظر دارد، بررسی جامعی از این کشنده انجام دهد. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مقدمه

کشنده رنو پریمیوم 460
بررسی رنو پریمیوم 460

کشنده رنو پریمیوم از سال 1996 که عرضه شد همواره زیر سایه رنو مگنوم قرار داشت. به طوریکه اکثرا معتقد بودند که این کشنده قابلیت خوبی برای رقابت بازار جهانی ندارد. اما در ادامه رنوتراکس با تکمیل کردن رنو پریمیوم نشان داد که این کشنده یک کامیون قابل اطمینان و اقتصادی است.منبع ریون مگ)

اگرچه کامیون رنو پریمیوم یک محصول میان رده در سبد رنوتراکس است، اما نمی‌توان آن‌را با محصولات میان‌رده‌ای مثل داف CF و مرسدس بنز آکسور مقایسه کرد. رنو پریمیوم با کابین 2 ونیم متری عریض خود در مقایسه با دو کامیون دیگر، تطابق بیشتری برای حمل‌ونقل بین‌المللی و جابجایی مسافت طولانی دارد.منبع ریون مگ)

رنو پریمیوم با داشتن مصرف سوخت و هزینه‌ی نگهداری کمتر و وزن سبک‌تر، از مگنوم دارای جنبه‌ی اقتصادی بیشتری است. این کشنده فراتر از یک کشنده میان‌رده بوده و کیفیت ساخت نسبتا خوبی دارد.منبع ریون مگ)

بررسی پیشرانه

رنو پریمیوم 460
پیشرانه DCI-11 رنو پریمیوم 460

در طول بیش از 20 سالی که کامیون رنو پریمیوم عرضه شده‌است، همواره بر روی آن یک موتور 11 لیتری به کار رفته‌است. علت این امر آن است که از ابتدا نگاهی که رنوتراکس به پریمیوم داشت، نگاه یک کامیون اقتصادی بود.منبع ریون مگ)

از سال 2009 به بعد، رنوتراکس برای کامیون‌های پریمیوم خود 3 سری موتور DXI-11 یورو5 را با همکاری با ولوو در قدرت‌های 380، 430 و 460 اسب‌بخاری عرضه کرد. این تغییرات ادامه پیدا کرد تا اینکه بر روی پریمیوم موتورهای دارای EEV نصب شد و در آخر هم تولید این سری متوقف شد و رنو سری T جایگزین آن گشت.منبع ریون مگ)

رنو پریمیوم 460 نسل سوم عرضه شده در ایران ( به صورت وارداتی) از یک موتور 6 سیلندر خطی سری DXI-11 با حجم دقیق 10.837 لیتر بهره می‌برد که بر اساس موتور D9 کامیون اف‌ام توسعه پیدا کرده‌است. این موتور به سیستم انژکتور و میل بادامک جدید مجهز شده‌است و دارای فناوری موتور دمای پایین است.منبع ریون مگ)

پیشرانه‌ی رنو پریمیوم 460 دارای حداکثر توان تولیدی 460 ( به طور دقیق 458.63) اسب‌بخار در دور موتور 1600 تا 1800 و حداکثر گشتاور 2240 نیوتن‌متر در دور موتور 950 تا 1400 است.منبع ریون مگ)

این پیشرانه همان موتور به کار رفته در رنو پریمیوم‌های مدل 2009 است که برای کاهش مصرف سوخت و بهبود استاندارد آلایندگی به EEV، تغییراتی در آن انجام شده‌است. در اصل این موتور در ابتدا با استاندارد یورو4 تولید شد و سپس به استاندارد یورو5 ارتقا پیدا کرد.(منبع ریون مگ)

معایب کشنده آمیکو 2640 ، کامیونی که در حد تبلیغاتش نیست

بررسی کشنده رنو تی، زیبای فرانسوی با تکنولوژی سوئدی

نگاهی به ویژگی‌های کشنده اسکانیا سری S، پرچمدار جدید سوئدی

نمی‌توان گفت که موتورهای DXI-11 رنو پریمیوم، همان موتورهای ولوو هستند. این پیشرانه‌ها در شرکت رنوتراکس اما با فناوری ولوو ساخته شده‌اند. پیشرانه‌های سری اف ام ولوو که این موتورها بر اساس تکنولوژی آن تولید شده‌اند، دارای حجم 9 لیتر هستند، در حالیکه موتور رنوتراکس 11 لیتری است. نکته‌ی دیگری که در مورد این پیشرانه‌ها لازم است بدانیم، این است که آلیاژ به کار رفته در بلوک سیلندر موتور DXI-11 نسبت به موتورهای ولوو، ضعیف‌تر است.منبع ریون مگ)

از برتری پیشرانه‌ی رنو پریمیوم 460 نسبت به رنوهای 440 اسب‌بخاری نسل دوم عرضه شده توسط آریادیزل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- توان تولیدی بالاتر در دور موتور پایین‌تر( این پیشرانه دارای توان تولیدی 458.63 اسب‌بخار در دور موتور 1600 بوده، در حالیکه پیشرانه‌ی رنو پریمیوم نسل2 دارای توان 433.15 اسب‌بخار در دور 2000 است)منبع ریون مگ)

2- گستره‌ی دور موتوری بیشتر برای توان تولیدی حداکثر ( از 1600 تا 1800 در مقابل 2000تا 2050)(منبع ریون مگ)

3- گشتاور تولیدی بالاتر در دور موتور کمتر( گشتاور 2240 نیوتن‌متر در دور موتور 950 در مقابل 2000 نیوتن‌متر  در دور 1100)

4- گستره‌ی دور موتور وسیع‌تر برای حداکثر گشتاور ( 950 تا 1400 در مقابل 1100 تا 1400 )(منبع ریون مگ)

اما بازهم این پیشرانه‌ یک عیب بزرگ دارد و آن این است که در هیچ دور موتور هم در گشتاور ماکزیمم و هم توان تولیدی ماکزیمم قرار ندارد.منبع ریون مگ)

موتور رنو پریمیوم
پیشرانه DXI-11 رنو پریمیوم 460

از تجهیزات استانداردی که بر روی پیشرانه‌ی DXI-11 رنو پریمیوم نصب می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:(منبع ریون مگ)

سیستم کنترل الکترونیکی دور موتور
سیستم ضد یخ‌زدگی
ترمز موتوری با کنترلر الکترونیکی
سیستم خودکار خاموش کردن موتور در صورت درجا کار کردن
توربوشارژ S400 دارای Waste gate

علاوه بر موتور 460 اسب‌بخاری، رنو پریمیوم‌های وارداتی مجهز به موتور 450 اسب‌بخاری با گشتاور 2150 نیوتن‌متر هم هستند.

بررسی جعبه‌دنده

گیربکس رنو پریمیوم 460
گیربکس Optidriver رنو پریمیوم 460

بر روی این نسل کشنده رنو پریمیوم، گیربکس اتوماتیکی با نام Optidriver نصب شده که نتیجه‌ی همکاری رنوتراکس با ولوو می‌باشد.

رنو پریمیوم مجهز به گیربکس AT2412D است که یک گیربکس هوشمند با 12 دنده جلو و 3 دنده عقب است که امکان تعویض دنده‌ی دستی و چندین حالت رانندگی را دارد. این گیربکس مجهز به کنترلگر الکترونیکی بوده که چرخدنده‌ها را متناسب با گشتاور ورودی به گیربکس از سمت موتور تنظیم می‌کند و دارای دو عملکرد رانندگی اقتصادی و قدرتمند می‌باشد.(منبع ریون مگ)

Optidriver بر اساس گیربکس مشهور آی شیفت ولوو توسعه پیدا کرده‌است و می‌توان گفت که تلفیقی از سخت‌افزار و چرخدنده‌های آی شیفت ولوو در کنار نرم‌افزار برنامه‌ریز و کنترلگر الکترونیکی رنوتراکس می‌باشد.کیر تو کون دیزل ایران

Optidriver عملکردی به خوبی آی شیفت ندارد، اما نسبتا کارآیی خوبی از خود نشان داده‌است و از طرفی هم از آی شیفت ارزان‌تر بوده و هم هزینه‌ی تعمیر کمتری دارد.(منبع ریون مگ)

این گیربکس به همراه اینتاردر VOITH در حدود 6500 دلار قیمت دارد.(منبع ریون مگ)

بررسی سیستم ترمز، محورها و تعلیق

رنو پریمیوم 460

رنو پریمیوم از ترمزهای دیسکی در چرخ‌های جلو و عقب با دو مدار مستقل استفاده می‌کند. سیستم ترمز پریمیوم نسل سوم نسبت به نسل قبلی از قدرت و ایمنی بیشتری برخوردار بوده و این کشنده را در زمره‌ی با اطمینان‌ترین کشنده‌های بازار از نظر ایمنی ترمز قرار داده‌است. ادمین کسکش دیزل ایران

رنو پریمیوم نسل سوم در زمینه‌ی سیستم‌های ایمنی هوشمند، لیست کامل‌تری را نسبت به رنو پریمیوم 440 ارائه می‌کند. بر روی این کشنده سیستم‌های همچون(منبع ریون مگ)

سیستم ترمز الکترونیکی EBS (منبع ریون مگ)

سیستم ترمز ضدقفل ABS

سیستم کنترل کشش ASR (منبع ریون مگ)

برنامه پایداری الکترونیکی ESP

سیستم ESC یا کنترل الکترونیکی تعلیق عقب (منبع ریون مگ)

سنسور مقدار مصرف لنت

سیستم عیب‌یاب ترمز

به صورت پایه‌ای به کار رفته است.

در قسمت ترمز کمکی، رنو پریمیوم به صورت پایه‌ای از دو ترمز کمکی بهره می‌برد:(منبع ریون مگ)

1- ترمز موتوری:

پس از همکاری ولوو با رنوتراکس در تولید گیربکس OptiDriver، این دو شرکت یک ترمز موتوری اختصاصی برای شرکت رنو را با نام OptiBrake تولید کردند. ترمز موتوری OptiBrake نصب شده بر روی کشنده رنو پریمیوم از نوع 3 زمانه بوده که کارآیی بهتری نسبت به ترمز موتوری رنو 440 دارد.(منبع ریون مگ)

2- ترمز اگزوز:

کشنده رنو پریمیوم از یک ترمز اگزوز تک زمانه هم استفاده می‌کند که به صورت خودکار در هماهنگی با سیستم کروز کنترل وارد مدار می‌شود. ادمین جاکش دیزل ایران

ریتاردر رنو پریمیوم 460
اهرم ریتاردر رنو پریمیوم 460

به صورت آپشن می‌شود بر روی کشنده‌ی رنو پریمیوم، اینتاردر یا ریتاردر گیربکسی ساخت شرکت Voith را نصب کرد که در این حالت ترمز کمکی این کشنده 5 حالته می‌شود. در مدل‌های مجهز به ریتاردر گیربکسی، می‌توان این ریتاردر را با ترمز اصلی کوپل کرد. در این حالت با حرکت دادن اهرم ریتاردر تا حالت ۳، ترمز موتوری OptiBrake فعال می‌شود. در حالت۴، ترمز اگزوز هم فعال میشود و در حالت۵، اینتاردر گیربکسی VOITH هم وارد مدار می‌شود.

نگاهی به کمپرسی ولوو FMX، قوی‌ترین کمپرسی ایران

بررسی کامل کشنده کاماز 5490، آکسور روسی بازار ایران

نگاهی به کشنده سیتراک، مان چینی شرکت پیلیسان

رنو پریمیوم 460 دارای سه نوع شاسی کوتاه، متوسط و بلند است که از نظر کیفیت ساخت در یک سطح می‌باشند. شاسی این کشنده از فولاد سوئدی با استفاده از تکنولوژی ولوو ساخته شده‌است.(منبع ریون مگ)

بر روی کشنده‌ی رنو پریمیوم یک دیفرانسیل 13 تنی از نوع P13170/2 نصب شده که کیفیت خوب آن موجب شده برخی دارندگان کشنده سینوتراک A7، این دیفرانسیل را جایگزین دیفرانسیل بی‌کیفیت A7 کنند. این محور دارای کاهنده‌ی تک مرحله‌ای است. محور عقب رنو پریمیوم 460 بر اساس محور کشنده اف اچ نسل سوم تولید شده‌است.ادمین مادرجنده دیزل ایران

دیفرانسیل رنو پریمیوم
محور محرک عقب کشنده رنو پریمیوم

در زمان عرضه‌ی رنو پریمیوم، رنوتراکس یک دیفرانسیل 14.5 تنی از نوع P1361.7 با کاهنده‌ی دو مرحله‌ای هم برای این کشنده عرضه کرد که به علت سنگینی آن کمتر مورد توجه قرار گرفت.(منبع ریون مگ)

سیستم تعلیق عقب این کشنده از نوع بادی با دو مدار مستقل بوده که دارای کیفیت و سواری خوبی است.

سیستم تعلیق جلو مثل بقیه کشنده‌های مطرح، فنر منحنی یا پارابولیک با کمک‌فنر اضافی و ضربه‌گیر است و محور جلوی این کشنده دارای ظرفیت 7.5 تن است.(منبع ریون مگ)

اکسل جلوی رنو پریمیوم 460

برای این کشنده یک محور جلوی 8 تنی هم موجود است که در ایران عرضه نشده و همچنین به صورت آپشن سیستم تعلیق بادی برای محور جلو هم در دسترس بوده‌است.(منبع ریون مگ)

بررسی از نظر طراحی

کشنده رنو پریمیوم 460

کشنده رنو پریمیوم 460 یکی از زیباترین کامیون‌های بازار ایران است. این کشنده طراحی خارجی معقول و متناسبی دارد. این طراحی آن‌قدر خوب است که چندین سال بعد در کشنده دافران وکاویان از آن استفاده شده‌است.(منبع ریون مگ)

نسل دوم و سوم کشنده رنو پریمیوم تفاوت چندانی در طراحی خارجی ندارند. می‌توان گفت که پریمیوم‌های نسل سوم عرضه شده در ایران مجهز به آفتابگیر بیرونی نبوده و در قسمت سقف کابین هم کمی با نسل دوم پریمیوم متفاوت هستند.

فولاد به کار رفته در تولید کابین، همان فولادی است که شرکت ولوو در محصول میان رده‌ی خود یعنی کشنده اف‌ام از آن استفاده می‌کند. می‌توان تنها به داشتن جعبه‌های جانبی کوچک این کشنده ایراد گرفت که آن‌هم به علت این است که پریمیوم یک کشنده‌ی میان رده است.(منبع ریون مگ)

مقایسه‌ی کشنده‌ی کاوه با فاو، دو چینی نسبتا خوب در بازار دسته دوم

بررسی کامل کشنده دایون N8H با موتور 430 اسب‌بخاری ویچای و گیربکس اتوماتیک FAST

سوارشدن و پیاده شدن به رنو پریمیوم بسیار راحت‌تر از مگنوم است. با داشتن سه پله برای ورود به کابین، تنها نیاز است که 129 سانتیمتر بالا بیایید.(منبع ریون مگ)

پس از ورود به کابین، هیچ چیز شما را شگفت‌زده نخواهد کرد، چراکه این کابین همان کابین نسل دوم رنو پریمیوم یعنی کابین Sleeper Cab with High Roof است و تک تک اجزای آن‌را علاقه‌مندان حوزه‌ی کامیون می‌شناسند.(منبع ریون مگ)

داشبورد رنو پریمیوم 460
نمای داخلی کشنده رنو پریمیوم 460

کابین را نمی‌توان جز جادارترین کابین‌های بازار دانست، چراکه پالونی وسط یا تونل موتور بالا بوده و کف یکپارچه‌ای ندارد، اما به جرات می‌توان گفت که از میان‌رده‌های دیگر کمپانی‌ها مثل آکسور، داف CF دارای کابین جادارتر و راحت‌تری است. در کل از نظر راحتی و جاداری، کابین پریمیوم را می‌توان در بین کشنده‌های اروپایی در حد متوسط دانست.(منبع ریون مگ)

کابین سقف بلندی دارد، اما به علت بلند بودن تونل موتور و بالا آمدن پالونی، ارتفاع تونل موتور تا سقف، 176 سانتیمتر است که امکان ایستادن کامل را فراهم نمی‌کند. ارتفاع کف تا سقف 210 سانتیمتر است و به علت این تفاوت ارتفاع بین کف کابین و تونل موتور، رفتن به کابین استراحت کمی مشکل است.کص ننه ادمین دیزل ایران

داشبورد به خوبی طراحی شده و دارای ارگونومی خوبی است و کلیدها به راحتی قابل دستیابی هستند. رنگ روشن به کار رفته در داشبورد آرامش بیشتری را نسبت به داشبوردهای تیره در فضای کابین ایجاد کرده‌است.

مقایسه‌ی کشنده دافران با سیتراک، دو چینی تازه نفس بازار کامیون ایران

بررسی فنی و ویژگی‌های کشنده دانگ‌فنگ KX-480 ، جایگزین اف‌اچ500 در ایران

صندلی راننده از نوع برقی بادی است که عرض مناسب و راحتی خوبی دارد. یکی از تفاوت‌های این نسل از کشنده‌ی پریمیوم با نسل قبلی، داشتن صندلی‌های جدید و باکیفیت است. صندلی مجهز به زیربازویی، گرمکن و پشتی کمر هم هست.(منبع ریون مگ)

 به دلیل جلوپنجره گسترده و ستون‌های باریک، دید جلو بسیار مناسب است و از کشنده‌ای مثل داف XF دارای دید بهتری است. آینه‌ها هم بزرگ بوده و دید خوبی دارند.(منبع ریون مگ)

فرمان از طراحی باکیفیت و زیبایی برخوردار است و می‌توان گفت یکی از خوش‌دست‌ترین فرمان‌های کامیون‌ها است. یکی از ایرادات طراحی را می‌توان اهرم ریتاردر دانست که علاوه بر اینکه در بر خلاف تمام کامیون‌های بازار در سمت چپ قرار گرفته و کمی عادت کردن به آن سخت است، کیفیت ساخت پایینی دارد.

پشت آمپر رنو پریمیوم 460
پشت آمپر کشنده رنو پریمیوم

نمایشگر پشت فرمان بسیار مناسب بوده و اطلاعات خوبی از قبیل سرعت، فشار باد مخزن، دور موتور و دما و سوخت را می دهد.

برای مسیرهای طولانی، رنو پریمیوم دارای چندین جعبه در بالای شیشه‌ی جلو است و از جعبه‌های زیر تخت که از بیرون هم امکان دسترسی داشته‌باشند، خبری نیست. این کشنده در مورد فضای ذخیره‌سازی در حد متوسط قرار دارد. ( البته در بین کشنده‌های اروپایی، چینی‌ها که ول معطلن)(منبع ریون مگ)

اهرم یا لیور دنده در سمت راست فرمان قرار دارد و مکانیزم انتخاب گیربکس جالب اما یادگیری کار با آن کمی سخت است. در زیر فرمان و در سمت راست آن‌هم یک مجموعه‌ی کنترلی برای سیستم صوتی و تلفن قرار دارد.(منبع ریون مگ)

لیور دنده رنو پریمیوم 460
تنظیم کروز کنترل، سیستم صوتی و لیور دنده رنو پریمیوم

دکمه‌های تنظیم کروزکنترل هم طوری در فرمان قرار گرفته‌اند که هم دسترسی عالی دارند و هم به زیبایی فرمان لطمه نزدند. یک طوری هم دکمه‌های کروز کنترل هستند و هم نیستند.

بر روی داشبورد هم دکمه‌هایی همچون قفل‌کن دیفرانسیل، ترمز تپه، تنظیم ارتفاع محور عقب، فعال کردن ترمز تریلر، تنظیم دور موتور درجا، ترمز اگزوز، چراغ راهنما چهارطرفه، تنظیم سیستم تهویه و خاموش کردن سیستن ضدلغزش تعبیه شده‌است.

داشبورد رنو پریمیوم
داشبورد کشنده رنو پریمیوم

یک محفظه‌ی سردکن با ظرفیت 9.4 لیتر که به وسیله‌ی سیستم تهویه خنک می‌شود، هم بر روی داشبورد تعبیه شده که دارای درب بسیار زیبایی است. کشنده رنو پریمیوم مجهز به سیستم پخش خود شرکت رنوتراکس شده‌است که فاقد مانیتور بوده و تنهای بلوتوث داشته و سی‌دی هم پخش می‌کند.(منبع ریون مگ)

در مورد داشبورد و متریال به کار رفته در داخل می‌توان گفت که کیفیت ساخت رنو پریمیوم خوب است و از بسیاری از کشنده‌های چینی صفر کیلومتر سرتر است، اما در کابین پلاستیک با کیفیت متوسط بسیار به کار رفته‌است. در کنار صندلی راننده هم یک کنسول تعبیه شده که شامل قفل مرکزی درب‌ها، سانروف برقی، …… ترمز دستی است.(منبع ریون مگ)

کابین استراحت رنو پریمیوم شامل دو تخت است که تخت بالایی به صورت تاشو است. تخت پایین از راحتی خوبی برخوردار بوده و دارای طول 2 متر و عرض 80 سانتیمتر در فاصله‌ی بین دو صندلی و 60 سانتیمتر در پشت صندلی‌هاست.

تخت خواب رنو پریمیوم

تخت بالا هم کیفیت خوبی دارد، اما در استفاده‌های مداوم کمی خسته کننده است.

رنو در این مدل، روند کاهش ارتفاع سپر جلو را که استاندارد اروپاست، در پیش گرفته و ارتفاع سپر این کشنده از سطح زمین به 22 سانتیمتر رسیده‌است.

مشخصات فنی

کشنده رنو پریمیوم 460
رنو پریمیوم 460

در جدول زیر خلاصه‌ای از مشخصات فنی کشنده رنو پریمیوم 460 آورده شده‌است.

طول 6040 میلیمتر
فاصله محوری3900 میلیمتر
عرض کابین2550 میلیمتر
ارتفاع 3546 میلیمتر
وزن شاسی7 تن
ظرفیت مجاز44 تن
پیشرانهDXI-11 با فناوری ولوو و تولید شده در رنوتراکس
حجم موتور10.8 لیتر
تعداد سیلندر6 سیلندر خطی با 24 سوپاپ و توربوشارژ Waste gate
حداکثر توان458.63 اسب‌بخار در دور 1600 تا 1800
حداکثر گشتاور2240 نیوتن‌متر در دور 950 تا 1400
استاندارد آلایندگییورو5+ EEV
تجهیزات موتورسیستم کنترل الکترونیکی تنظیم دور موتور
سیستم ضدیخ زدگی
سیستم خودکار خاموش کردن موتور
جعبه‌دندهOptidriver AT2412D طراحی شده بر اساس آی شیفت ولوو
تعداد دنده12 دنده جلو + 3 دنده عقب
ویژگی گیربکسامکان تعویض دنده دستی
دارای حالت رانندگی اقتصادی و قدرتمند
دارای کنترلگر الکترونیکی برای هماهنگی چرخدنده با گشتاور موتور
سیستم ترمزجلو و عقب دیسکی با دو مدار مجزا
سیستم ایمنیEBS , ABS , ASR , ESP , ESC
سنسور مصرف لنت
سیستم عیب یاب ترمز
ترمز کمکی1- ترمز موتوری OptiBrake تولید ولووتراکس و رنوتراکس، سه زمانه
2- ترمز اگزوز تک حالته خودکار
3- به صورت آپشن اینتاردر هیدرولیکی ساخت VOITH
محور عقبمحور محرک P13170/2 ساخته شده تحت لیسانس ولووتراکس
با ظرفیت 13 تن و کاهنده تک مرحله‌ای و قفل کن
محور جلوفورج شده با ظرفیت 7.5 تن و روغنکاری خودکار
سیستم تعلیقجلو : فنرپارابولیک با کمک‌فنر و ضربه گیر
عقب: بالن با کنترل الکترونیکی
کابین: بالن 4 نقطه

تست جاده‌ای

این بخش از بررسی کشنده رنو پریمیوم 460 در قالب فایل pdf در قسمت آموزشی سایت، ریون لرن قرار داده شده‌است.

این فایل شامل خلاصه‌ای از عملکرد کشنده رنو پریمیوم 460 است که توسط 3 مجله برتر خودرو اروپا تست شده‌است.

برای دریافت این فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید:

تست و عملکرد جاده‌ای رنو پریمیوم 460

منابع

Autotrader

این مقاله چقدر مفید بود؟

میزان رضایت خود را با کلیک روی اموجی ها نشان دهید

میانگین آراء 3.6 از بین 211 نفر

تاکنون کسی رای نداده است! اولین نفر باشید

اگر این پست برای شما مفید بود...

با انتشار مطلب و نیز کلیک بر روی تبلیغات از ما حمایت کنید

از اینکه این پست برای شما مفید نبود عذرخواهی میکنیم!

با کامنت گذاشتن در بهتر شدن این پست به ما کمک کنید.

به ما بگویید چطور این پست را بهتر کنیم؟

محمد کتابی

دانشجوی دانشگاه صنعت نفت ، عاشق پرواز، علاقه‌مند حوزه خودروهای سنگین و تجاری

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام جناب کتابی
    شایع هست که رنو پریمیوم سریع به مشکل برمیخوره وهمش باید دستگاه دیاگ زد وعیب یابی نمود آیادرسته ؟
    چون من درنظردارم یکی بخرم
    ممنونم

    1. سلام، نسخه‌های 460 اسب بخاری به خاطر داشتن موتور یورو5 و گازوییل بی‌کیفیت ایران، ارورهای ECU بیشتری نسبت به نسخه 440 اسب بخاری دارد. این موضوع دیاگ زنی تا حدودی درست است در مورد نسخه 460. اما در کشنده هایی مثل اسکانیا هم این وجود دارد.
      در کل رنو پریمیوم کامیون بی حاشیه‌ای هستش. برای جاده های ایران و این گازوییل بی‌کیفیت، نسخه‌ی 440 اسبی با گیربکس دستی مناسب تره.
      از دوستان کامیون دار بودند که همزمان اسکانیا جی380، اف اچ 420 تک محور ( پاکوتاه) و رنو 440 داشتن که بونکر حمل سیمان پشتش بسته بودن و بونکر بارهای جاده ی داغون زیاد داره، ازشون که پرسیدم از رنو440 خیلی خیلی راضی بودن نسبت به دوتای دیگه

  2. سلام خدمت آقای کتابی.دمت گرم کارت درسته خدایی.در مورد کشنده های چینی کدوم یک ارزش خرید دارند.لطفا جواب بدید.قصد خرید دارم.

    1. سلام وقت شما به خیر، ممنون از شما
      کشنده‌های صفر کیلومتر مثل kx ، دیما و امپاور منظور شماست یا کشنده کار کرده مثل فاو و کاوه ؟؟

  3. سلام
    توضیحات تون خوب و از روی حوصله بود (تشکر)
    اگر در مورد کشنده چینی جدید (شاکمن) هم بتوانید نظرتون را بدید خیلی ممنون میشوم چون حواله این کشنده را دارم و میخواهم ببینم مناسب کار هست یا خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا